Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
carola schreef:Ferro vind ik niet echt wat, omdat veel nakomelingen van hem nou niet bepaald vriendelijk zijn.
Maar toch ook even een nuancering: ik denk dat heel veel mensen met een matige merrie, die 'gewoon' een keer een veulen wilden fokken, voor Ferro hebben gekozen vanwege z'n bekendheid door COBY. Dat zijn dus echt mensen die niets van fokken afweten, en de eerste de beste 'bekende' hengst op hun merrie zetten. Helemaaaal als ie dan ook nog goed loopt en zwart is!
Ik denk dan ook dat Ferro meer als een andere hengst, vrij slechte merries aangeboden heeft gekregen.
youngster"]
[quote="carola schreef:Ferro vind ik niet echt wat, omdat veel nakomelingen van hem nou niet bepaald vriendelijk zijn.
Maar toch ook even een nuancering: ik denk dat heel veel mensen met een matige merrie, die 'gewoon' een keer een veulen wilden fokken, voor Ferro hebben gekozen vanwege z'n bekendheid door COBY. Dat zijn dus echt mensen die niets van fokken afweten, en de eerste de beste 'bekende' hengst op hun merrie zetten. Helemaaaal als ie dan ook nog goed loopt en zwart is!
Ik denk dan ook dat Ferro meer als een andere hengst, vrij slechte merries aangeboden heeft gekregen.
Nistria schreef:Ik heb het niet meer zo op Stravinsky. Hij draaft als een pony. Het is wel knap van hem wat hij allemaal heeft meegemaakt op de drafbanen maar hier in NL wordt het geen topper. HIj ligt er ook uit vanwege zijn nakomelingen. Zn prestaties waren ook niet best bij de young riders.
Suzanne F. schreef:[omscholen van renpaard tot een paard wat in Nederland goed ZZ-licht loopt en in Denemarken Lichte tour voor 65%.
[/quote]
blup schreef:Als een goedgekeurde hengst al Lichte tour heeft gelopen met 65% en zich dus bewezen heeft, waarom wordt hij hier dan weer in het ZZ licht uitgebracht terwijl hij zich al bewezen heeft? of verwacht men dat er meer in zit dan Lichte tour? ben ik wel benieuwd naar.
ik vind het zelf ook niet echt een mooie type hengst, ook niet voor een volbloed. Maar nu is het afwachten wat ze met hem doen want hij staat op wacht. Zijn kleur is trouwens wel mooi![]()
Suzanne F."]
[quote="blup schreef:Als een goedgekeurde hengst al Lichte tour heeft gelopen met 65% en zich dus bewezen heeft, waarom wordt hij hier dan weer in het ZZ licht uitgebracht terwijl hij zich al bewezen heeft? of verwacht men dat er meer in zit dan Lichte tour? ben ik wel benieuwd naar.
ik vind het zelf ook niet echt een mooie type hengst, ook niet voor een volbloed. Maar nu is het afwachten wat ze met hem doen want hij staat op wacht. Zijn kleur is trouwens wel mooi![]()
Sjuimpje schreef:Ik geloof niet dat directe nakomelingen van Stravo hoge ogen zullen gooien, ik denk wel dat hij waardevol is in de 2e en 3e generatie.