Noem een veelgebruikte hengst die je niets vind

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:30

Ferro vind ik niet echt wat, omdat veel nakomelingen van hem nou niet bepaald vriendelijk zijn.

Maar toch ook even een nuancering: ik denk dat heel veel mensen met een matige merrie, die 'gewoon' een keer een veulen wilden fokken, voor Ferro hebben gekozen vanwege z'n bekendheid door Anky. Dat zijn dus echt mensen die niets van fokken afweten, en de eerste de beste 'bekende' hengst op hun merrie zetten. Helemaaaal als ie dan ook nog goed loopt en zwart is!
Ik denk dan ook dat Ferro meer als een andere hengst, vrij slechte merries aangeboden heeft gekregen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:49

carola schreef:
Ferro vind ik niet echt wat, omdat veel nakomelingen van hem nou niet bepaald vriendelijk zijn.

Maar toch ook even een nuancering: ik denk dat heel veel mensen met een matige merrie, die 'gewoon' een keer een veulen wilden fokken, voor Ferro hebben gekozen vanwege z'n bekendheid door COBY Haha! . Dat zijn dus echt mensen die niets van fokken afweten, en de eerste de beste 'bekende' hengst op hun merrie zetten. Helemaaaal als ie dan ook nog goed loopt en zwart is!
Ik denk dan ook dat Ferro meer als een andere hengst, vrij slechte merries aangeboden heeft gekregen.

Geeft verder niet hoor.. }>

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:01

met de uitspraak: Burggraaf laat geen eigen indruk achter

Ben ik het niet eens.
Ik heb zelf een kleinzoon van hem (v Bachelor, trouwens leuker paard dan burggraaf)
En heb laatst een concour gezien met 8 paarden van burggraaf, en die pik je er toch gelijk uit.

Verder ben ik niet zo'n fan van nimmendor (hoe schrijf je dat Verward)

Het voordeel van burggraaf paardjes is dat ze een rustig karakter hebben, maar wel genoeg pit Haha!

Ferro vind ik op zich wel mooi, maar zn nakomelingen vind ik niet echt fijn, geen geweldige karakters...

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:03

Alle nakomelingen hebben dezelfde uitdrukking in hun ogen. Of ze nu groot en lomp zijn of klein en snel (verschild weleens bij Burggraag, ligt aan de merrie) ze hebben dezelfde rustige ogen in hun koppie.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:05

ja, en daar ben ik nu juist helemaal weg van! Dus je haalt burggraaf paardjes er wel uit. Burggraaf zelf vind ik niet geweldig mooi, maar zn uitstaling wel, gewoon dat lieve rustige betrouwbare karakter! Vind ik heel erg belangrijk!
(ik heb trouwens een middelgrote smalle snelle Tong uitsteken Kan dat ook Verward)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:13

youngster"]
[quote="carola schreef:

Maar toch ook even een nuancering: ik denk dat heel veel mensen met een matige merrie, die 'gewoon' een keer een veulen wilden fokken, voor Ferro hebben gekozen vanwege z'n bekendheid door COBY Haha! . Dat zijn dus echt mensen die niets van fokken afweten, en de eerste de beste 'bekende' hengst op hun merrie zetten. Helemaaaal als ie dan ook nog goed loopt en zwart is!

Geeft verder niet hoor.. }>
[/quote]

Bloos Bloos Bloos Oeps!!! Wat dom! Tuurlijk... Coby.... Ik was met m'n hoofd weer eens ergens anders....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 18:21

wat is er dan met COBY??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:00

blup schreef:
Of ze nu groot en lomp zijn of klein en snel (verschild weleens bij Burggraag, ligt aan de merrie)

Dat bedoel ik nou Haha!

cicero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:11

off topic, ferro is ook gereden door anky

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:17

Om even bij Burggraaf te blijven, hij heeft merries met bloed nodig. Zelf zou ik niet rechtstreeks voor hem kiezen, maar ik heb zelf een kleindochter van hem, kan goed lopen (niet duwerig dus) heeft veel uitstraling en kan ook goed springen en het karakter is goed. Dus iets verder in de afstamming zie ik hem wel graag. Waar ik niet gek van ben en niet bij zal dekken is Corland. Ik vind het onder het zadel niks en zijn nakomelingen spreken mij over het algemeen niet aan, vooral in de bovenlijn en de croupe. Het is niet mijn smaak.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 09:43

Om ff door te gaan op de popi hengsten: ik heb gedekt met een Ferro-zoon (paddox) omdat ik zo enorm weg ben van die hengst. jammer alleen deat er Ferrobloed inzit, want die zit naar mijn mening al teveel in de fokkerij. (en dan halen ze hem uit de sport om hem voor het dekken te gaan gebruiken... ) Dus ja, het ging mij om paddox zelf, maar voor het bloed had ik het niet in eerste instantie gedaan.

Ontopic: ik kan zo geen hengst noemen die ik vreselijk vind, vind ook de stempelhengsten stuk voor stuk top.

lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:49

nou bij het kwpn is het toch echt wel sir sinclair
mikel en aladin(n.f) ik begrijp niet dat ze die zo mooi vinden .
nou ja mikel is wel mooi maar zo hoog terbeen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:03

Ik ben mijn mening over Ferro zo langzaamaan aan het bijstellen. Nog steeds vind ik de hengst zelf te propperig, en hij is een draak kwa karakter...maar zijn zoon Metall imponeerd mij wel, en diens zoon Special D ook.
Gisteravond heb ik alledrie moegen bewonderen naast elkaar in de bak van Tolbert (show Wim Cazemier), en ik vind het opvallend hoe sterk de 3 kwa uiterlijk op elkaar lijken. Gelukkig gaat die onnozele uitdrukking die Ferro wel eens geeft er per generatie weer uit, het koppie van Special D is gewoon prachtig. Vond Metall beter dan Ferro zelf, en Special D is nu nog net geen 4 jaar, die gaat nog beter worden dan Metall...
Dus eh...de nafok van Ferro lijkt mij beter dan hijzelf..dat is toch een eis aan een goede fokhengst!
ik zou Ferro zelf niet willen gebruiken, maar Metall of Special D, die komen zeker WEL in aanmerking (en dat is toch heel wat, want ik ben echt geen ferro-fan)

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:50

Ik heb het niet meer zo op Stravinsky. Hij draaft als een pony. Het is wel knap van hem wat hij allemaal heeft meegemaakt op de drafbanen maar hier in NL wordt het geen topper. HIj ligt er ook uit vanwege zijn nakomelingen. Zn prestaties waren ook niet best bij de young riders.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:55

Je begeeft je op gevaarlijk terrein Nistria *LOL* Stravinsky is gereden door een bokker Tong uitsteken

Ik kan er trouwens niets over zeggen, want ik heb hem nooit in het echt gezien. De foto's zagen er altijd wel goed uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 03:35

Wat verwacht je dan ook van een volbloed. Die hebben niet dezelfde soort beweging als warmbloeden, hehe... Frusty Voor een volbloed vind ik Stravinsky niet slecht, en ik denk dat een beetje vol bloed binnen het WPN niet zoveel kwaad kan. Wel een beetje jammer dat die hengst met zoveel tamtam gebracht werd, dan kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen (en het lijkt me niet eenvoudig om als amazone van zo'n hengst tegen zulke verwachtingen op te moeten rijden!)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:34

Nistria schreef:
Ik heb het niet meer zo op Stravinsky. Hij draaft als een pony. Het is wel knap van hem wat hij allemaal heeft meegemaakt op de drafbanen maar hier in NL wordt het geen topper. HIj ligt er ook uit vanwege zijn nakomelingen. Zn prestaties waren ook niet best bij de young riders.

Niet zo snel oordelen aub. Je mag je eigen mening hebben over de hengst maar bekijk hem eerlijk. Voor een volbloed is het een heel goed paard, idd weinig draf maar fantastisch galopperen en een heel goed exterieur voor een volbloed.
Waarom wordt het geen topper hier?? Paranormaal begaafd? Misschien niet van zijn directe nakomelingen maar ik denk wel in de tweede of derde generatie..
Hij ligt er niet uit, hij is op wacht gezet op basis van zijn nakomelingen ja, deze hadden bemerkingen op het fundament.

En prestatieS?? Hij is 1 x YR gestart, daar maakte hij wat fouten en reed net onder de 60 %. Vergeten wordt dat hij die week ervoor wel bijna 63% reed in het ZZ-licht boven andere KWPN ggk hengsten maar dat wordt vergeten...

Nogmaals, ieder zijn mening over de hengst maar bekijk hem wel eerlijk en weet waar je over praat. Vind maar eens een volbloed met zo´n fantastisch karakter dat hij zich laat omscholen van renpaard tot een paard wat in Nederland goed ZZ-licht loopt en in Denemarken Lichte tour voor 65%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:41

daar ben ik het helemaal mee eens suzanne

Een volbloed heeft nu eenmaal net wat minder in de draf.
Zeker als ze daar als jong paard ook nog eens helemaal niet op getraind zijn.

Verder gaan de volbloeds bij wat engs/spanning, vlug korter draven.
En laat dat nu net de paarden zijn die alles om zich heen wat eerder opmerken dan een lager in het bloed staand paard.
waar je als ruiter van een volbloed extra aan moet werken op dat moment om dan de spanning te laten wegvloeien en een mooie draf terug krijgen.

Ook de lager in het bloed staande paarden, blijven ook eerder makkelijk in tact en ruimte, iets wat ze gewoon van nature al mee hebben, waar je als ruiter niets extra's voor hoeft te doen.

tenminste dat is mijn ervaring bij de hoger in het bloed staande paarden.

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 02:17

tja ik kende een hengst Naxtmann C.....maar wel goed dat hij geruint is.
Hij heeft 1 x mogen dekken:
de merrie was een Ulft, benieuwd wat dat veulen voor een creatie is.
Onmogelijk karakter als hengst maar gangen dat ie heeft!
En een superieure uitstraling.
Nu is Naxtmann c geen hengst meer maar...mijn ruin!!! Tong uitsteken

Zo zie je maar dat sommige klote hengsten na het ruinen toch nog heeeeeel veel waard zijn.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 09:15

Suzanne F. schreef:
[omscholen van renpaard tot een paard wat in Nederland goed ZZ-licht loopt en in Denemarken Lichte tour voor 65%.
[/quote]

Als een goedgekeurde hengst al Lichte tour heeft gelopen met 65% en zich dus bewezen heeft, waarom wordt hij hier dan weer in het ZZ licht uitgebracht terwijl hij zich al bewezen heeft? of verwacht men dat er meer in zit dan Lichte tour? ben ik wel benieuwd naar.
ik vind het zelf ook niet echt een mooie type hengst, ook niet voor een volbloed. Maar nu is het afwachten wat ze met hem doen want hij staat op wacht. Zijn kleur is trouwens wel mooi Haha!

Dit zelfde geldt ook voor een hengst als Farmer.
Werd door Zoer 130-140m gereden en werd door de vrouw/vriendin van Henk Punt in de omgeving van Utrecht uitgebracht in het B en ik heb hem daar meerdere keren zien weigeren/uitgebeld zien worden. Dan denk ik ook, als een hengst niet meer lekker loopt in het 130-140m dan is dat misschien wel zijn piek geweest of breng hem naar een prof. ruiter die beter met hem overweg kan en er misschien meer uit kan halen. Maar breng hem niet naar een amateur die de naam van zo'n hengst beschaamt. Want je hoorde iedereen erover. "Farmer loopt met een amateur in het B en wordt nog uitgebeld terwijl hij al 130-140m heeft gelopen".

En iedereen weet dat mensen de positieve prestaties van een hengst sneller vergeten dan de negatieve prestaties van een hengst. Dat is gewoon zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:57

blup schreef:
Als een goedgekeurde hengst al Lichte tour heeft gelopen met 65% en zich dus bewezen heeft, waarom wordt hij hier dan weer in het ZZ licht uitgebracht terwijl hij zich al bewezen heeft? of verwacht men dat er meer in zit dan Lichte tour? ben ik wel benieuwd naar.
ik vind het zelf ook niet echt een mooie type hengst, ook niet voor een volbloed. Maar nu is het afwachten wat ze met hem doen want hij staat op wacht. Zijn kleur is trouwens wel mooi Haha!

Omdat de amazone die hem hier in Nederland uitbracht zelf nog niet hoger dan ZZ-licht gereden had. Knipoog Dus geldt de hoogst gemeenschappelijke klasse.
Hij staat nu in Duitsland, hier is hij goedgekeurd voor het Trakehner stamboek en nu ook voor het Bayerischen Stamboek.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:59

Suzanne F."]
[quote="blup schreef:

Omdat de amazone die hem hier in Nederland uitbracht zelf nog niet hoger dan ZZ-licht gereden had. Knipoog Dus geldt de hoogst gemeenschappelijke klasse.
Hij staat nu in Duitsland, hier is hij goedgekeurd voor het Trakehner stamboek en nu ook voor het Bayerischen Stamboek.
[/quote]

Dus hij is hier uitgebracht om hem bekender te maken in de Nederlandse fokkerij? Maar heeft hij in nederland nog wel eens wat gewonnen? Ik heb nooit veel van zijn uitslagen gehoord.
Heeft hij in Duitsland al een nakomelingenrapport gehad?
Misschien wordt hij nu op wacht gezet maar dat zegt niks over zijn nakomelingen.
De nakomelingen staan dus niet goed in het rechtshoekmodel volgens het KWPN, maar hoeveel toppaarden voldoen niet aan deze eisen. Heel veel!! Dus misschien zijn zijn nakomelingen zo wel hele fijne sportpaarden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 09:06

Ik geloof niet dat directe nakomelingen van Stravo hoge ogen zullen gooien, ik denk wel dat hij waardevol is in de 2e en 3e generatie.

Overigens was ik persoonlijk best wel gecharmeerd van deze hengst en vond hem zeker voor een volbloed een goede draf hebben!

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:10

Sjuimpje schreef:
Ik geloof niet dat directe nakomelingen van Stravo hoge ogen zullen gooien, ik denk wel dat hij waardevol is in de 2e en 3e generatie.

Dat denk ik ook, volbloed in 2e en 3e generatie is heel erg gewenst en zie je ook veel terug.
Kijk maar naar Lucky Boy, Amor, Candy Boy,Le Mexico xx etc..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:34

[quote="blupKijk maar naar Lucky Boy, Amor, Candy Boy,Le Mexico xx etc..[/quote]

Is dit wie van de drie is de echte volbloed Verward

Achter Le Mexico horen in ieder geval geen XX en ook Candy Boy en Amor zijn geen volbloeds.