Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als ik met der op buitenrit gaat rij ik haar op een pessoa bit met 2 teugels..Ik pak alléén de 2e teugel erbij met het oversteken omdat ze erg moeilijk stil staan wil ,en ik liever niet onder een auto met der kom!
Jeskim schreef:Ik heb een poosje met een thiedemann gereden omdat ze buiten niet te houden was, die zetten het op een lopen naar huis met alle risico's van dien. Was dus gewoon gevaarlijk..
Nu rijd ik haar met een dubbelgebroken bitje dat op slot kan schieten omdat ze soms buiten nog wel eens wat pittig kan zijn..
Met thiedemann rijd ik allang niet meer..
Sanny_lief schreef:Nog even aan het proberen. Zit nu een enkel gebroken d-trens in. Wil misschien voor in de bak naar een 'zachter' bitje, misschien een dubbel gebroken watertrens ofzo.
Buiten is een totaal ander verhaal. Meneer is niet te remmen na de galop, eigenlijk heb ik een soort noodremmetje nodig. Las bij anderen over het pessoa bit met een tweede teugel als noodrem. Klinkt wel interessant! Misschien maar eens proberen als het probleem zich niet oplost na vaker naar buiten te gaan.
en het bitje is een verdun met koperen rollen (enkel gebroken), we hebben haar een jaar gereden op een watertrensje enkel gebroken maar deer kregen we enkel protest op, vast nemen, nek blokkeren en gaan met die banaan, je tegen de muur proberen krijgen door in galop de andere dan de gevraagde richting op te gaan, dus hebben we een ietsje zwaarder bit ingelegd, we wilden nog niet naar een pessoabit of zo gaan, maar hier reageert ze echt super op, klein contactje en je hebt super reactie
geeft wel uitdaging hoor, kijken wie de langste adem heeft

Amber_ schreef:Stef_anouk schreef:Ik geloof niet dat paarden een 'te harde mond' kunnen hebben. Ze gaan er dan alleen tegenin, of snappen niet wat je van ze wilt.
Jaa ik geloof wel dat paarden Harde Mond kunnen hebben.
Als ze heel lang op scherp bit gereden worden, komt dat wel.
Stef_anouk schreef:Maar van nature hebben ze het niet, dus da's de schuld van de eigenaar die het zover laat komen dat het paard gewoon niet meer reageerd.