Sommigen betalen wel erg weinig, ik vraag mij af of het wel echte hoefsmeden zijn, of omdat het hobbyisten zijn die vinden dat ze het werk zo langzamerhand ook wel kunnen.
Voor 8 euro kan je niet veel verwachten, maar als je shet hele makkelijke voetjes heeft waar je niet veel aan verpesten, is het natuurlijk mooi meegenomen. Zelf doen is dan ook iets wat je moet durven.
Ik betaal 25 euro en ik laat hem elke 3 maanden bekappen, misschien wel veel en vaak, maar ik vind het de moeite niet om daar op te besparen, ik rij er niet op, maar nikevoetjes mag hij best van mij hebben.
De horse, die gaat elke 9 weken naar Oud Gastel, ook een opgave en een kostenpost, dus die andere viervoeter mag ook mooie voetjes vind ik dan maar. Beestje is nog in de groei en ik wil geen lichamelijke problemen in de toekomst omdat hij niet goed op zijn voetjes heeft gestaan in zijn jeugd.
Overigens vind ik bekappen niets minder bij een shet als bij bv een paard of tinker, het is hetzelfde werk, alleen het mesje gaat wat sneller rond, maar alles is hetzelfde. Dan zou je voor een shire, 3 keer zoveel moeten betalen voor bekappen dan voor een paard?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-09 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt