wie heeft er ook een nakomeling van manhattan (Burggraaf)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biesje

Re: wie heeft er ook een nakomeling van manhattan (Burggraaf)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:17

ja we hebben een eenvoudige wintec 500 jump cair close contact.
Eerst maar eens kijken of we het een beetje leuk vinden en er mee door willen. voordeel van dit zadel is dat hij op zeker 3 van onze paarden past daardoor ook voor deze gekozen.

Bij mij ligt het ook aan de ruiter hoor haha. Moet zeggen dat zo lang je niks van der vraagt (karandasj) kan je er best op weg rijden. maar zodra je iets gaat vragen wordt ze best moeilijk en dat kan voor problemen zorgen haha. onze manhattan is wel makkelijker de galop was altijd wat hard en onbesuisd maar kon er ook een beginner op zetten zonder dat ze eens stap verkeerd zette ze gaat eerder stil staan als ze merkt dat het niet helemaal klopt dan dat ze zou gaan rennen.

spring les is verhuisd naar zaterdag, zondag is de bak bezet door wedstrijd.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:34

Hoe ging de springles?
Ik heb vrijdag heerlijk gedressuurd met de Manhattan.
Vandaag thuis een balkje en een sprongetje in de bak gezet. Dat doe ik eigenlijk nooit want ben er te lui voor (lees alleen er heen slepen en weer terug slepen) . Pff maar hij was me toch fanatiek! Niet normaal. Kon hem bijna niet houden...

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 22:03

Ja spring les ging echt fijn!!!
Ze trekt heel erg naar de hindernis toe dus moest echt goed de rust bewaren en der goed rustig laten draven. anders sprong ze de drafbalk en hindernis in een haha.
we zijn begonnen met balkjes, toen een kruisje, hoger kruisje, stijltje en hoger stijltje geeindigd op 60 cm jeej!! Op een gegeven moment deed ik met aan rijden te weinig contact nemen en toen schoot ze er een paar keer langs. Toen weer even terug naar kruisje en toen weer opnieuw stijltje en omhoog toen bleef het goed gaan.
Ik heb filmpjes maar ga ik niet op bokt zetten als je intresse hebt moet je even PBen.

had je dressuur les?
haha ja dat ken ik wel hihi ik deed met onze manhattan alleen een balkje neer leggen dat was al genoeg ging ze ruim!!! overheen hahaha.
Wel fijn dat je merkt dat ze het echt leuk vinden

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:18

Ah super zeg! Je hebt zo te horen goed je beste gedaan!
Haha de mijne trok vandaag ook een beetje te veel op de hindernis.
Misschien maak ik zelf ook te veel druk, onbewust. Moet gewoon naast 1x in de week springles, vaker thuis een balkje mee pikken of een sprongetje. Dat is beter voor mijn oog op de sprong en mijn ritme.

Ja dressuurles ging echt geweldig, het is zo vermoeiend dressuur met hem bij tijden. Echt veel werk
hem los te krijgen en soms is hij dan zo traag voor het been! Maar nu met dressuurles krijg ik hem net iets ontspannender waardoor hij zo lekker zit en hij loopt gewoon vanzelf! Ideaal! Wel moeilijk omdat thuis elke keer in de training precies zo te krijgen hoor. Lukt ene keer beter dan de andere.

Met de 3,5 jarige B proefje geoefend. Alleen de rechtergalop ging enigzins de mist in. De rest kan ie prima.
Ik heb nml zaterdag een oefendressuurwedstrijd op gegeven voor beide! (B en M1)

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:33

Mijn Manhattan :D
Hy is 6 jaar en heeel leuk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 13:47

Hoi particiaap!

wat een knapperd zeg! wat zit er verder achter voorn bloed?
als ik hem zo zie lijkt hij meer op de karandasj van ons.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:31

hahahah dezelfde uitdrukking als Zeus wanneer hij met de zweep in zn mond staat! En ook een wondje op zn koppie! Goh... heeft de mijne echt zoooo vaak :D :D Is wel een knapperd hoor!!

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:43

Leuke `nieuwe´ Manhattan! Mooi kleurtje!!!

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:11

@Biesje: hier alles over ze afstamming :) http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=66665.
@muts_marijke, hij heeft heeel vaak wonden op ze hoofd hij is echt super lomp haha!
Zijn die van jullie ook allemaal zo ondeugend?? mijne iedergeval wel hij wilt t liefst in alles happen en spelen maar hij is wel eerlijk en niet gemeen t is allemaal altijd wel grappig!

trouwens, mijn manhattan ze grootste hobby is met ze hoef schrapen, hij doet het als die eten krijgt, hij doet het terwijl die aan het eten is en hij doet t als het m te lang duurt.
Klinkt dit bekend bij iemand?:P

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:32

Mijn Manhattan is niet ondeugend. De Warrant wel. Mijn Manhattan is wel stout op buitenrit,
wordt nogal onstuimig in de galop, bokken enz. In stap en draf is er niets aan de hand, maar galop!
Het schrapen komt me wel bekend voor!

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:48

Ik ben eergister voor het eerst met die van mij in t bos geweest! hy was wel heel braaf!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:39

hahahaha ik herken het happen, en het ondeugend zijn maar al te goed :D
Vanmiddag heeft Zeus zowat mijn vriend zn arm uit de kom getrokken toen hij in de wei mocht (komt elke dag buiten maar toch) en toen mijn vriend hem op zn sodemieter gaf pakte hij de plastic drinkbak in zn mond en liep daar mee door de wei te spelen. Hij trekt palen uit de grond en pakt halsters bij andere paarden vast. Heeft altijd wondjes, op zn benen, hoofd of waar dan ook. In het bos ondeugend maar op wedstrijd altijd meer dan zn best doen.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:26

oh zit ook courville in dat verklaart een hoop!!

Onze Manhattan is niet zo zeer ondeugend maar heeeeel nieuwsgierig! Ze wil graag alles mee maken en liefst ook even voelen(met der lippen dus) en ja schrapen!!! we hebben bij aan een rubbere mat in stal gelegd tegen het schrapen maar zelfs dan zoek ze een stuk op waar die mat niet ligt als we echt niet reageren. En wondjes op der hoofd ken ik ook wel heeft volgens mij alles te maken met het nieuwsgierig zijn!

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:11

@mutsmarijke het is net of je het over mijn paard heb hahah die is precies hetzelfde! hij rent vaak rond met een zweep of een tak in ze mond haha dat vind die dan helemaal geweldig, en halsters bij andere paarden vastpakken doet ie ook! paarden vinden dat nooit zo leuk dus veel vrienden heeft me paard niet hahah

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:27

@ PatriciaAap moeten we ze maar samen in de wei gooien. Kunnen ze elkaar helemaal gek maken. Misschien zien ze dan in hoe vervelend ze zijn en houd het op.
Mijn schoonvader zei al, als je zo'n paard in het pension krijgt ben je niet blij. Wat een terrorist! Gelukkig hebben wij ze aan huis dus dan is het toch anders. :)

PatriciAap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:47

haha bij mij op stal kunnen ze allemaal gelukkig wel op 'm lachen!!
ik denk idd dat als je ze bij elkaar zou zetten dat t echt 1 groot feest word hahah

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 13:39

Hoi Dames,

Ik heb ook weer nieuws over onze manhattan.
maandag 19 maart komt er een bedrijf thermografie foto's maken. hopelijk kunnen we dan eindelijk een oorzaak vinden van ons probleem!!! En hopelijk is het niks ernstigs.
Mijn vader doet haar nu om de dag longeren en ze blijft zo braaf en wil zo graag werken dat je dan bijna de neiging hebt om er op te stappen maar helaas nog even wachten.

Gister had mijn vader haar los gezet in de bak. wij hebben alleen een draadje on iets minder dan de helft zodat de bak een aan kant goed blijft om te rijden. Mijn vader zijn ruin (orame x jasper) was echter een aantal keer over het draadje gesprongen (ong. 1m) dus mijn vader had hem hoger gedaan en hij bleef netjes aan een kant. Toen fury (onze Manhattan) er in en mijn vader ziet haar ook door heel de bak gaan hij kijken ja hoor alsof het niks was over het draadje heen en weer. Mijn vader het draadje opgemeten en die zat nu op 1.30!!! wauw ze kan het dus nog steeds en nog zo makkelijk. mijn vader zei dat het er uitzag alsof het meer 30 cm was zo soepel en makkelijk!!
dus extra hopen voor maandag de 19de!! dan mogenlijk wel hopelijk zeer binnen kort weer wat gaan doen!!!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:52

Bij ons op stal staat ook een Manhattan, ontzettend braaf en betrouwbaar karakter alleen ook ontzettend heet in het parcour.

Foto is genomen tijdens een buitenrit vorig jaar
Afbeelding

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:19

Hopelijk duidelijk nieuws de 19e Biesje!

Mooie schimmel hierboven!
Karakter komt bekend voor!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:56

hoi Dames,

Nou er zijn foto's gemaakt en blijkt dat er in haar rechter voorbeen iets niet helemaal goed zit. voor beweging is het been heel erg koud en na beweging is het onder op der knie weer te warm en ook net boven der kogel. morgen kreupelheid onderzoek en dan einde van de week rontgenfoto's maken. Zouden we dan eindelijk het gene gevonden hebben waarom ze zo is veranderd?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:06

Dan zou wel fijn zijn Biesje! Hopelijk kun je dan het probleem aanpakken. Succes!!!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:05

Meld zich ! ik heb er ook een
Manhattan * Zeoliet

Zie profiel de schimmel

doodsbraaf.. nooit gek maar wel wat heet op het hout :) heel erg fijn dier

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 12:19

Hoi Janski,

Leuk nog een manhattan!!

heet op het hout voor der rest super braaf klinkt heeeel bekend

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:32

Ja leuk he mijn zoontje rijd er zo op weg je kan er alles mee maar als er hout staat dan wordt ze behoorlijk fanatiek. :)

Ik heb er ook een heel leuk Cantos veulen uit.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:34

Mooie schimmel Janski,
Verhaal komt me bekend voor :) Ook wel van toepassing op mijn Manhattan.
Die is alleen ook beetje heet op buitenrit wanneer we in galop moeten.
Springen vindt ie ook erg leuk !