Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lexa

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:26

Ik zou ook wel wat willen verkopen maar niet onder de prijs , ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze dan door van die handelaren uit de Balkan te laten afvoeren….. ben toch te veel penny dan!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:02

Revali schreef:
Leuk eilander. Wanneer is de 1e ronde? Ik ben er helemaal uit met die hengstenkeuringen. Ik vond het altijd wel heel leuk

Tussen 16 en 20 december. Heb nog geen exacte datum.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:03

Ik had niks te verkopen dit jaar maar hou mijn hart vast voor komend jaar. Heb er 2 drachtig.

We zitten op blz 499 zie ik dus bijna n nieuw topic zeker?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:04

lexa schreef:
Mooi avontuur weer Eilander , wat voor bloed is het?
Hier gaan we vandaag de 2 laatste veulens afspenen . Mooi koppeltje van 6 veulens voor de 1e keer thuis ipv de opfok.[ Afbeelding ]
Hier de oudste 3.

Emerald x Cornet x Zirocco

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:30

eilander schreef:
Ik had niks te verkopen dit jaar maar hou mijn hart vast voor komend jaar. Heb er 2 drachtig.

We zitten op blz 499 zie ik dus bijna n nieuw topic zeker?

ik deel je zorgen, heb 'gelukkig' niks drachtig. Vorige week op de hengstencompetitie hoorde je ook iedereen erover dat er eigenlijk geen handel is.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:17

Is iemand hier toevallig lid van Rimondo ivm opzoeken van resultaten?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:20

Veulens uit de betere lijnen lijkt nog wel afzet voor te zijn, maar de gewonere veulens zijn lastig te verkopen hoor ik om me heen. Hier mocht alles blijven, hoef niet perse veulens te verkopen dus dat maakt het wel wat makkelijker.

Leuk avontuur Eilander!

Hier dit weekend eindelijk de laatste twee uit de wei kunnen krijgen. Daar moest een dierenarts met verdovingspistool aan te pas komen, maar ze staan veilig binnen nu.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 10:38

Qua kopen zou ik nu heel blij zijn qua prijzen maar ik ga ze gewoon niet weggeven. Ik heb niet commercieel gefokt maar het zijn beide 2 goede nakomelingen.
Ik zie veulen van commerciële hengsten op stal staan waar veel voor is betaald maar als ik dan naar hun bouw, hoofd, beenstand, stokmaat enz kijk denk ik eerlijk gezegd zonde van je geld. Puur op afstamming gekocht. Tuurlijk kunnen zij goed zijn onder het zadel maar ik had het risico niet genomen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 15:15

Leuk avontuur Eilander!

Niets aan dit weer.. wat een natte bende. Bij ons komen ze overdag nog wel paar uurtjes op het land maar stuk waar de rijpaarden stonden was niet meer te doen zo jammer! De veulens vinden het allemaal wel dikke prima en staan op een hoog weiland en is nog goed te doen.

Inderdaad de afzet dit jaar is niet zo top. Vorig jaar binnen 2 dagen verkocht en nu geen reacties terwijl het een beter veulen is. Maar hij blijft mooi weg geven kan altijd nog. Anders volgend jaar ballen eraf en later mooi sportpaard.

Gister ritje Duitsland gedaan. Op bezoek bij de E.toulon merrie die we hebben gefokt en amazone is tijdelijk in Duitsland. Mooie kans om een keer ze te bezoeken. Echt geweldig! Wat heeft het paard een geweldig leven wordt behandeld als een prinses en alles hebben ze ervoor over. Fit en happy paard staat voorop en aan de prestaties te zien hebben ze een hele goede band. Maar vond het ook wel triest om te horen hoe de staat was toen het paard bij haar terecht kwam. Degene waar wij haar aan hadden verkocht had er minder goed op gepast. Daarom des te mooier dat ze het nu zo goed heeft!
Ze hebben wel belang bij haar dochter maar die wil ik nou net zo graag houden. Dat is dan altijd zo hé degene die je graag wilt houden is wel interesse voor.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:18

Hier gaat het redelijk. Je moet gewoon door…

Hengstjes blijven dit jaar ook. Weggeven kan idd altijd nog en wij hebben zelf land

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:42

Donderdag gaan de hengstveulens richting de opfok in Frankrijk
Wordt het weer stil op stal

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:34

Nogmaals veel sterkte Iorr

Denk ook dat het sterk afhangt van de commerciële lijntjes versus de kleinere gepasioneerde fokkers .
De overvloed aan icsi embryos/ veulens en de explosie aan veilingen maken het voor de kleinere fokkers steeds moeilijker . Je moet ze gewoon kunnen aanhouden , opfokken en aanrijden tot een jaar of 5, 6 .
Aan de andere kant kun je gewoon amper nog goede paarden vinden en kopen : de vraag is enorm , het aanbod beperkt . Alle handelsstallen en ruiters zijn op zoek , iedereen vist in dezelfde kleine vijver
Ik ben op zoek naar iets apart , zelfs een aparte 3 jarige vind je amper .. en hoe ouder hoe moeilijker ze te vinden zijn , een aparte 4, 5 of 6 jarige houden ze ook aan liefst tot ze 145+ lopen
Verleden week een heel aparte 2.5 jarige gevonden , huppa afgekeurd op xrays :(

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:00

Ik heb eigenlijk net besloten dat mijn 3 jarige wel weg mag. Ik heb 5 jaar geleden m’n knie verbrijzeld en daar moet nog een nieuwe in. Het is eigenlijk geen doen zo en ik had alles uitgesteld om Silvan. Nu ziekenhuis gebeld en mag me in januari melden. Dan wordt rijden eerst ook weer niet wat. Meisje die 1 paard voor ons rijdt gaat haar nu door rijden en gaat waarschijnlijk jonge paarden competitie rijden, maar voor mijzelf wordt het hem toch niet dus als er serieus geïnteresseerden zijn mag ze weg :) We gaan het zien! Voor de moeder vind ik het belangrijk dat ze er serieus mee aan de gang gaan, dus niet voor de eerste de beste…

De eerste is hier alweer over 3 maand uitgeteld: super leuk weer!

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:31

krijg mijn hengstveulen niet verkocht. Hoef niet de hoofdprijs maar weggeven doe ik ook niet. Eerste advertenties gewoon 0 reactie, vele FB sites wel reactie maar meestal alleen vp terwijl die erbij staat. Heb helaas geen gelikte filmpjes omdat ik daar de accomodatie niet voor heb. Hoewel ik me financieel eigenlijk niet kan veroorloven met de gestegen prijzen zal ik 'm toch naar de opfok moeten doen. Denk dat ik grootmoeder van 25 dan maar naar de slager breng die staat alleen met pensioen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:58

Krijg je serieus de vraag voor de prijs terwijl die erbij staat? :+
Wauw..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:18

Cioccolato schreef:
Krijg je serieus de vraag voor de prijs terwijl die erbij staat? :+
Wauw..

Die krijg ik ook of wat is de afstamming? Hengst of merrie. Ik heb nu van 2 reacties gehad oa bekende stal hier maar na alle info geen reactie terug.

@bertje hier hetzelfde. Ik ben blij dat ik op een “goedkope” stal sta. Denk de goedkoopste in de buurt die en opfok en kraamstal aanbied plus een binnenbak heeft

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:16

Sowieso komen mensen met de domste reacties als je een paard wil verkopen.

Heb vorig jaar een merrie verkocht, nou wat een ellende. Gelukkig fijne kopers getroffen en ze loopt nu M dress en 1.20 spr. Dus goed afgelopen.
Heb 1 merrie drachtig, maar jullie berichten zijn niet zo veelbelovend :=

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:17

Wij hebben nog een hengstveulen (New Pleasure x Padinus) via de VDL Stud naar Ierland verkocht.
Blijkbaar echt mazzel gehad...

Grote paarden verkopen vind ik ook lastig. Wij verkopen het liefst aan een eindgebruiker, maar met een prof of handelsstal gaat het proces meestal wel een stuk makkelijker.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 01:58

Benieuwd naar de komende hengstenkeuzes :D <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 07:53

Zelf al een keuze gemaakt?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:01

Ik denk dat ik dit jaar Cartello op de Zirocco zet en de Uno bennik nog niet uit

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:28

Ben al blij dat ik vorig jaar een keuze heb kunnen maken :+

Ze komen pas in juni. Heb nog even

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:53

Ik twijfel nog, Caribis Z of Casallo Z moet echt een hengst die verkleinend fokt. Mijn Tangelo veulen is echt al mega en ik wil geen hele grote fokken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 08:59

Hier wordt de merrie niet meer gedekt. Komend veulen is haar laatste.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:51

Ben er nog niet helemaal mee bezig... maar zit te denken aan funky fred of dorian Grey voor de zapatero. Heb ook nog een rietje van uricas(is verkocht las ik) die misschien bij de dominator.
Warrant geen idee