[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:50

En Pixie eruit :? Met kritiek op de stap, maar dan zijn er nog wel een paar waar je van de stap wat kan vinden :j .

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:51

Ja heel bijzonder, pony die achter echt niet goed loopt (kort- lang en heel slap) wel. Pixie was echt de beste pony. :=

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:52

Welke bedoel jij Quir?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:55

LDRD schreef:
Welke bedoel jij Quir?

Even pb.

Janinevv

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:00

Pff nou daar snap ik ook weinig van.

Leuk de a nu!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:03

ja zonde, maar vanaf laptop is het ook niet goed te beoordelen als ik eerlijk ben

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:34

Vanachter de laptop mis je wel eens iets qua exterieur en dan vooral bemerkingen op het fundament, maar gemiddeld genomen vind ik dat je de hengsten verder prima kunt beoordelen.

Maar goed, mijn hengstenkeuze staat toch al vast voor dit jaar :+ .

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:34

Ik heb de nwr en wpbr helemaal gevolgd (online) en kon me wel vinden in de aanwijzing van de meeste hengsten. Je mist online inderdaad hier en daar wel wat, vooral in stand en stap.gisteren was ik er life en dan krijg je echt net wat meer mee. Maar ja. Soms kan dat niet :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:25

Pixie 8)7 , ik heb vandaag helaas niets kunnen zien want ik was bezig de aarde te reden met 175 andere nederlanders.
Wat een gemiste kans.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:34

Kan iemand mij uitleggen wat in de basis het grote verschil is tussen NWR en WPBR behalve het percentage bloed?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:39

Bij de nwr mag alleen welsh, engels volbloed, Arabisch volbloed en anglo-arabisch volbloed gebruikt zijn. Bij wpbr mag ook “ander” bloed gebruikt worden. In de praktijk vooral Duitse rijpony. Gekopieerd van de website van het NWCPS:
Naast de vijf reguliere secties van het moederstamboek, de Welsh Pony & Cob Society in Wales, heeft het NWPCS nog een 6e sectie: de Nederlandse Welsh Rijpony (NWR). Dit is eigenlijk een Welsh Partbred, maar dan met een minimum van 25 % geregistreerd Welsh bloed en gekruist met Arabisch, Anglo-Arabisch en/of Engels Volbloed. De gewenste stokmaat van de NWR ligt tussen de 1,46 en 1,48 m.

Wat betreft Pixie, ik snap het wel enigszins, gisteren stapte hij ook niet echt goed en vandaag helemaal niet. Maar jammer is het wel.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:56

Het was een gezellige dag. Ben exterieur kijken van de kleintjes nog niet verleerd.

De nwr en die andere rijpony klasse geen kaas van gegeten zullen we maar zeggen. Wel leuk dat ik toen precies naast een eigenaar zat waarvan de hengst door was. Mooi om de spanning en emotie te zien

Leuke hengsten voor cookie gezien maar eerst hier in de buurt kijken of die wat is en anders toch maar bellen of ze met een hengstje langs een ki station willen gaan 3 uur enkele reis en stalling is denk ik duurder dan 1 of 2 keer sperma laten komen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:24

Welke heb je gezien?

Die vos a hengst met veel wit leek me ook tof, hij hete haribo?

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:33

Waarom niet gewoon op eisprong dekken? Met die a’tjes is het niet echt rendabel om ki te doen. Ute Franke heeft geloof ik nog wel rietjes van een A hengst. Wellicht dat dat wat is?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 15:54

Pixie is ook maar gelijk verkocht zie ik :j .

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:43

rowindie schreef:
Waarom niet gewoon op eisprong dekken? Met die a’tjes is het niet echt rendabel om ki te doen. Ute Franke heeft geloof ik nog wel rietjes van een A hengst. Wellicht dat dat wat is?

Kosten naar die bv haribo of de kampioen (slecht in namen) dat waren de kandidaten van de keuring (al voordat kampioenschap bekend was hadden we die keuze gemaakt). Is dan beiden ca 200km enkele reis ;( 400km is alleen al ca 100 euro. Dat zijn ook de kosten van springen en transport (iedergeval voor mijn andere merrie tinker zijn dat de kosten). Heb dan alleen 1 da afspraak extra dus die kosten vallen tegen elkaar weg.

Als jij nog iemand anders dan rhoon (high flown stud) weet in de buurt van Rotterdam met welsh a hengst hou ik me aanbevolen _/-\o_

Airborn is dan al dichterbij maar die heb ik alleen onder zadel gezien en dat deed hij netjes. Maar nog steeds met trailer bijna 2 uur rijden.

De oudere vos hengst die ook in zelhem staat (iedergeval eigenaar) vindt ik ook leuk dus we hebben nog zat te bedenken

Deken op eisprong heb ik van mijn oude merries geen fijne ervaring mee die lieten we lopen vaak ook ivm afstand tot een goede 18 dagen scan.
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 09-02-25 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:48

Mijn keuze is definitief gevallen voor Harry haribo! Als veulen vond ik hem al geweldig en nu ik zelf een 3 jarige merrie heb waarvan ik denk die past erbij gaan we dat ritje maken!

Zelf vond ik de A in het algemeen heel erg tegenvallen in kwaliteit echt zonde!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:16

Vooral heel weinig A, maar Haribo is een mooie keuze, ik vond het een toffe pony, zit goed in mekaar, kan goed bewegen en een mooi koppie.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:22

Pixie deed mee aan die hengsten veiling, die was dus op voorhand voor de verkoop. Was verbaasd over de prijzen, ze bleven lang niet zo hoog maar het zijn nog best flinke bedragen geworden bij sommigen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:23

Wat is jullie mening over die kleine maat? :o Die witte van Potteries Simon die er uit ging, vond ik heel mooi. Maar ik ben dan ook bevooroordeeld, met een merrie van een volle broer van Simon. Die merrie is overigens ook zo klein.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:25

Fotografie91 schreef:
Mijn keuze is definitief gevallen voor Harry haribo! Als veulen vond ik hem al geweldig en nu ik zelf een 3 jarige merrie heb waarvan ik denk die past erbij gaan we dat ritje maken!

Zelf vond ik de A in het algemeen heel erg tegenvallen in kwaliteit echt zonde!

Haha die staat hier ook op het lijstje! Hele mooie pony inderdaad

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:49

butengeweun schreef:
rowindie schreef:

Kosten naar die bv haribo of de kampioen (slecht in namen) dat waren de kandidaten van de keuring (al voordat kampioenschap bekend was hadden we die keuze gemaakt). Is dan beiden ca 200km enkele reis ;( 400km is alleen al ca 100 euro. Dat zijn ook de kosten van springen en transport (iedergeval voor mijn andere merrie tinker zijn dat de kosten). Heb dan alleen 1 da afspraak extra dus die kosten vallen tegen elkaar weg.

Als jij nog iemand anders dan rhoon (high flown stud) weet in de buurt van Rotterdam met welsh a hengst hou ik me aanbevolen _/-\o_

Airborn is dan al dichterbij maar die heb ik alleen onder zadel gezien en dat deed hij netjes. Maar nog steeds met trailer bijna 2 uur rijden.

De oudere vos hengst die ook in zelhem staat (iedergeval eigenaar) vindt ik ook leuk dus we hebben nog :( zat te bedenken

Deken op eisprong heb ik van mijn oude merries geen fijne ervaring mee die lieten we lopen vaak ook ivm afstand tot een goede 18 dagen scan.

Ik heb een tijdje een nakomeling gehad van Airborne Montgomery, heel lief dier! Inmiddels bijna 4 en dat is echt een geboren kinderpony voor de aller kleinsten. Je zou evt op facebook rond kunnen vragen in de groep voor welsh dekhengsten. En ik zou vooral vragen of het mogelijk is om je merrie tot de 18 dagen scan te laten staan want niet iedere hengstenhouder vind dit fijn aangezien het vaak zat drama is met mensen die hun merrie ophalen wanneer het hun uitkomt of ander gedoe :(

Zou verder zo 123 geen hengstenhouders weten in die omgeving, ik kom tenslotte uit het noorden van het land :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:35

Dat zijn inderdaad allemaal vragen als we een beetje weten hoe en wat en welke hengst de andere dame heen gaat bekend is. Voor hetzelfde geld vindt ik er daar ook 1 ver weg en is ze samen wegbrengen net zo makkelijk. Maar die keuring is pas 22 maart dus duurt nog wel even voordat dat bekend is of er nieuwe aanwas aan hengsten is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:04

KittyDylan schreef:
Wat is jullie mening over die kleine maat? :o Die witte van Potteries Simon die er uit ging, vond ik heel mooi. Maar ik ben dan ook bevooroordeeld, met een merrie van een volle broer van Simon. Die merrie is overigens ook zo klein.

Matige jaargang. Vond eigenlijk alleen de eerste 2 hengsten goed genoeg voor goedkeuring. De overige gingen er terecht uit in 1e of 2e bezichtiging. Maar die andere hadden in mijn ogen geluk met deze jaargang.

De beide nieuwe 4 jarigen vond ik wel terecht. En de sectiekampioenen ook.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:55

Ik vond de twee A vosjes ook erg leuk! Voor mijn merrie wordt het één van die denk ik!