Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
splenius schreef:ik denk zelf dat het niet uit zou moeten maken hoe lang of kort de rug is.
Het probleem ligt meer in hoe wordt de rug gebruikt.
Maakt hij de rug hol in het lopen dan zie je meer problemen waarbij je ook eventueel een bemerking kan krijgen op de rontgenfoto's van de rug.
Zelf vind ik het rug gebruik van Le formidable kinderen te hol gebruikt wordt.
Dat is wat mij op valt en ook in Duitsland hadden ze daar ook wat over gezegd in een artikel.
(kan alleen het artikel niet zo snel terug vinden)
MariskaFally schreef:Ja ik had de smid laatst op bezoek en onze nakomelingen uit onze wynton merrie zijn ook allen langer, mijn smid ook meteen, 'phfoe daar ga je nog moeite mee krijgen later om die bij elkaar te krijgen' terwijl in mijn ogen ze juist een normale lengte hebben en gewoon fijne lengte in het lijf laten zien. Ik ben er maar wat blij mee dat ze lengte tonen.
Ik heb ook een bijna 4 jarige met zo'n korte rug en is zelf echt een poppetje (163 stokmaat vader Imposantos gokte erop dat deze zijn maat wel mee zou geven maar helaas) dat ik er gewoon geen zadel voor kan vinden die past (zelfs 16.5 inch is te lang)
MariskaFally schreef:Iemand hier ook al gekeken naar de rapporten van de kwpn select sale hengsten? Zo extreem veel hengsten met een bemerking op de rug. Ik kwam er geloof ik maar 1 tegen zonder een opmerking over de rug.
Moeten we ons in de fokkerij hierom zorgen maken? Veel paarden lijken ook steeds een kortere rug te hebben. Vraag me serieus af bij sommige hoe je er een zadel op gaat leggen zo kort zijn de ruggen soms.
JeanneV schreef:MariskaFally schreef:Iemand hier ook al gekeken naar de rapporten van de kwpn select sale hengsten? Zo extreem veel hengsten met een bemerking op de rug. Ik kwam er geloof ik maar 1 tegen zonder een opmerking over de rug.
Moeten we ons in de fokkerij hierom zorgen maken? Veel paarden lijken ook steeds een kortere rug te hebben. Vraag me serieus af bij sommige hoe je er een zadel op gaat leggen zo kort zijn de ruggen soms.
Stemming makerij!! Heb ff rapporten zitten kijken en ze zitten allemaal op I of II out of 7. Verder staat overal No clinical relevance als het om de ruggen gaat! Wel een paar met verhoogd risico... maar geen 1 vanwege de rug!
kevinsky schreef:Hey dames (en heren?) Hier zit veel kennis, dus ik dacht misschien kunnen jullie mijn advies geven. Ik heb een kwpn dressuur reg. A merrie dit dit jaar 3 word. Nu lijkt het mij leuk om haar eventueel mee te laten doen aan een stamboekopname en als ze goed genoeg is bevonden een ibob te laten lopen of direct een Ibob met stamboekopname er achteraan. Wat is jullie ervaring hiermee? En waarom zou je voor de ene route kiezen ipv de andere?
kevinsky schreef:Hey dames (en heren?) Hier zit veel kennis, dus ik dacht misschien kunnen jullie mijn advies geven. Ik heb een kwpn dressuur reg. A merrie dit dit jaar 3 word. Nu lijkt het mij leuk om haar eventueel mee te laten doen aan een stamboekopname en als ze goed genoeg is bevonden een ibob te laten lopen of direct een Ibob met stamboekopname er achteraan. Wat is jullie ervaring hiermee? En waarom zou je voor de ene route kiezen ipv de andere?
janderegelaa schreef:kevinsky schreef:Hey dames (en heren?) Hier zit veel kennis, dus ik dacht misschien kunnen jullie mijn advies geven. Ik heb een kwpn dressuur reg. A merrie dit dit jaar 3 word. Nu lijkt het mij leuk om haar eventueel mee te laten doen aan een stamboekopname en als ze goed genoeg is bevonden een ibob te laten lopen of direct een Ibob met stamboekopname er achteraan. Wat is jullie ervaring hiermee? En waarom zou je voor de ene route kiezen ipv de andere?
Als ze onder het zadel beter is dan los zou ik IBOP doen en daarna stamboek opname. Ik vind wel dat het valt of staat met jouw eigen rijkunsten. Tenzij je het uitbesteedt natuurlijk.
shadow33 schreef:Balko schreef:Waar zie je dat hij ZZL is gestart?
Ben even aan t zoeken maar zie nergens iets staan.
Wel goed nieuws dat hij weer uitgebracht wordt!
Bij van uytert in de verhalen (kan ook wel insta zijn geweest ipv fb)
Oehlala schreef:shadow33 schreef:
Bij van uytert in de verhalen (kan ook wel insta zijn geweest ipv fb)
je moet volgens mij wel bewijzen aanleveren als je eea aan sportprestaties gewijzigd wilt hebben. Weet niet of een insta story daaronder valt.
shadow33 schreef:haha nee ik wil het ook niet wijzigen, maar vroeg me meer af waarom dat in het afgelopen jaar niet al gebeurt was. Omdat hij op beide bronnen nog op M1 geklasseerd staat. En dit is ook maar een voorbeeld, zijn meer paarden die lager op zulk soort sites staan dan ze in werkelijkheid lopen/gelopen hebben.