SarahJ schreef:Hallo fokkers, ik zie dat het dekgeld van Glamourdale met bijna 50% is gestegen. Het staat nu op 2200€. In 2019 betaalde ik nog 1500€.
Begrijpelijk uiteraard. Sinds zijn wereldtitel wil iedereen een Glamourdale. Ze zullen zijn dekdienst willen inperken. Ook met het oog op zijn sportcarrière en zijn traject richting Olympische Spelen.
Ik vermoed dat dit ook zijn nafok en reputatie ten goed komt?
De gemiddelde fokker, vaak met gemiddelde merries, wil dit bedrag niet betalen aan dekgeld. Vooral beroepsfokkers, vaak met betere merries, zullen hem gebruiken. Daardoor zal Glamourdale's gemiddelde nafok beter worden, wat zijn reputatie als vererver ten goede komt. A new legend is born ... Hij is het al op sportief vlak, maar wordt het nu ook als vaderdier.
Hoe schatten jullie de effecten van de prijsstijging in?
Je zou het misschien ook om kunnen draaien. Beroepsfokkers moeten er van leven en die zullen daarom ook goed op de centen moeten letten.
Maar je hebt wel gelijk dat je mogen verwachten bij zo'n prijs beter zal worden nagedacht over het gebruik van Glamourdale. Al zal er ook een groep(je) zijn, die hem nu per se wil hebben? "Want hij is tenslotte wereldkampioen"