Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Nieky ik zou die wel laten behandelen voor de winter. Inderdaad anders blijft zo'n bacterie zich maar ontwikkelen en doen in die baarmoeder. Daar komt niks goeds van.

Hoe zijn jullie ervaringen met het "resetten" van de cyclus met regumate? Werkt dat meestal echt? Ik baal nu dat we al zo laat in het seizoen zitten, de tijd dringt wel een beetje. Niet voor mezelf of het veulen, dat maakt me niet zoveel uit, maar meestal kakt de vruchtbaarheid ook wat in laat in het seizoen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Muronia schreef:
Nieky ik zou die wel laten behandelen voor de winter. Inderdaad anders blijft zo'n bacterie zich maar ontwikkelen en doen in die baarmoeder. Daar komt niks goeds van.

Hoe zijn jullie ervaringen met het "resetten" van de cyclus met regumate? Werkt dat meestal echt? Ik baal nu dat we al zo laat in het seizoen zitten, de tijd dringt wel een beetje. Niet voor mezelf of het veulen, dat maakt me niet zoveel uit, maar meestal kakt de vruchtbaarheid ook wat in laat in het seizoen.

Diva had in 2022 ook vruchtje verloren. Aan de regumate gehad. Daarna opnieuw geinsemineerd en netjes drachtig. Daar is toen brunette uit voort gekomen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Dat geeft me goede moed, dankjewel.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Ik ga me hier afmelden |( Mijn merrie was niet alleen leeg.. maar we hebben haar vanmorgen ook in moeten laten slapen. Y;(
Van zo veel hoop en mooie plannen naar zo veel verdriet en onmacht. ;(

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

kevinsky schreef:
Ik ga me hier afmelden |( Mijn merrie was niet alleen leeg.. maar we hebben haar vanmorgen ook in moeten laten slapen. Y;(
Van zo veel hoop en mooie plannen naar zo veel verdriet en onmacht. ;(

Oh damn!! -O- |(

Heel veel sterkte! :(:)

Ik weet niet of je erover wil praten, maar wat is er gebeurd??

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

Tjeetje kevinsky wat een droevig bericht heel veel sterkte gewenst.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

Jeetje kevinsky wat heftig ;( heel veel sterkte

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

Kevinske nee, hoe kan dat nou? Bah heel veel sterkte!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Ik ben momenteel niet heel actief maar lees wel mee.

Kevinsky. Jeetje wat heftig heel veel sterkte

Muronia. Wat balen dat ze toch echt leeg is. Kan ze niet gewoon hengstig gespoten ipv eerst aan de regumate?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Kevinsky wat heftig heel veel sterkte !!

Muronia mega balen dat ze echt leeg is..

Ben zelf ook niet heel actief. Zelf eind van de week op vakantie dan over 2 weken scannen we de merrie op de “18” dagen scan. En andere hopelijk op een mooi kloppend hartje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:30

Er zit geen geel lichaam. De 2 grote follikels van vorige week zaten er nog maar nu minder op spanning. Vorige week waren ze beide 4,5+ cm en nu ongeveer 4. Daarom kunnen we nu nog niet hengstig spuiten werd me verteld.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:49

Kevinsky ach nee dat meen je niet :(:) Enorm veel sterkte!!

Claudia wat enorm k*t dat de baby toch echt weg is. Dikke knuffel :(:)
Stomme vraag, waarom zou je hengstig spuiten als de eitjes nu 4cm zijn?

Ania leuke combinatie! Waarom verwachtte ik een Fries bij jou? Haha!

Vlinder fijn die geruststelling! Nu nog vele maanden te gaan :P

Vicome bah dat klinkt heel pijnlijk. Is het abces nu weg? Hopelijk voel je je snel beter

Nieky weer 3 drachtig, gaat wel lekker bij jou. Ben benieuwd of blue wel drachtig is
Ik zou wel voor de winter een swab doen

Magiclover gefeliciteerd met de dracht!

Loniejj afspuiten met 3,5 cm snap ik niet zo goed. Vooral niet voor een paard. Hopelijk nu meer geluk

Diandra spannend! Hoe ging de scan?

Rowindie gefeliciteerd met de dracht!

Shadowstar ah nee balen van je 2e merrie.. hopelijk pakt het nu wel

Dit zal nu bijna wel de laatste ronde worden van iedereen denk ik? Of gaan jullie door tot ze drachtig zijn?

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Muronia is had vorig jaar hetzelfde met mijn friese merrie na een tweeling dracht. Ik heb toen onderstaande bijgevoerd ook tijdens het begin van de nieuwe dracht.
Hiermee kwam ze heel mooi in de cyclus en heeft ze nu een prachtig merrieveulen.Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Hier door tot de hengsten niet meer beschikbaar zijn. Liever een laat veulen dan geen veulen :j
Heb een oudere merrie die ik ook niet meer leeg laat, is genoeg leeg geweest gelukkig. De ander kan een keer een jaar leeg en dan weer vroeg beginnen want ik heb late veulens dus begin altijd weer zo laat......

Sterkte met het verlies van je merrie.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

Wij gaan door tot midden/eind augustus, dan sluit het inseminatieststion.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:49

Kevinsky, wat een horror, heel veel sterkte!!

Ik moet met 2 nog beginnen zelfs... Maar daar kan ik sowieso maar 1 poging doen aangezien de hengst eind van deze maand vertrekt. Dus wel enigzins tijdsdruk.
Eentje ga ik vanavond of morgen hengstig spuiten, de andere kan pas maandag (Ups). Ups heeft gelukkig wel een prima cyclus, dinsdag gescand maar helaas net de hengstigheid gemist. Mijn andere DA zat er dus mooi naast met haar, die zei dat er helemaal geen cyclus was en dat ze of een totaal onvruchtbare merrie is of in winterstop zit en er niet meer uit komt. Gaf niet veel hoop. Dinsdag laten scannen, gelukkig wel een cyclus bezig maar net ervoor geovuleerd dus te laat.

Ik heb haar elke dag geschouwd met Perry maar denk niet dat ze het echt begreep, ze is ondertussen dikke maatjes met hem maar heeft verder geen interesse. Maiden dingetje denk ik :o
Nu dus maandag hengstig spuiten en dan met scannen het moment kiezen en dan maar gewoon laten springen een keer. Ze is niet heel heftig qua trappen dus dat durf ik wel aan.

Er staan nog twee gastmerries die het ook spannend maken of ze het redden, morgen mag ik er eentje hengstig spuiten en de andere is dinsdag gedaan. Spannend zo last-minute. Perry kan helaas niet langer blijven.

Silver mag hopelijk begin volgende week weer geinsemineerd, ze is eindelijk van dat eigenwijze follikel af aan het komen. Haar hengst stopt er ook eind vd maand mee dus ze mag opschieten.

Ice heeft maandag scan, ik hoop enorm dat ze dan drachtig is, het is genoeg gedoe geweest met haar. En haar weer terugbrengen is ook niet zo fijn voor haar.
Jona heeft dan hartjes scan.

Kina alweer bijna 3 maand drachtig. Ze heeft al een zichtbaar buikje, zo leuk om te zien. Wel raar om haar al zo ver te hebben en bij andere nog niet eens begonnen te zijn.

De merries meer verdelen over het seizoen is gelukt (dit jaar zat alles in mei gepropt wat wel druk was) maar vroeger komen in het seizoen is niet gelukt in ieder geval :o
Hopelijk werken ze toch mee en wordt alles goed drachtig.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

Kevinsky wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Kevinsky, was vreselijk! Sterkte!

Hier helaas niet drachtig en ook nog niet hengstig. Ziet er van binnen verder super uit, dus hengstig gespoten en op naar ronde 3..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

Kevinsky sterkte

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Jeetje wat een tegenslagen opeens.

Kevinsky, wat ontzettend €^#&@& zeg. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Muronia, ik hoop voor je dat het nog wilt lukken dit jaar. Mijn duimen draaien voor je. Hier is het (10 jaar terug met mijn oude merrie) toen niet gelukt om de hengstigheid op gang te krijgen na een regumate kuur. Hoop dat het voor jou wel werkt.

Diandra, balen dat ze niet drachtig is. Hopelijk is 3x scheepsrecht!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Elina omdat deze eitjes niet gaan springen maar krimpen en omdat de baarmoeder totaal niet hengstig is (die is nog in dracht-stand). Ze heeft het waarschijnlijk net voor de 35 dagen verloren.

Wisanda dank je voor de tip, ga ik meteen bestellen!

Cioccolato nou dat, liever laat dan niet.

Lyona je bent ook nog druk bezig dus, hopelijk lukken de laatsten ook mooi.

Diandra balen, tja als er niks bijzonders is van binnen gewoon maar door voor ronde 3. Het sperma is wel op kwaliteit getest? Anders zou je nog een hengstenwissel kunnen overwegen. Soms is een bepaalde hengst gewoon geen match.

Myrthe ja afwachten, we gaan ons best doen maar we kunnen de natuur niet afdwingen.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Wel bijgelezen maar even druk, Kevinsky wat vreselijk! Ineens al je dromen weg

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

Muronia, vorig jaar had ze hetzelfde met een andere hengst. Deze hengst heeft verder alles drachtig dit jaar dus ik ben bang dat het echt aan mijn merrie ligt.