KWPN Hengstenkeuring 2014/2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: KWPN Hengstenkeuring 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:43

Die uitspraak snap ik ook niet helemaal.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 17:47

Ik kan je bericht ook niet volgen Vienna. Veel mensen met dressuurpaarden rijden ook niet verder dan de L. Neemt niet weg dat je op in Den Bosch op het top evenement zit van het jaar dat door de hele wereld gevolgd wordt, dan komt het echt niet in je op om te denken: ach, wat een braaf paard dat hij zich door een amateur laat rijden. Hij liet zich overigens helemaal niet rijden maar sloot zich zo af voor de ruiter dat er zeer duidelijke en zichtbare hulpen nodig waren, dat noem ik niet braaf.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:50

Dat is het imago wat men heeft van iemand die vrijwillig een Gelderse aanschaft. Overigens ben ik het daar niet mee eens. Mensen die mij kennen en volgen op FB weten dat ik zelf ook een Gelderse onder het zadel heb. Is dus zeker niet denigrerend bedoelt; maar ik vrees dat het wel de waarheid is over het imago van de gebruiker van het Gelderse paard. Lijstjes met M+ paarden ten spijt.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:53

Zeggen jullie t maar.. welke wordt kampioen

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:54

Ik vond Floris niet veel beter lopen dan op de Gelderse hengstenshow van 2014. Ik zag weinig vooruitgang.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:54

Haha, zeg jij het maar.
Ik gok de Wynton of de Vivaldi.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:55

Ik heb er 3..485 552 542

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:57

542 valt al weg

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:57

Gj, wordt echt niet door de hele wereld gevolgd; daarvoor is de livestream te slecht en de wereld overtuigen van de kwaliteiten van de Gelderse, laten we eens beginnen met onze thuismarkt.

Afsluiten voor de hulpen zoals Floris deed noem ik nog niet stout, in die mate. Dat noem ik onervarenheid. Als je zelf zo op eentje rijdt, zoals ik, dan weet je dat dat niks met braaf of niet braaf te maken heeft. Maar meer met vertrouwen aan een paard kunnen geven, en als dat dan de ergste fout is....dan heb ik dat liever dan een Apache die met het voorbeen uithaalt naar iemand die Emmelie feliciteert. Maar soit, denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb, net zoals jullie. Let's agree to disagree.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:58

We zullen zien. Geen Vivaldi dus. Misschien gooit de Jazz nog hoge ogen. Ook wel een fijn paard.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 17:58

Viennanova schreef:
Dat is het imago wat men heeft van iemand die vrijwillig een Gelderse aanschaft. Overigens ben ik het daar niet mee eens. Mensen die mij kennen en volgen op FB weten dat ik zelf ook een Gelderse onder het zadel heb. Is dus zeker niet denigrerend bedoelt; maar ik vrees dat het wel de waarheid is over het imago van de gebruiker van het Gelderse paard. Lijstjes met M+ paarden ten spijt.

Toevallig hebben we vandaag een heel leuk gesprek gehad met mensen uit verschillende gelederen over het imago van het Gelders paard.
De conclusie was dat de liefhebbers van het Gelders paard misschien wel een verkeerd beeld van het imago hebben.

Deze rijpaardmensen zagen juist veel toekomst voor het Gelders paard, en waren behoorlijk gecharmeerd van de paarden die ze de afgelopen jaren op keuringen hebben gezien.

Voor Henkie is ook super veel belangstelling, publiek gaat uit zn dak en er kwamen ook nogal wat mensen met geld voor hem.

Dus ik vind dan ook dat we daar niet in het suffe van jaren terug moeten blijven hangen, maar enthousiast voortborduren op de huidige groeiende markt en de fokkerij van mooie moderne Gelderse paarden die geschikt zijn voor een grote doelgroep.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:00

De johnson zou ook nog kunnen. Ook een heel fijn paard.
Ach, ik weet het niet. Ben al blij dat het de Chagall niet is geworden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:00

Viennanova schreef:
Gj, wordt echt niet door de hele wereld gevolgd; daarvoor is de livestream te slecht en de wereld overtuigen van de kwaliteiten van de Gelderse, laten we eens beginnen met onze thuismarkt.

Afsluiten voor de hulpen zoals Floris deed noem ik nog niet stout, in die mate. Dat noem ik onervarenheid. Als je zelf zo op eentje rijdt, zoals ik, dan weet je dat dat niks met braaf of niet braaf te maken heeft. Maar meer met vertrouwen aan een paard kunnen geven, en als dat dan de ergste fout is....dan heb ik dat liever dan een Apache die met het voorbeen uithaalt naar iemand die Emmelie feliciteert. Maar soit, denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb, net zoals jullie. Let's agree to disagree.

Ik heb heel wat nationaliteiten om me heen gehoord op de tribune.

Nee een Apache hoef ik ook niet, super goede paarden, maar niet voor mij.
Maar er zit ook heel wat tussen.
Doe mij maar een paard dat meedenkt en meewerkt en zich op de ruiter richt. Die waren er gisteren genoeg.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:03

Ik denk dat een mix van beide markten zeer welkom is, de moderne geldersen zijn ook niet voor iedereen weggelegd :) Vooruitgang , jazeker, daar moet naar gestreefd worden, neemt niet weg dat het 'suffe' niet gewaardeerd hoeft te worden ;)

Henkie mag voor mijn part voor het algehele plaatje wat sterker gaan worden van achter, wel een enorme uitstraling en een mooi type, en het Upperville bloed erbij is gewoon zeker gewenst wat mij betreft.

Vind Edmundo zijn type ook zeker mooi, ben erg benieuwd hoe beide hengsten zich gaan ontwikkelen het verrichtingsonderzoek :j

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:04

Als dat zo is GJ, dan hang ik de vlag uit. Maar zouden die mensen niet juist de kwaliteiten herkennen omdat ze meer fokkerij minded zijn, en daarom dus de genetische waarde van bloedspreiding, verankerd achterbeengebruik en front zien? In de basissport, bij de rijverenigingen, weet men zelfs niet eens wat een Gelderse is....men denkt in kwpn en in tuigpaard. Hoe vaak mij al niet de vraag gesteld is of Beau een tuiger is. Als ik dan antwoordt dat ze Gelders is, dan krijg ik vaak een schaapachtige blik.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:04

Terechte kampioen! !!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:05

Kom dames aardig blijven.

Ik vind het uiterst respectabel wat Sophie met die hengst doet. Ik zou bij het inrijden van van zo'n arena van mijn paard afvallen wegens zuurstof gebrek.
En ga het maar doen zo'n hengst houden en voorbrengen.

Vond ik het reclame? Nee dat niet. Het is alleen wel waar dat een Gelderse hengst houden liefde werk oud papier is. Ga er maar een profie opzetten, je loopt er op leeg.

Als ik lijst met Gelderse paarden die op dit moment M of hoger denk het dat het wel meevalt met Ruiters' die niet voorbij de L komen. Het is echt een voor zo'n kleine fokrichting een erg lange lijst. Zeker als je bedenkt dat het ook daad werkelijk vrijwel allemaal amateurs zijn. En dan zoveel ZZ-L en ZZ-Z paarden.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:06

:o? Ik had smilies bij mijn stukje over de livestream gezet, maar die zijn weggevallen. Natuurlijk zul je mensen van over de hele wereld in DB zien.

Dames, natuurlijk WEET ik wel dat we voor zo'n kleine fokrichting goed presteren. Was juist gechargeerd neer gezet om mijn punt te maken: onder de ruiters merk ik toch vaak een weerstand en vooroordelen over Geldersen. Nogmaals, aan mij hoeven de kwaliteiten van een Gelderse niet bewezen te worden.
Laatst bijgewerkt door Viennanova op 07-02-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:06

Ben benieuwd wat hij straks opbrengt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:07

Tsjonge hele discussie. Ik heb Floris niet zien lopen, dus ik bemoei me er niet mee.

De Johnson toch kampioen! Mooi dier hoor. Ik heb m'n aantekeningen nog even bekeken en bij de Johnson heb ik alleen maar "mooi!!" staan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:07

maudenmarc schreef:
Terechte kampioen! !!

Welke is het geworden?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:11

Johnson x rousseau

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:12

485

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:12

Ik vind dat de mensen die hier zo hoog van de toren blazen eerst zelf 1 een ggk hengst moeten fokken 2 die zelf gaan uitbrengen en 3 nog eens omgaan moeten kunnen gaan met dezelfde uitspraken die hier gedaan worden.

Als je dat kan dan zeg ik respect. Zo niet kijk dan eerst even naar jezelf en geef opbouwende kritiek in plaats van dat je iemand met de grond gelijk maakt.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:14

Is trouwens een select sale hengst.. ik zit op de tribune maar ik mag niet van mijn vader de sponsor haha