GAM schreef:Ik heb even in je profiel gespiekt suzanne. Maar wat een gaaf paard is die Emma zeg.
Maar die heeft toch wel voldoende maat om aan de keuringen mee te mogen doen?
Dank je wel. Ja ze is ook heel gaaf.
Nou ik was zo teleurgesteld omdat ze veel groter toont. Ik had haar dus wel 1.62 m./1.63 m. geschat. Maar dat is ze dus niet.
Mijn meetstok geeft 1.59 m. aan.
En helaas klopt hij wel op wat milimeters na. Ik baal er echt goed van. Ze krijgt nog een ijzertje en dat is ook 8 mm. Dan hoop ik nog op misschien een halve cm of een cm groei en dan mag ik blij zijn als ze 1.60 m. wordt gemeten op de keuring.
Misschien haalt ze het zelfs wel niet. Dat zal er om gaan hangen.
En als het nou sowieso een twijfelgevalletje was, dan had ik niet eens gegaan. Maar dit is zo'n onwijs goede merrie. Kan zo waanzinnig goed bewegen en prachtig model. Ook is ze nog wat overbouwd en de schoft is nog laag. Ze is nog absoluut niet klaar met groeien. Die haalt met 6 jaar de 1.65 m. wel, ruim, daar ben ik van overtuigd. Maar die keuring is al over een paar maanden.
Ik zit nu te overwegen om dan toch misschien maar niet te gaan... ik weet het niet. Zou toch balen zijn als ze daar meten en ze is geen 1.60 m. Maar aan de andere kant staan ze daar toch wat meer 'opwaarts' door de spanning en met een ijzertje eronder zou het moeten kunnen.
Ze toont namelijk gewoon veel groter en als ze beweegt lijkt ze wel 1.70 m. (bij wijze van dan)
Men, ik heb een sh*t avond.
En eigenlijk onterecht want heb haar net met zadel gelongeerd voor de eerste keer en ze deed het super goed. Geen bok gegeven, heel soms wat spannen maar was snel weer weg. Liep er super mee. En gisteren viel mijn mond helemaal open, dat had ik moet filmen. Jeetje wat ging ze eroverheen zeg. Dus al met al moet ik niet zeuren. Die keuring is ook het einde van de wereld niet. Over 2 jaar kan ze ook natuurlijk. Maar ja vond het zo zonde van zo'n waanzinnige merrie.