Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:46

Mosh schreef:
gr_roos schreef:
Wow, dat liep weer goed af dan := En je bent niet de enige die vergeten is om op opnemen te drukken :Y) Mijn moeder was het ook vergeten :z

Een sterpredikaat is nog altijd mooier dan stamboek. Vooral omdat het nogal verschillend is hoe ze gewaardeerd worden als ze in het stamboek komen. Is het een merrie die net aan de ondergrens haalt of is het een merrie die er net 5 punten naast zit in de bovenbalk? De eigenaar weet de punten, maar een potentiële koper neemt niet altijd de moeite om de punten na te trekken. Misschien dat ik volgend jaar nog eens een thuiskeuring probeer voor het vosje. Als ze dan sport is tenminste (wissels beginnen er al aardig op te zitten nu)

Gelukkig heb ik nog een medestander.

Bij mijn merrie zijn ze het lineairscoreformulier kwijt. Zij is destijds opgenome in het stamboek dat er een MKZ uitbraak was en daardoor was er wel het een en ander gewijzigd met betrekking tot formulieren retourneren. Ik heb het scoreformulier namelijk opgevraagd. Wat ik alleen niet snapte was dat ze een cijfer had staan voor vrijbewegen en vrijspringen in het boekje van de stamboekopname, terwijl dat toen nog niet aan de orde was. Zag in het programmaboekje van de CK bij andere 13 jarige merries ook niet altijd een score vermeld staan.

Moniek, gefeliciteerd. Ik doe niet mee aan de IBOP, zie de toegevoegde waarde voor een merrie die met der sportresultaat al voldoet aan de eis voor keur niet.

Mosh

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:51

Gefeliciteerd Moniek! Vond het ook een aansprekende merrie. Al aardig compleet voor een 3 jarige!

Tja, ik wilde ook graag meedoen aan de 3 jarige cup en IBOP, maar ze moet eerst gezond zijn. De 4 jarige Wittinger gaat wel meedoen, daar heb ik al iemand voor geregeld :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:58

Mosh schreef:
mbkaatje schreef:
Bedoel je mijn fokprodukt Mosh?
Die had het inderdaad wel naar z'n zin, de braverd. De punten in de pavo vielen haar erg tegen. Ik had ook niet verwacht dat ze door zouden mogen. Het is allemaal niet spectaculair genoeg, maar 60,5 was wel erg laag, vond ik ook wel.
Ik denk alleen nu wel dat hij ingeruild wordt en dat ze met hun kampioenmerrie verder gaat. Hun eigen fokprodukten deden het beter.

Ik heb alleen het losrijden gezien. Maar het is wel een meewerkend paard en dat is toch ook wel belangrijk! Ben benieuwd waar de keus uiteindelijk op valt. Wat een luxe, zulke goede paarden in je stal :D

Nee hoor, ze heeft aangegeven lekker met haar talentloze paard door te willen gaan ha ha. Zij heeft er een leuk paard aan, waar ze lekker een tijdje mee verder kan. Merries worden vaak toch weer voor de fok gebruikt.
Eerlijk gezegd vind ik de pavo ook niet zoooo belangrijk. Hij kan wel beter lopen als hij gisteren liet zien, maar het was bij voorbaat al niet mij verwachting dat hij de 70 punten zou halen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:23

moniek21 schreef:
Wij zijn ook gisteren met een 3 jarige van Lord Leatherdale naar de keuring geweest in de beemster, ze is voorlopig keur geworden *\o/* we zijn super trots op haar,
Er liepen heel wat goede merries mee zeg hadden niet verwacht dat ze v.keur zou worden en 3e in het groepje 3 jarige dressuur merries oneven nr's,
Het was wel vreselijk KL*TE weer precies toen ze moest lopen begon het te hozen pff zeiknat was echt sneu voor de pavo cuppers en de merries met voorbrengers,
Nu hopen dat ze een goede ibop gaat lopen, en we gaan eind oktober meedoen aan de 3 jarige cup in barsingerhorn daarvoor hebben we een uitnodiging gehad tijdens de stamboek opname in juni...zijn er nog meer mensen die daar aan mee gaan doen ?

Gefeliciteerd! Ik heb de merrie wel gezien, maar wel jammer dat ik het van tevoren niet wist, dan had ik even beter opgelet. Weet het niet meer heel goed :o

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:44

Mosh schreef:
Gefeliciteerd Moniek! Vond het ook een aansprekende merrie. Al aardig compleet voor een 3 jarige!

Tja, ik wilde ook graag meedoen aan de 3 jarige cup en IBOP, maar ze moet eerst gezond zijn. De 4 jarige Wittinger gaat wel meedoen, daar heb ik al iemand voor geregeld :D

Leuk dat je haar gezien hebt, ze is nu 3 weken onder het zadel ze doet het heel leuk.
Wat heeft je 3 jarige dan ? ik hoop dat ze snel beter is voor je, met je 4 jarige ga je wel ibop rijden ?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:10

Gefeliciteerd Sassie, goed gedaan! Nog foto's? Jacob Melissen stond er ongetwijfeld bij, dus je kan ook nog op zijn site kijken van de week.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:29

Melissen heeft inderdaad foto's gemaakt..zijn ook al besteld :-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:56

sassie76 schreef:

Waar zie je die, hun website is bijgewerkt tot Sevenum en ook zoeken op naam levert alleen oude eventingfoto's op van de merrie.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:03

gr_roos schreef:
sassie76 schreef:

Waar zie je die, hun website is bijgewerkt tot Sevenum en ook zoeken op naam levert alleen oude eventingfoto's op van de merrie.

Warga stond ook al op de site!
Ik heb 1 foto van Dakota besteld.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:07

Hmmm, als ik Middenbeemster als zoeknaam in type krijg ik ook niets. Volgens mij heb ik wel naast de fotoggraaf gestaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:16

Via "recente evenementen" zijn de foto's van MB te zien hoor. Ik moest inderdaad ook even zoeken.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 13:20

Ze staan onderaan als je bij recente evenementen kijkt...ik heb ook moeten zoeken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:48

Helaas geen foto's van de 8 jaar en oudere springmerries.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 14:13

Dat is echt balen!!!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:08

Moet er nog maar even voor zitten om de leukste uit te zoeken.

Ik zie veel liever dit dan keur.. :D
Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:39

Voor al degenen die hun heil denken te zoeken in de ibop en dan met name de dressuur

Verslag ibop Panningen jury Cor Loeffen en Sjef van Rijswijk in IDS met de kop 100% score
van de 25 dressuur paarden slaagden er 8, die 100% slaat op de 6 springpaarden die allen slaagden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:08

8 op 25 is niet zoveel. 30 %.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:22

Op zich niet zo erg. Er moet wel verschil zitten tussen een ster en keurmerrie.
Dat mogen ze best uit elkaar trekken vind ik.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:19

Kan iemand hier mij helpen?
Ik heb een 4 jarige merrie, nu goed zadelmak.
Discontox cabochon x lancet (kwpn, reg a) Ze heeft het prok certificaat.
Het is een sterwaardigpaard absoluut. Nou vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen
Wat de mogelijkheden zijn kwa keuring ,ibob etc? om haar dit jaar nog proberen ster te krijgen?
Ik woon in Overijssel. Ik ben lid bij het kwpn en heb daar heen gemaild. Maar krijg geen reactie.

Groetjes willemijne

Ps mag per pb de reactie.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:11

Je kan toch gewoon ibop doen in het najaar? Na de ibop is er mogelijkheid tot stamboek opname en ster verklaring. Je moet alleen even nagaan of ook cornage onderzoek nodig is.
En we hebben het hier al eerder over ibop rijden gehad, niet onderschatten! Je paard moet echt wel mogelijkheden hebben, anders haalt ze het niet. De proef is niet heel moeilijk, maar wat ze willen zien is niet niets.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:35

Ik zou ook niet terug emailen als het duidelijk op de site staat :o register A is prok + cornage + EPTM/IBOP/Z1 dressuur voordat je ze aan kunt bieden.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:40

Oke, nou dan ben ik blijkbaar gek. Heb de hele site afgezocht me aangemeld en gezocht ik kon het niet vinden. Ik ga haar nu verder doorrijden PROK heb ik iig, ik heb haar ook aangemeld voor de ibob in Oktober in Luttenberg. Het cornage onderzoek doe ik dan in de tussentijd wel. Heel erg bedankt voor het meedenken.

Groetjes:)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:49

sarabande schreef:
Voor al degenen die hun heil denken te zoeken in de ibop en dan met name de dressuur

Verslag ibop Panningen jury Cor Loeffen en Sjef van Rijswijk in IDS met de kop 100% score
van de 25 dressuur paarden slaagden er 8, die 100% slaat op de 6 springpaarden die allen slaagden.

Daarom hebben wij bij nader inzien ook besloten niet aan deze poppenkast mee te gaan doen.
Al dat gedoe, met trailer op pad met een 3 jarige drachtige merrie.

We stellen haar mischien volgend jaar nog eens voor met het veulen aan de voet.
Haar exterieur was voldoende voor ster, en dan maar op goede hoop van zege dat ze zich volgend jaar netjes gedraagd in de keuringsbaan. :+

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:29

wilma12 schreef:
Kan iemand hier mij helpen?
Ik heb een 4 jarige merrie, nu goed zadelmak.
Discontox cabochon x lancet (kwpn, reg a) Ze heeft het prok certificaat.
Het is een sterwaardigpaard absoluut. Nou vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen
Wat de mogelijkheden zijn kwa keuring ,ibob etc? om haar dit jaar nog proberen ster te krijgen?
Ik woon in Overijssel. Ik ben lid bij het kwpn en heb daar heen gemaild. Maar krijg geen reactie.

Groetjes willemijne

Ps mag per pb de reactie.

Dit mailtje heb ik van het KWPN nav mijn vraag naar de voorwaarden om mijn Disconto x Cabochon gekeurd te krijgen

Omdat Disconto niet is goedgekeurd bij het KWPN maar wel is goedgekeurd bij een door het KWPN erkend Stamboek kan je de merrie wel aanbieden op een stamboekkeuring. Maar om definitief te kunnen worden ingeschreven, en dus ook een stamboekpapier van het KWPN te verkrijgen, dient ze nog aan voorwaarden te voldoen.

Nakomelingen van Disconto moeten nog voldoen aan:

*PROK

*CORNAGE

*VERRICHTING

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet, best regards,

Evelien Petersen-van der Drift

Informatiedesk | Information Desk

KWPN | Royal Dutch Sport Horse

Stephensonstraat 25a-27 | Harderwijk
Postbus 156 | 3840 AD | Harderwijk
P.O.Box 156 | NL-3840 AD | Harderwijk

T +31 (0) 341 25 55 55

F +31 (0) 341 25 55 15

E info@kwpn.nl
W http://www.kwpn.nl | http://www.kwpn.org

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:16

Ik heb een tweejarige merrie van Unaniem x Haarlem staan. Deze wil ik graag meenemen naar de keuring. Paard heeft drie goede gangen en heeft een leuke springtechniek.

Ik wil haar als driejarige laten keuren. (op 22 april 2012 wordt ze 3) Ik heb alleen geen idee hoe alles werkt. Heb haar niet zelf gefokt en ben wel zover dat ik weet, dat ik haar op mijn naam moet laten zetten. Wat moet ik allemaal nog meer weten? Het trainingsgedeelte komt wel goed maar, hoe zit het met de keuring? Welke keuring moet ik hebben? Wat moet ik er allemaal voor regelen etc...

Heb zelf al op de site van KWPN gekeken maar, snapte er niet veel van. Ik hoop dat jullie mij wat uitleg kunnen geven. (mag ook via pb)

Alvast bedankt!