Gitta1977 schreef:Dan heb je het al over een CK en niet over een regionale stamboekkeuring. Maar vertel mij dan eens wat het verschil is tussen buiten zetten in bak/paddock of 24/7 op stal houden. Vreten doen ze niet en buiten hebben ze allicht iets meer beweging dan in een stalletje van 3x3. Wat is volgens jullie dan het voordeel van paarden 24/7 op stal zetten. Ik heb dat nog niet kunnen vinden namelijk, die van mij zou een grote bonk stress worden, met alle negatieve gevolgen van dien.
Paarden die door een blesure gedwongen op stal moeten, wennen daar wonderbaarlijk snel aan, je moet ze natuurlijk niet alleen op stal zetten, desnoods in de stal ernaast een pony of zo.
Ga eens naar een open dag van een van de betere trainers en laat die je uitleggen waarom, werk, stalrust, stapmolen, stalrust, aangepast voer etc. leidt tot het verkrijgen van een mooi gespierd paard.
Op de stamboekkeuring valt de bijl, dus daar moeten ze op hun best zijn.
En ik zag dat iemand niet op de wei ouderwets vindt, nou ga dat dan maar vertellen aan die toptrainers die nu al overvolle wachtlijsten hebben voor de volgende jaren, omdat ze resultaten boeken.
Dat komt vast niet omdat ze ouderwets zijn.
Ik ben blij dat voor Saar, die al zoveel heeft meegemaakt in haar leven en daar nog nooit een dag ziek van geweest is, dat voor haar het keuringsseizoen volgend weekend afgelopen is.
Dan mag ze lekker overdag de wei op, met een schutstal want opgevreten worden door de dazen is ook geen feest.
En vreemd genoeg vinden mijn merries het fijn dat ze s nachts lekker rustig met vers gras op stal staan.

en geef je ze iedere dag weidegang is dit niet echt het geval