Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:40

Iedereen nu alle veulens hier?

Gefeliciteerd lexa. Is de merrie te oud?

Gefeliciteerd met de drachten
En concouren! Ik ben actief in de 70cm :+ knap de 130! En vrij vlot weer? Super!

Hier de merries en veulens sinds gister weer op een stuk land. Hopelijk blijft het droog en kunnen we t volhouden. Heb nog een mooi stuk achter t huis, maar dat is nog te nat.
Tweede merrie geinsemineerd met Hernandez. Hoop dat beide gelijk pakken :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijkeeee

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:14

Je veulens zijn goed gelukt! Cio! en leuk Hernandez. Heb nog geen nafok van hem gezien hier in de regio. Is hij wel wat gebruikt?

Wat is vrij vlot? :+ denk dat het scheelt dat ik tot dag van de bevalling nog paard kon rijden en zodoende hebben we beide een prima basis conditie. Oké ik merk aan mijzelf dat ik er nog niet weer helemaal ben en mijn buikspieren moeten duidelijk nog terugkomen maar we zijn op de goede weg :) Heb er vooral lol aan! dat vind ik voor nu zeker het belangrijkste.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:29

Goed bezig Marijke! Knap hoor dat je zo snel alweer meerijdt in de sport.

Mooie veulens Cio :+:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:45

Marijkeeee schreef:
Je veulens zijn goed gelukt! Cio! en leuk Hernandez. Heb nog geen nafok van hem gezien hier in de regio. Is hij wel wat gebruikt?

Wat is vrij vlot? :+ denk dat het scheelt dat ik tot dag van de bevalling nog paard kon rijden en zodoende hebben we beide een prima basis conditie. Oké ik merk aan mijzelf dat ik er nog niet weer helemaal ben en mijn buikspieren moeten duidelijk nog terugkomen maar we zijn op de goede weg :) Heb er vooral lol aan! dat vind ik voor nu zeker het belangrijkste.

Nee ik ken er ook niet veel maar die ik ken zijn wel fijn te rijden en qua karakter ook goed. Vind het een goede hengst en met de nafok die ik ken en die mensen kennen die ik ken :+ durf ik het wel aan.
Ik gebruik liever niet een Drummer bijvoorbeeld die echt 8384874 keer gebruikt wordt.

Ah ik was ook gewoon traaaaag. Zal wel schelen als je lang door hebt kunnen rijden, lekker man. En als t lichamelijk natuurlijk goed is gegaan

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:01

Helemaal met je eens! Ik ben ook niet zo van het op dat moment zo hippe populaire hengst.
Hopelijk zijn je merries vlot drachtig ben dan wel benieuwd volgend jaar naar je Hernandez veulens

En iedereen op zijn eigen tempo hoor :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:10

Hier de merrie 2 dagen overtijd. Vorig weekend wat hars maar uier weer opgetrokken. Buik wel zwaar en hard

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:41

Knappe veulens Cio <3

Was weer gezellig Marijke :D ouderwets gezellig samen strijden in het 1.30m *\o/*

Ik benbheel benieuwd naar hoe hernandez fokt. Ik vind het echt een fijne hengst!

Succes caro met de laatste loodjes... hier kijk ik er ook eentje uit := pas 30e uitgerekend.maar is altijd eerder. Loopt al 1,5 week met dik en strak uier.gisteren en vandaag een beetje hars. Super slappe banden.... maar gebeurd verder weinig :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:16

Ik denk dat zij op de warmte wacht. Uier lijkt leeg en buik vol op spanning. Is nog veel te actief maar wel al slap. We wachten het maar af

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:25

O. Ze zijn er nog niet allemaal hier.
Nou hopelijk nemen jullie veulens mooi weer mee...........

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:40

Wij zitten in Frankrijk met de camper. Nog 2 weken in het vooruitzicht. Heerlijk. Weer kan beter maar we hebben vakantie dus prima.
Cio, wat een knappe veulens!!

Ik zat 27 jaar geleden 2 weken na de bevalling weer op het paard maar dat was n denkfout. Maar ben ook nooit zo actief als jij geweest Marijke.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:41

Ff Flamboyant (Cardento)spam
Hij werd vanmiddag 2e in de derby van Hickstead met William Withaker *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:47

Gaaf Eilander!
En fijne vakantie :)

Ik heb grote prijs van Rotterdam gekeken, wat sprongen de Nederlandse paarden fijn!
Ontzettend balen dat Highway zich verstapte naar de laatste, zag er lelijk uit :=

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:35

eilander schreef:
Ff Flamboyant (Cardento)spam
Hij werd vanmiddag 2e in de derby van Hickstead met William Withaker *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Stoer!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:28

Gisteravond geboren hengst mattias x ultimo. 4x hoog wit met brede bles. Heel relaxed en mensgericht. Komt naar je toe om te kriebelen. Merrie is ook veel rustiger dan vorig jaar. Nu 2x hengst van dezelfde combinatie en 2 compleet verschillende kleuren. Nu nog besluiten wie er verkocht wordt

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:38

Gefeliciteerd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:33

caro29 schreef:
Gisteravond geboren hengst mattias x ultimo. 4x hoog wit met brede bles. Heel relaxed en mensgericht. Komt naar je toe om te kriebelen. Merrie is ook veel rustiger dan vorig jaar. Nu 2x hengst van dezelfde combinatie en 2 compleet verschillende kleuren. Nu nog besluiten wie er verkocht wordt

[ [url=m/45FDSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze niet toch :))

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:51

Prachtig Caro! Mooi veulen voor zover te beoordelen op een lig-foto.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 12:44

Cioccolato schreef:
caro29 schreef:

[ [url=m/45FDSc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze niet toch :))

Die andere is ook zo leuk. Heeft ook een aparte kleur. Even afwachten hoe deze over een paar dagen is. Hij zit amper in de kreukels

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:23

Dan zit er niks anders op dan ze beide houden? *D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:03

Wauw Eilander, mooi resultaat, mag je trots op zijn!

Gefeliciteerd Caro, heb je nog beeldmateriaal van die van vorig jaar? Ik vind deze wel heel leuk hoor!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:47

MizzMontana schreef:
Wauw Eilander, mooi resultaat, mag je trots op zijn!

Gefeliciteerd Caro, heb je nog beeldmateriaal van die van vorig jaar? Ik vind deze wel heel leuk hoor!

Afbeelding

Deze is van vorig jaar. Enige fatsoenlijke foto in de wei.

Afbeelding
Nog geen 24 uur oud

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:09

Wat lekker Marijke dat je weer meedoet! Powervrouw!

Gave veulens cio, vooral die bovenste!

Gaaf dat flamboyant het zo goed doet eilander! En hele fijne vakantie gewenst! Even lekker niks :)

Gefeliciteerd Caro! Mijn smaak is meer d jaarling hahah, maar over smaak valt niet te twisten ;)

Ik was even afwezig, focus thuis ;) maar gaat nog goed gelukkig. Volgende week hebben we een festival georganiseerd voor het goede doel: strijd van Salland en daar komt toch wel het een en ander bij kijken ;)

Maar ondertussen alle veulens hier!
Na onze knappe Dominator merrie, een Hengstje van Mindset uit de Baloubet. Heel chique en bloederig en een Dourkan uit de Numero: prachtig brutaal ding. Wijs met alle 3!

De 3 jarige chopano heb ik vrijdag voor de keuring gedaan en die liet zich vooral met springen goed zien :D trots op de!

Afbeelding

Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:12

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:59

Knappe chopano.
Ik snap het wel hoor de jaarling. Hij is knap, kan goed bewegen en sprong als veulen al sloten van 1.40 breed met goede techniek. De jongste is iig apart van kleur en nog meer mensgerichter dan de jaarling. Hij lijkt ook wat korter in de rug

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:15

Afbeelding

Hier is hij helemaal te zien. Vandaag in de bak geweest. Dapper ding en staat stevig op de benen