Voelt toch altijd als een pak van m'n hart zo. Helemaal na verlies van de merrie in mei was het extra spannend.. maar gelukkig 2 gezonde veulens. En vanavond de eerste alweer insemineren
De ander heeft een keer in t land gelopen. En nu is t weer nat
gomir
Geplaatst: 10-06-24 10:39
Gefeliciteerd Cio! Mooie veulens Wat is die tweede er ook alweer voor één? En welke hengst is het geworden voor vanavond? Zuur dat je afscheid moest nemen van een van je merries, koliek?
Caithlyn ook gefeliciteerd!
En MM en eilander gefeliciteerd met de drachtige merries Hier inmiddels 1 drachtig (Bella op 18 dagen van Cape Coral), de I'm special voor tweede keer geïnsemineerd van Dinello en nu afwachten tot de 18 dagen. En Konnie gister voor de eerste keer kunnen insemineren met Comthago, toch nog hengstig geworden Met of zonder de Pavo Fertile, dat zullen we nooit weten
Oh wow chio...wat is het merk? prachtig. Die andere is ook al zo mooi bloederig
Super Gomir! Gaat voortvarend met alle drachtigheden.
Cioccolato
Geplaatst: 10-06-24 12:07
Die van vorige week is een Dallas x Indorado x Indoctro
Dit een Dallas x Quidam de Revel x Voltaire. Heb van vorig jaar ook een merrie, volle zusjes.
Voor de Indorado merrie wordt het Hardrock Z.
Hopelijk willen drachten lukken. Dit weer is wel een beetje om te janken. En zal niet helemaal gunstig werken denk ik
De andere merrie verloren met vroeg geboorte
lexa
Geplaatst: 10-06-24 22:50
Cioccolato Sneu van je verloren merrie , maar wel 2 prachtige veulens erbij! Gefeliciteerd !
Het weer is om te huilen , hier druk aan het inpakken ivm de verhuizing . Binnen 14 dagen moeten we eruit zijn en ik verwacht nog 2 veulens rond die tijd …..ik hou er niet van om een hoog drachtige te verhuizen maar als ze die tijd niet geboren worden zit er niets anders op:-(
Ciolata gefeliciteerd. Ik snap dat de spanning erg groot is. Spijtig van je merrie. Heb je daar nog wel een nakomeling van of zou het haar eerste veulen worden?
Fijn Gomir hopelijk zijn ze allemaal drachtig straks, cape coral goede keuze.
Lexa ja regen is nu wel een keer genoeg geweest. Vond het ook echt koud vandaag. Ga je wel verhuizen naar een mooi plekje? Kunnen de paarden aan huis blijven?
Revali spannend. De merrie alwel eerder een veulen gehad?
Cioccolato
Geplaatst: 10-06-24 23:58
Net een 3 jarige merrie verkocht voordat het gebeurde. Precies dezelfde combinatie leverde in 2022 een ruin op. Maar nu nog een jaarling merrie en dat is wel een kanshebber om daar weer een merrie uit te fokken. Van alle 5 nakomelingen degene die t meest op de merrie lijkt ook nog. Ze was bijna veilig, dus super sneu voor merrie en veulen..
Laten we iig hopen op zonnig weer nu. Pak stress van m'n hart. Eerste merrie weer geinsimeneerd dus we gaan er voor. Nu het weer nog
besita
Geplaatst: 11-06-24 20:44
Gefeliciteerd met de - bruine - veulentjes allemaal Leuk 2 Comthago's volgend jaar Eilander ! Is Revali de enige die nog aan het wachten is ?
Ja echt vet gaaf in La Baule In Rome waren we 1 ste reserve voor de Gp ondanks een foutloze ronde op dag 1 ..zo jammer maar de besten uit de landenwedstrijd krijgen de eerste plaatsen en nederland had geen team dus dan is het echt drummen voor een plekje tussen alle grote namen
In La Baule kregen we op dag 1 een fout op de eerste hindernis dus ik zag de bui al hangen omdat Nl ook hier geen team had en Lars de enige NL was . De tweede kans om de grote prijs te mogen rijden was om zaterdag in het 1.55 bij de eerste 8 ( nog niet gequalificeerde ruiters ) te eindigen . Na 30 ruiters nog maar 2 foutloos , echt een moeilijke proef. Maar Funky sprong echt abnormaal goed , zo vlot ,makkelijk en gefocust op de job . Ook de barrage sprong ie weer abnormaal maar na hem nog 6 kanonnen maar geen enkele kwam aan zijn tijd of bleef foutloos Maar om daar dan te zijn als kleine fokker / eigenaar bij te zijn ..zo blij en trots hoor !! Hij sprong zondag in zijn eerste rolex grote prijs ook weer fantastisch met enkel een kleine touch op een " makkelijke " hindernis . Daar ook heel erg blij mee want met deze proef bewezen dat hij het grootste werk makkelijk aan kan
Ik weet het Revali : had hem ook graag vers aangeboden aan de fokkers maar het gaat sinds januari zo hard met zijn sportresultaten en het dekken is dan ook allemaal wat onverwacht in gang gezet . Ik heb er ook maar ene zoals hij en wil er erg zuinig op zijn .
Gaaf hoor Besita. Ben niet zo aktief maar mag nog event wachten op een veulen van Colorit Z. Na het weekend pas veilig.
Change3x
Geplaatst: 13-06-24 20:01
Zoals het er nu uitziet is mijn sportpaard afgeschreven voor de sport, heeft net meer dan een jaar op rust gestaan met een weke delen blessure, sinds 3 maanden weer heel rustig aan het werk maar kwam gisteren plotseling stokkreupel uit stal: diepe buiger volledig gescheurd. Prognose is niet goed met oude blessure die een risico blijft, maar beginnen nu met 4 maanden rust. Who knows.. Mega balen, zo’n heerlijk paard.
Daarom ga ik nu wel in alle rust een beetje uitkijken naar iets anders erbij. Mocht iemand hier nog een keer iets weten of hebben staan… Grote voorkeur voor een merrie, liever aan de (te) kleine kant. 3-7 jaar, hoeft niet veel te kennen, we hebben altijd jonge paarden. Een economische springer is prima, ik wil lekker B/L eventueel M rijden. Geen oneindig budget gezien ik in hem al veel gestopt heb. Wel heel fijn (blijvend) huis te bieden.
Fijn dat er hier zoveel merries drachtig zijn! Ik hoor om me heen veel merries waarbij het niet lukt, zal wel (mede) door het weer komen. Die van mij had een dubbele eisprong dus even afwachten wat dat gaat doen.
En voor degenen die nog moeten: succes met de laatste loodjes van de dracht!
Flamboyant (Cardento x Amarenz (Niveau) wint de puissance in Boles worth over 2.21m. Wat een hoogte. Moet er niet aan Denken. En dan te bedenken dat we hem als 3 jarige voor een habbekrats hebben verkocht vanwege slechte foto's. 2 jaar geleden liep ie een 6e plaats in de Derby van Hickstead en 9e in de derby van Hamburg. Wat een beest
Wow, dat is echt een hele hoogte. Toch gaaf als je fokproduct het zo goed doet. Ja foto's,het blijft moeilijk inschatten of ze wel of geen last gaan krijgen. Maar als je weet wat er zit kun je wel proberen om te managen.
Zowel de Canturano als de Bellabaloubet dragend op de 18 dagen scan.
Bedankt allen! Hij staat gelukkig rustig op stal en wordt lekker verwend.
Wat een hoogte eilander… Wel erg gaaf om je fokproduct zo terug te zien!
Super esje, gefeliciteerd met de dracht!
lexa
Geplaatst: 20-06-24 21:23
Tussen de chaos van een verhuizing in is vannacht ons prachtige merrie veulen van Nasdaq ZZ geboren . Tevens laatste veulen voor deze merrie die gaat na haar veulen van haar pensioen genieten.
gomir
Geplaatst: 20-06-24 22:45
Gefeliciteerd Lexa! En eindelijk een merrie
Gefeliciteerd met de drachten Esje! Hier de 3-jarige ook drachtig op 18 dagen, nu nog even duimen tot aan de controle van Konnie eind volgende week.
Wat een sprong Eilander!
Marijkeeee
Geplaatst: 21-06-24 10:26
Gefeliciteerd Lexa! wat fijn een merrieveulen !
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries. Op naar weer een mooi seizoen!
Gisteravond op wedstrijd geweest en gezellig samen met Revali net als van ouds ik ben tevreden! We beginnen weer wat back on track te komen en weer 130 gestart laatste keer 130 was vorig jaar augustus of september heb eerst paar keer 120 gestart en vond dat het nu wel weer tijd was voor 130 nou dat ging prima ga mooi zo wat door pielen