Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:07

MariekeS_ schreef:
yeentll schreef:

De Secret x Mentes, nummer 522.

Nou ja, dat is ook toevallig, die was er bij mij op papier net uitgesprongen... is dat een x Rouletto? :o
Heel gaaf als dat die van jou is _/-\o_

Spannend voor iedereen, leuk dat het dan zo dichtbij komt.

Wat superleuk, dat is inderdaad een Rouletto. Wat tof dat je het lijntje kent. Ik vind hem zelf ook ontzettend mooi gefokt en mooie bloedspreiding binnen het KWPN.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:49

carola schreef:
Leuk dat jullie fokproducten op de eerste bezichtiging hebben lopen. Spannend hoor!

Ik probeer altijd wel grote delen van de 1e bezichtiging te volgen. Maar ja, zowat een hele week onafgebroken kijken lukt mij helaas niet ivm werk en thuis moet de boel ook gewoon gedaan worden.
Ik ben heel benieuwd ook naar de Kjento's en de Jamesons. Om heel eerlijk te zijn valt het mij nog niet mee wat ik tot nu toe van die hengsten heb gezien. Kjento's geeft ze vaak kort / kort voorbeen en Jameson geeft toch wel heel vaak hele matige bovenlijnen en een beetje lelijk hoofd.
Ze hebben beiden natuurlijk ook heel erg veel gedekt en alleen de besten komen natuurlijk naar de 1e bezichtiging, dus helemaal een eerlijk beeld geeft het ook niet over hoe ze doorfokken.

Elisa; ik heb ook globaal even naar die veiling gekeken. Bij aankoop als veulen waren dat natuurlijk wel bovengemiddelde veulens, anders zouden ze daar niet in de opfok hebben gestaan. Maar ik vond het ook allemaal nu niet zo overtuigend.

Ik ga morgen even kijken bij de eindbeoordeling, ik ben ook al bij de tussenbeoordeling geweest en er zijn er toch nog 5 (voorlopig) afgevallen.
Opoque, Obsession en Ozzy zijn wel heel interessante hengsten en wil ik misschien wel gaan inzetten komend seizoen.

Umeo; Furst Toto zou ik ook niet snel inzetten. Ik zie niet echt veel meerwaarde in die hengst, om de redenen van MisterA.
En jou vraag is denk ik het beste door MisterA te beoordelen, die fokt denk ik al het langste van iedereen hier in dit topic. Ik fok nog niet zo lang als hem, maar ben nu wel fanatiek met 6 fokmerries (en een aantal draagmerries voor extra embryo's). En door mijn werk zie ik elk jaar wel zo'n 600 KWPN veulentjes voorbij komen.

Over bloedvoering: ik wil fokmerries met ruim voldoende predicaten (liefste minimaal elite) en klinkende namen, in elk geval de vader en opa van moederskant moeten goed en redelijk bewezen zijn. Bijvoorbeeld Vivaldi / Contango / Metall / Johnson / Jazz / Uphill / Special D / Gribaldi / Negro / Ferro enz... Uiteraard zijn er over al die hengsten ook wel mindere dingen te verzinnen, maar dat hou je toch. En als de merrie zelf dan maar goed is. En dat die merrie goed is, dat wil ik dus bewezen zien in de predicaten / sport.
Ik wil dus niet in de pedigree ergens een hengst die na een paar seizoenen dekken in de 'vergetelheid' is geraakt. Of bijvoorbeeld zoals nu High Five die is 'afgeserveerd' en eigenlijk nooit wat heeft gedaan in de sport. Dan krijg je echt een 'gat' in een pedigree van de fokmerrie, en dat is wel jammer. Ook bijvoorbeeld een Tolando / Jakarta / Ebony / Gaudi. (ik hoop dat ik niemand beledig)

Aan de andere kant maakt veel bekende namen het wel weer belangrijk dat je dan bij de hengstenkeuze rekening houd met 'vrij' bloed (bijv. Duits / Deens). Maar gelukkig is er tegenwoordig ook bij Nederlandse dekstations genoeg keuze daarin. Dan is het natuurlijk ook de vraag waarvoor je het veulentje fokt? Voor jezelf? Voor de verkoop? Zelf hoop ik de aankomende jaren een paar fijne merrieveulens te kunnen aanhouden, maar zéker de hengstveulens wil ik meteen als veulen al verkopen. Omdat dat mijn doel is, is het voor mij wel belangrijk om met enigszins populaire / commerciële hengsten te dekken. Mijn voorkeur is toch ook wel om jonge hengsten te gebruiken. Mijn fokmerries zijn helaas allemaal wat ouder (tussen de 10 en 18), dus ik wil niet terug in de tijd gaan fokken met ook oudere hengsten. Dus ik heb de voorkeur voor jongere hengsten, maar dan wél van een eigenaar / dekstation waar ik vertrouwen in heb. Jonge hengsten die onder het zadel zijn bij Dinja v Lieren (Reesink) of bijvoorbeeld een V. Uytert, daar heb ik meer vertrouwen in dat die het goed gaan doen in jonge paarden competities en de latere toekomst dan als er een eigenaar zelf een beetje op rond blijft rijden.
Natuurlijk blijft het ook dan een gok om met jongere hengsten te dekken en kan er ook een 'gat' in een pedigree gaan ontstaan als het toch tegen valt. Maar ja, een beetje gokken moet je ook doen toch? Ik wil de jonge hengsten wel een paar keer in het echt hebben gezien en er zelf wel echt van overtuigd zijn.

Next Pitch heeft een heel serieuze blessure gehad. Hij is nu voor de helft aan Brouwer verkocht. Hij werd dit voorjaar aan de hand getoond bij de hengstenshow van Reesink, maar daar zag hij er wel behoorlijk onbespierd en matig uit. Ik denk dat ie wel een tijdje op het hok heeft gestaan. Heel jammer, was erg goede hengst. Gelukkig was hij al wel in Duitsland goedgekeurd.

Leuk om jouw visie te lezen. :)

Heb jij bij de tussenbeoordeling enig idee gehad waarom die hengsten zijn afgevallen?

Wbt de Kjento's zullen dit ook de mindere zijn die verkocht worden gok ik, iedere HH heeft nu natuurlijk zo'n selectie gemaakt. Stap was ook wel een aandachtspuntje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 14:22

Ik ben weer terug uit Ermelo, was fijn om de hengsten weer gewoon live te kunnen zien. Dat geeft toch een beter beeld dan op film.

Mijn bevindingen:

Gorgeous Black Art:
Ik was onder de indruk van zijn talent voor verzameling en schakelvermogen, dit gaat volgens mij een hele aparte worden en ik vond hem erg op zijn vader lijken. Lengte in het lijf en de stap en souplesse zijn een aandachtspuntje, hengst leek goed bewerkbaar met veel kracht.

Vivaldi x Apache:
Kan ik alleen maar over zeggen dat ik niet begrijp dat ze hem goedgekeurd hebben met zulke sprongen en achterbenen. Zoiets moet je imo niet in de fokkerij willen hebben.

Vivaldi x D-Day:
Fijne bewerkbare en lichtvoetige hengst met een opvallend goede tact en souplesse, nu nog geen uitschieter qua beweging maar zeker gewoon heel functioneel en bewerkbaar. Duidelijk ook een laatbloeier.

Ibiza x For Romance:
Ook een fijne en lichtvoetig bewegende hengst met veel balans en souplesse, had achter wel iets de neiging om meer te stuwen dan te dragen en zou iets meer mogen buigen in het achterbeen maar liet 3 goede gangen zien, met ook een fijne galop. Scherpe hengst.

Opoque:
Dat is echt een hele aparte, drie goede gangen, goed achterbeen, veel tritt in de benen en liet al hele bijzondere dingen zien. Leek ook aardig onverstoorbaar, enige was dat hij qua lijf iets moeilijker te bewerken leek maar dat kan natuurlijk ook juist met zijn bijzondere beweging te maken hebben.

For Romance x Fidertanz:
Prachtig front, mooie lange hals en mooie langgelijnde hengst. Zeer groot en grootramig en leek op dit moment (nog?) heel erg overbouwd. Drie nette en ruime gangen, maar mistte wat buiging in het achterbeen en wat souplesse. Leek wel echt superbraaf.

Obession Taonga:
De meest lastige hengst volgens mij die erbij zat, zeer scherp...maar wat een kwaliteit. Super achterbeen, lichtvoetig, veel talent voor het schakelen en drie goede gangen. Ik was verrast om de kwaliteit van deze en hij deed me erg aan zijn opa All at Once denken qua uiterlijk.

Ik ben heel benieuwd hoe deze jonge hengsten zich verder gaan ontwikkelen, ze zijn pas 3 natuurlijk en nog hartstikke jong en in de groei.

Esplendido

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:41

Ook ik ben weer terug uit Ermelo. Mijn merrie is dragend van Opoque nadat ze steeds leeg bleef van Fynch Hatton.
Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van mijn keuze voor Opoque. Op basis van wat ik vandaag gezien heb, lijkt het een fijne hengst met drie goede gangen. Ik denk wel dat het een hengst is die soms meer aanbiedt dan zijn lijf eigenlijk kan verwerken.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:49

Ik ben ook in Ermelo geweest. Fijn dat dat weer kan inderdaad.

Elisa; ze zeggen bij de tussenbeoordelingen niet waarom een hengst afvalt. Eentje vanwege veterinaire redenen naar het voorjaar en die Oké mag ook in het voorjaar nog een poging wagen. Oké was wel duidelijk, die liet zich gewoon niet fijn rijden en de aanleuning was slecht. Die was echt niet te beoordelen geweest. Ik ben benieuwd of hij in het voorjaar wel te rijden is. Qua type vond ik hem ook vrij klassiek en degelijk.

Vandaag bij de eindbeoordeling vond ik wel dat veel paarden toch wat meer gespannen waren door veel meer publiek en applaus. Ik zal even mijn mening geven, en we kunnen de hengsten nu wel bij naam noemen toch?

Gorgeous Black Art (Toto jr x rubiquil): de enige 5 jarige, dus qua opleiding al een stuk verder dan de rest. Kan goed schakelen, aanleuning was nog niet altijd even fijn. Stap vond ik matig. Ik vond het lastig om bij hem te beoordelen wat hij van nature aanbied en wat er in 2 jaar training al in 'getrixt' is.

One Million (Vivaldi x Apache): Net als Elisa snap ik het niet. Achterbeen is niet correct. Jovian hadden ze hierop laten staan een paar jaar terug, wellicht dat ze dat beleid daarna hebben veranderd en deze niet willen missen?

One two three (Vivaldi x D-Day): Fijne hengst, mist buiging in de gewrichten. Doet mij heel erg denken aan Vivaldi zelf in zijn jonge jaren. Ik heb al wat merries drachtig van hem gemaakt, sperma kwaliteit was in 2022 top. Heeft denk ik wel een grootramige merrie nodig die zelf veel beweging en kracht mee geeft.

Ozzy (Ibiza x For Romance): Erg fijne hengst. Goede beweging, goede houding, en lijkt heel braaf en meewerkend karakter te hebben. Ik ben heel benieuwd hoe deze hengst zich verder gaat ontwikkelen. Natuurlijk ook mooi vrij bloed. Ik was hier wel fan van en denk dat ik deze ook wel wil gaan gebruiken volgend jaar.

Opoque (All at once x Davino): bizar goed paard. Liep zich af en toe wel wat voorbij, ik denk dat de rest van zijn lijf en hoofd zijn kwaliteit in de benen nog niet zo goed weet te handelen. Als ze deze maar heel gaan houden.... Hij doet het allemaal zo makkelijk en hij loopt zo enorm apart! Heeft denk ik wel merrie nodig met maat en formaat. Hij leek ook behoorlijk scherp te rijden, de amazone had haar handen er wel vol aan. Enige nadeel aan hem vind ik dat hij van Helgstrand is. Qua gustregeling / sperma bestellen vind ik dat toch wel een nadeel. Ik zou er wel een merrie bij hebben, maar dat doet mij toch ernstig twijfelen.

O'Frederic (For Romance x Fidertanz): mooi paard qua exterieur. Heeft maat en formaat. Karakter was vrij onverstoorbaar. Qua beweging blijf hij wat hoog in het kruis en liep wat teveel op de voorhand. Ik vond ook de bewegingsafloop niet heel prettig. Wellicht heeft hij wat meer tijd nodig. Voor nu was ik nog niet zo overtuigd.

Obession Taonga (vitalis x all in once): heel mooi paard, wel een groot hoofd. Veel maat en formaat. Heel veel kwaliteit in beweging. Zijn stap was het minste, maar draf en galop waren super. Hij is verwant aan Jameson (zelfde hoofd ook wel). Wellicht iets grof / klassiek. Maar ik denk dat hij op merries met voldoende bloed heel mooi zou kunnen passen. Karakter viel mij juist zeer positief op. Vandaag was ie iets meer gespannen, maar bij de tussenbeoordeling leek hij juist heel prettig en braaf.
Zelf denk ik er ook aan om hem in te gaan zetten op een wat bloederige merrie.

Esplendido: Opoque en Fynch Hatton zijn wel twee totaal verschillende paarden! Je bent zeker niet de enige die de merrie niet vol kreeg met Fynch Hatton.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:58

Klopt dat het twee heel verschillende zijn. Maar na anderhalf seizoen met Fynch Hatton proberen heb ik in overleg met de hengstenhouder en met de stal waar mijn merrie in training stond voor Opoque gekozen. Ik heb er geen spijt van dat ik hun advies heb opgevolgd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:58

Dat snap ik, denk dat hij heel populair wordt.

Leuk ook om jouw mening en aanvulling te lezen Carola, de entourage deed sommige hengsten meer dan anderen. Dat was wel duidelijk.

Ik denk ook dat bij Opoque de kwaliteit/ leeftijd etc. hem nog in de weg zat..hij leek soms wat stug daardoor. Over Black Art zeiden ze eigenlijk hetzelfde als over Toto in zijn jonge jaren, dat hij zoveel aanbiedt qua verzameling en het aan de voorkant nog niet kan verwerken. Dat geloof ik wel, hij kwam op mij niet getrixt over maar een stukje training zal er ongetwijfeld in zitten.

Welke was die Oke? Ik probeer ze bij hun namen te noemen maar ik onthoudt ze slecht merk ik..vandaar de afstamming, dat gaat makkelijker. :-D Soms zie je inderdaad wel wat dingetjes bij de tussenbeoordeling, die kijk ik ook het liefst maar gaat helaas niet altijd.

Aan Jovian moest ik ook denken, snap niet dat ze die laten staan om zoiets ondanks de kwaliteit en zo een dan wel goedkeuren. Sowieso ook wel weer veel zwaaivoetjes vandaag.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:08

Oke was de dreamboy. Een vos, vrij degelijk paard. Ik ben heel benieuwd of ze hem in het voorjaar weer gaan aanbieden.

En eigenlijk zijn al deze 7 goedgekeurde nieuwe hengsten gewoon goed, anders waren ze niet zover gekomen. Alleen hebben ze wel allemaal weer net andere kwaliteiten. Ik denk dat ik Obsession en Ozzy dit jaar wel wil gaan gebruiken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:13

Ah dankjewel, dan kan ik een beeld vormen. Misschien doen een paar maanden extra tijd hem goed...of niet.

Kingston was niet goed genoeg zeker?

Zeker, het zijn allemaal verschillende hengsten met verschillende kwaliteiten..dat vind ik ook altijd leuk om te zien. Voor ieder wat wils.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 18:17

Ik denk dat de Kingston niet goed genoeg was inderdaad. Maar dat word dus niet openbaar gezegd, dus ik weet het niet zeker.
Van Oke kon iedereen duidelijk zien dat hij gewoon niet fijn was opgeleid / nog niet ver genoeg was. Die liep continue tegen de hand en gooide zijn kop er continue uit. Maar goed dat ze die vandaag niet hebben laten zien, want je wilt zo'n hengst ook niet af laten gaan.
Op zich vind ik het wel heel netjes dat ze de hengsten er uit sturen vóór de eindbeoordeling, en niet de eindpresentatie laten lopen en dan laten zakken.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:06

Ik heb via de livestream gekeken en ook het één en ander genoteerd. Ik vond persoonlijk One-Two-Three ook een fijn paard, ondanks dat hij nog niet het meeste buiging heeft in de gewrichten. Volle broer van Vitalis, leek heel fijn te rijden, goed stappen. Hij heeft iets heel sympathieks en is misschien nu nog niet de meest bijzondere, maar ik denk wel dat dit een heel functioneel paard is die ver gaat komen.

Volgend jaar zal ik één van deze hengsten nog niet direct gebruiken (ik dek liever met hengsten die zich al meer bewezen hebben), maar er zijn er wel een paar op het 'horses to watch' lijstjes gegaan.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:12

Over de hengstenkeuze van vorig jaar gesproken, wie heeft het al uitgedokterd, of in ieder geval een uitgedund lijstje? En als je het echt totaal niet weet, mag je ook roepen hoor :D . Er zit genoeg kennis in dit topic.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:16

Ik heb nog geen idee.
Helaas heeft 1 vd merries vannacht geaborteerd. Dus met haar kunnen we stuk vroeger beginnen dan gepland.
Raccoon heb ik eventueel op het oog. Ook Olivier had ik op mijn lijstje maar die is terug getrokken uit de bezichtiging, dus nu weet ik het ff niet meer. :+
Gelukkig hebben we nog de tijd :=

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:22

Ah dat is kl*te, Mirjam. Enig idee wat de aanleiding kan zijn? Merrie maakt het goed?

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:24

Leuk om jullie mening te lezen! Ik heb echt maar half kunnen kijken want de stream was heel slecht helaas. Zal wel koud geweest zijn in Ermelo!

Hier even afwachten wat eruit komt en of ik voor nog een ronde ga. Heb wel een aparte gezien bij de oldenburg keuring, Fürst Dior x Johnson x Totilas. Gefokt in NL, nu in eigendom van Rothenberger.
Helaas wat financiële tegenslagen op dit moment dus het ‘sparen voor het veulentje van 2023’ vervalt dan ook een beetje.

Jeetje wat naar Mirjam! Weet je de reden van aborteren? Gaat het goed met de merrie?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:26

Kathleen_vW schreef:
Ah dat is kl*te, Mirjam. Enig idee wat de aanleiding kan zijn? Merrie maakt het goed?

Weten het niet precies, ze was pas op 110 dagen. Grootte van embryo leek wel te kloppen, geen gekke kleur ook. Maar darmen lagen uit buik, maar kan ook dat ze er tegen aan geschopt heeft oid. Dus lastig te zeggen.
Ze is niet ziek, temp mooi 37.1, eer gewoon, gedraagd zich normaal. We houden haar goed in de gaten, maar denk niet dat ze er last van heeft.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:41

Kathleen: ik heb voor een paar merries al wel wat serieuze opties. Maar ik heb ook een nieuwe merrie (contango x vivaldi) waarvoor ik werkelijk nog geeeeeen idee heb. Die merrie is nu drachtig van McLaren, maar wat ik volgend jaar ga doen? Het is een grote, grootramige en heel correcte merrie. Elite preferent. Maar gewoon geen idee wat ik met haar ga doen. Ze verwacht haar veulen al rond 1 maart, dus waarschijnlijk ga ik de eerste x een embryo spoelen en daarna haarzelf drachtig maken. Dus ik kan zelfs 2 keuzes maken, maar ik heb gewoon nog heel weinig gevoel bij die merrie.
Op andere merries denk ik aan onder andere Extreme, Red Viper, Mauro Turfhorst, Frankie Lee, Obsession, Opoque en Ozzy.

Mirjam; wat sneu zeg. Heel erg jammer. Wat voor veulentje was het? Gelukkig is je merrie wel fit.

Tjakka; als het financieel wat lastiger is zou ik hélemaal even heel goed kijken naar de Duitse gustregeling. Als het niet lukt en je bent ook nog eens het hele dekgeld kwijt, is het altijd wel heel zuur.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:45

Een Zafferano X Tuschinski.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 20:21

tjakka123 schreef:
Leuk om jullie mening te lezen! Ik heb echt maar half kunnen kijken want de stream was heel slecht helaas. Zal wel koud geweest zijn in Ermelo!

Hier even afwachten wat eruit komt en of ik voor nog een ronde ga. Heb wel een aparte gezien bij de oldenburg keuring, Fürst Dior x Johnson x Totilas. Gefokt in NL, nu in eigendom van Rothenberger.
Helaas wat financiële tegenslagen op dit moment dus het ‘sparen voor het veulentje van 2023’ vervalt dan ook een beetje.

Jeetje wat naar Mirjam! Weet je de reden van aborteren? Gaat het goed met de merrie?

Ik vond de Furst Dior vooral heel onnatuurlijk ogen. Kan mij niet inbeelden dat een paard zo door de weide loopt...

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 20:29

@Carola 600 veulens per jaar zien is wel echt een 'luxe'. Geeft je een goed beeld. Lijkt me heel waardevol als je zelf ook fokt.

Ik ben hier al begonnen met een longlist :D heb maar 1 dressuur merrie die ik volgend jaar dek dus moet nog eens kijken. Furstenball zou ik bv. ook eens graag gebruiken maar de condities bij PS vind ik zelf niet optimaal. Neem het toch altijd mee in mijn beslissing.

Eindexamen ga ik nu kijken op CMH.

Was de voorkeuring van Oldenburg ook te zien via CMH?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 20:31

Umeo; ja zeker. De meeste veulens zie ik maar een paar minuten en ook maar beperkt in beweging helaas, dus het blijft een beperkt beeld. Maar als je er maar veel ziet van een hengst dan gaan wel dingen opvallen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:40

Carola heeft de hengsten imo heel goed omschreven.
Enkele toevoegingen wil ik nog wel maken. De rijdbaarheid, ook van de gekeurde hengsten, is de laatste 10 jaar met sprongen verbeterd. Ik denk dat de grote invloed van Vivaldi hier zeker van invloed is. Een aandachtspunt is en blijft de souplesse en daarmee verband houdend de lengte van de rug.
Een 5 jarige hengst laat zich al heel anders zien dan een puppy van 3. Hij heeft eerder al bewezen dat hij veel aanleg lijkt te hebben. Probleem is in het algemeen om een goed onderscheid te kunnen maken tussen erfelijke aanleg en trainingswerk/niveau.
Opoque heeft een moedertje van 1.64 en daar zal je wel rekening mee moeten houden. Daarnaast een d-oc van 94. Hij heeft zeer veel kwaliteit met name in beweging.
Obsession heeft eveneens zeer veel kwaliteit maar mist wel body, met name een smalle voorhand. Beide hengsten blinken uit in hun achterbeen gebruik. Iets wat ons de laatste jaren tussen de vingers door lijkt te glippen.

En waar ik erg blij van werd, was de goede, positieve toelichting. Heel bijzonder, een verademing. En Johan was helemaal op zijn best, alle hengsten kregen nog een openbare training mee.
Laatst bijgewerkt door misterA op 19-11-22 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 21:44

Wel een punt van aandacht!!!! Opoque moet meer tot schreiden komen!!!! :') :') :') *\o/* :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:03

Mooie samenvatting Carola en Mister A voor de aanvulling.

Vandaag een oefen dag lineair scoren gehad bij Lauw van Vliet. Een aantal spring gefokte hengsten mogen zien die klaargemaakt worden voor de keuring maar ook een bloed mooie Kjento met een bizar goed achterbeen. Hoofd hals iets zwaar maar gebruikt hem goed en blijft maar goed aantreden achter. Ik geloof uit een moeder van Polansky komt ook op de kwpn keuring. Heb erg benieuwd. Heel gave zwarte hengst.

Edit: een Kjento x Polansky x Glendale x Calypso

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:08

Ik vond de toelichting van Johan zeker een verademing. Lekker trainen en de amazones helpen ipv ‘deze hengst is overal top in’

Van de stand foto’s werd ik het meest blij van de hengst van Van Olst. Mooi in harmonieuze verhoudingen.
Ik moet zijn eindexamen nog even terugkijken