Eerste bezichtiging KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Eerste bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:31

Ik vind de Trento B's zo op de foto niet heel raar Lachen Maar goed, dat zijn natuurlijk foto's.

Ben benieuwd hoe ver ze komen.

En ik ben ook benieuwd naar de zonen van Uphill en Tuschinsky. UB40 heb ik 1 keer gezien en vond dat toen een enorme bal gummi, heerlijk om naar te kijken. Zonde dat dat dier naar de US is verkocht..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:44

zeanine schreef:
Suzanne F. schreef:
Hoe is de Tus x Balzflug verder gefokt?
Die is wel heel nauw verwant aan die van mij dan.

tuschinski uit mirena(ster) v Balzflug x derena(keur,sport dres) v aribanxx x waldo

Thanx!!
Heb je hem ook gezien??

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:29

Nog even mijn verslagje in dit topic geplakt:

Onze Trento is gelukkig wel door! Go jij! Go jij! maar wat vielen ze tegen zeg.... Huilen

Even algemene indruk van mijn dag (in mijn ogen dus):
Stedinger : mooi model, goede gangen niets mis mee en terrecht door naar 2de ronde
Tolando's: Werd er niet warm van. (nr 664 was er niet) Ze hebben de beste door laten gaan TolandaxJazz en die was zeer lichtvoetig (Jazz )
Trento's: Goed zoeken naar een goeie, ... nou niet echt gevonden. De Zeoliet heeft eigenlijk geen draf laten zien in de kooi en die van ons kreeg ook de voordeel vd twijfel omdat de galop te gejaagd was. 2 door dus van de 23 die er waren en zelfs 2 twijfelgevallen Ik had verwacht dat Trento goede galop zou vererven. Niet dus.. Ik vond het geen uniforme collectie, weinig lichaamsgebruik en ze bewogen te weinig bergopwaarts.
Tusjes: Mooie Modellen !! Een paar beknopte en een paar kleintjes maar over het algemeen goede gangen, houding en souplesse. Tong uitsteken
Ub40: missen lengte en liepen te veel op de voorhand. 2 hele mooie uitschieters de Sandro hit en de KrackC. De Krack mocht nog een ererondje maken van het publiek. Hij heeft ook super goede gangen alleen is hij niet echt een vaderfiguur denk ik.
Undigo: 1 was niet zo sterk van achteren en die andere die door mocht had veel swung in het lijf en mooi model.
United: Vond ik ook zeer tegenvallen. Veel hoge konten en de meeste liepen ook op de voorhand. De jazz was een van de weinige die zeer bergopwaarts bewoog en heel machtig overkwam. Die kreeg ook applaus. Ook lelijke hoofden.
Uphill: 730 was de minste in mijn ogen en die hadden ze niet moeten nemen maar die andere 2 zijn zeker om in de gaten te houden.
Massa, front, goede stap en draf. Galop zou iets meer sprong mogen hebben (kregen ze ook beide een opmerking over) maar ik zag ze graag.

Bedankt allemaal voor de felicitatie's! Haha! Ben natuurlijk heel blij is dat ie door is maar ik vind hem wel iets te kort in de rug en de galop weet ik ook niet of dit voldoende is om volgende keer door te gaan.
Gelukkig hebben ze hem al getest onder het zadel en dit gaat zeer goed. Hij gaat zelfs het achterbeen nog beter gebruiken. Hopelijk komt het wel goed met de Trento's als ze onder het zadel komen Bloos

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:57

santvoortje;Gelukkig hebben ze hem al getest onder het zadel en dit gaat zeer goed. Hij gaat zelfs het achterbeen nog beter gebruiken. Hopelijk komt het wel goed met de Trento's als ze onder het zadel komen .

worden ze met 2.5 jr al getest onder het zadel, ik verbaas me nergens meer over. Was op sporthorses ook al een bekende stal die zijn afgewezen 2.5 jr. hengsten aanbood onder het zadel.

Je kan er maar niet snel genoeg bijzijn

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:00

Jammer, ze krijgen al zoveel op jonge leeftijd voor hun kiezen, raar dat ze op jonge leeftijd al kapot gereden zijn, sorry maar dit is mijn eerlijke mening Verdrietig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:06

haan schreef:
Jammer, ze krijgen al zoveel op jonge leeftijd voor hun kiezen, raar dat ze op jonge leeftijd al kapot gereden zijn, sorry maar dit is mijn eerlijke mening Verdrietig

Als je een hengst serieus wilt laten doorgaan tot ná de 3e bezichtiging dan heb je geen keus.
Het is net als met doping in de wielersport.........
Iedereen doet het, dus als jij het niet doet, eindig je als laatste.

De jonge hengsten die pas het komende voorjaar beleerd gaan worden als 3-jarige, halen de inschrijving in het stamboek NOOIT.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:16

Suzanne F. schreef:
Hoe is de Tus x Balzflug verder gefokt?
Die is wel heel nauw verwant aan die van mij dan.

zeanine schreef:
tuschinski uit mirena(ster) v Balzflug x derena(keur,sport dres) v aribanxx x waldo

Suzanne F. schreef:
Thanx!!
Heb je hem ook gezien??

Ja dat heb ik. Leuk paard en kon ook goed lopen maar sprong er voor mij niet bovenuit. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze hem zouden nemen(omdat ze in mijn ogen andere, net zulke goede, lieten staan)

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:04

maar goed dat ze die doping ook keihard aanpakken, nu nog de hengsten eigenaren dan maar gelijke monniken gelijke kappen. Boos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:05

Ze moeten gewoon die hengsten weer groen binnenkrijgen. Als ze dat niet zijn: hup naar huis Haha!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:08

Mrjeel schreef:
sprakeloos schreef:

Uphill zelf gallopeert als een droom...

Uphill doet het uphill. I rest my case. Haha!

Afbeelding
Afbeelding

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:26

Sammie schreef:
Ze moeten gewoon die hengsten weer groen binnenkrijgen. Als ze dat niet zijn: hup naar huis Haha!

Dan moeten ze om te beginnen de verichtingsonderzoeken maar een jaar uitstellen.
Allemaal een jaar laten dekken(desnoods gelimiteerd), dan verrichtingsonderzoek en veulens bekijken en dan pas goed of afkeuren. Zo krijgt iedere aangewezen hengst een eerlijke kans en kunnen ze wat later zadelmak gemaakt worden.
Met hengsten waarvan de fokker hoge verwachtingen heeft, wordt zowieso al gedekt voor goedkeuring.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:41

haan schreef:

Ben ik helemaal met je eens maar bij onze hengst hebben ze er maar enkele keren opgezeten en hij is verder niet door getraind. Dit zou ik ook niet willen! Verdrietig

Het is alleen maar om te kijken hoe hij zich onder het zadel laat zien en hoe zijn gedrag is.
Ruiters die jonge rijpaardhengsten willen kopen willen er toch graag een keer op zitten en als ze niet zadelmak zijn zijn ze gewoon moeilijker te verkopen.
Daarna is het aan de ruiter of amazone de keus of ze zo'n paard "kapot"rijden.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:22

ik denk ook dat enkel die gene die zijn paard willen verkopen via de keuring( wetende dat ze er niet verder mee komen )dit doen. Onze hengst werd ook pas ingereden na de aanwijzing en ik heb er zelf ook nog niet eerder van gehoord dat hengsten houders dit normaal gesproken ook doen. Maar santvoortje je hebt mijn vermoedens hiermee dus bevestigd.

Enkel jammer dat paarden hier maar een verkoop opject zijn. Ik zou zelf geen ingereden 2.5 jr willen hebben. En daarbij zit je niet zomaar even op een paard daar gaat toch wel wat werk aan vooraf.En om ze te kunnen beoordelen onder het zadel moeten ze wel iets meer laten zien dat "even erop".

Maar het zal wel Bloos niet mijn pakkie an

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:48

55 springhengsten verschenen vanochtend op de straat voor de hengstenkeuringscommissie.

Vanmiddag in de kooi werd bij drie hengsten de beoordeling gestaakt, twee vanwege onregelmatigheid en één wegens onvoldoende instelling.
Morgen vervolgt de eerste bezichtiging weer met springhengsten, aanvang 08.00 uur op de straat.

Onderstaand treft u de doorverwezen hengsten aan.
255 Pacific x Mermus R 1.62 m
256 Padinus x Lux 1.67 m
262 Padinus x Concorde 1.62 m
263 Patent x Litho 1.63 m
271 Quasimodo Z x Codexco 1.66 m
276 Quasimodo Z x Concorde 1.64 m
278 Quasimodo Z x Lands River 1.66 m
287 Quidam de Revel x Nimmerdor 1.66 m
289 Quidam de Revel x Caretino 1.68 m
294 Quite Easy x Contender 1.63 m
297 Quite Easy x Silvio II 1.66 m
307 Rubert R x Odermus R 1.67 m
309 Sam R x Goodtimes 1.62 m
311 Sam R x Ekstein 1.65 m

Hoe waren de directe Quinars? En hoeveel Quinars waren er?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:52

Wat is onvoldoende instelling?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:52

Adriana schreef:
55 springhengsten verschenen vanochtend op de straat voor de hengstenkeuringscommissie.

Vanmiddag in de kooi werd bij drie hengsten de beoordeling gestaakt, twee vanwege onregelmatigheid en één wegens onvoldoende instelling.
Morgen vervolgt de eerste bezichtiging weer met springhengsten, aanvang 08.00 uur op de straat.

Onderstaand treft u de doorverwezen hengsten aan.
255 Pacific x Mermus R 1.62 m
256 Padinus x Lux 1.67 m
262 Padinus x Concorde 1.62 m
263 Patent x Litho 1.63 m
271 Quasimodo Z x Codexco 1.66 m
276 Quasimodo Z x Concorde 1.64 m
278 Quasimodo Z x Lands River 1.66 m
287 Quidam de Revel x Nimmerdor 1.66 m
289 Quidam de Revel x Caretino 1.68 m
294 Quite Easy x Contender 1.63 m
297 Quite Easy x Silvio II 1.66 m
307 Rubert R x Odermus R 1.67 m
309 Sam R x Goodtimes 1.62 m
311 Sam R x Ekstein 1.65 m

Hoe waren de directe Quinars? En hoeveel Quinars waren er?

één directe quinar. Ik ben vandaag niet geweest, dus weet niet hoe die was.

Ze waren vandaag wel vroeg klaar. Hopelijk morgen ook, hoef ik niet zo lang in de kooi te staan Bloos

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:53

Nikka schreef:

waarschijnlijk ging ie of als een raket door de kooi of moesten ze hem erdoor slaan. Beide is niet wenselijk

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:04

gister was er 1 die zich niet meer liet vangen, is op een gegeven moment een stal ingejaagd, die kreeg ook een bemerking op zijn instelling.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:08

Ja, duurde echt een eeuwigheid!
Werd meteen de voerbak bijgehaald, maar mocht niet baten Nagelbijten / Gniffelen

Ben benieuwd hoe die zich zal laten zadelmak maken.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:25

asjemenou schreef:
Werd meteen de voerbak bijgehaald, maar mocht niet baten Nagelbijten / Gniffelen

toen ie met zijn neus in de voorbak zat was die vrouw ook niet echt snel. Volgens mij vond ze het een beetje een eng paard. Maar lachen ook dat ze zo'n beest gewoon los gooien buiten de kooi. Voor hetzelfde geld was ie naar de jury of het publiek gegaan. Dan was het feest geweest*\o/*

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:28

zeanine schreef:
asjemenou schreef:

toen ie met zijn neus in de voorbak zat was die vrouw ook niet echt snel. Volgens mij vond ze het een beetje een eng paard. Maar lachen ook dat ze zo'n beest gewoon los gooien buiten de kooi. Voor hetzelfde geld was ie naar de jury of het publiek gegaan. Dan was het feest geweest*\o/*

Daar leek het wel op ja, ze waren wel heel erg voorzichtig.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:16

Ik ben ook benieuwd hoe die Quinar was.
Maar dr was dus niemand van bokt vandaag?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:21

Vast wel, krijgen we nog wel te lezen! Iig is er een Caretino x Quinar door!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:45

Nikka schreef:

Die hengst was nogal bang, niet te beoordelen.

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:50

Ze waren vandaag wel vroeg klaar. Hopelijk morgen ook, hoef ik niet zo lang in de kooi te staan Bloos[/quote]

Ha dan ben jij mijn collega. Vandaag waren we om 6 uur klaar. Ik heb al 7dagen in de kooi gestaan en ik mag nog 1 dag.