Kathleen_vW schreef:amukela schreef:
Desperado
Heb ik een twenter van staan

En hoe is die?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Redd schreef:Ik sta ook op pensionstalling. Al hebben zij meer opfok en fokken ze zelf een paar veulens per jaar. Ik ben met een andere stalgenoot wel de enige pensionklant.
Ik vind de keuze voor dit jaar zo lastig. Ben voor een merrie aan het twijfelen om haar met Pernod rs2 te dekken, maar vind het dekgeld wel echt hoog voor zo'n jonge hengst.
Andere hengst kjento of Succesion van Reesink. Laatste is weer niet kwpn gekeurd. Pff, lastige keuzes allemaal.
Iemand nog een leuke hengst aan te raden die correct is en goede (opwaartse) beweging vererft?
GJ9 schreef:Ik zoek regio Soest, Baarn, Bilthoven, Eemnes, etc.
Bunschoten is wel in de buurt, weet alleen niet of die stal verder past bij wat ik zoek. Maar goed om te horen dat het wat jou betreft altijd goed te combineren was. Haalde je dan je merrie met veulen ook gewoon binnen om te trainen met de merrie?
Sophie, dat is wel een goede tip. Ik lees het vaker, gewoon aanbellen, maar moet dan wel ff moed bijeenrapen. Maar de vraag: of weet je iets, maakt het wat makkelijker. Weet niet of het wat gaat opleveren, de wachtlijsten in de hele omgeving zijn overvol, maar zeker het proberen waard.
Firegirl schreef:GJ9 schreef:Ik zoek regio Soest, Baarn, Bilthoven, Eemnes, etc.
Bunschoten is wel in de buurt, weet alleen niet of die stal verder past bij wat ik zoek. Maar goed om te horen dat het wat jou betreft altijd goed te combineren was. Haalde je dan je merrie met veulen ook gewoon binnen om te trainen met de merrie?
Sophie, dat is wel een goede tip. Ik lees het vaker, gewoon aanbellen, maar moet dan wel ff moed bijeenrapen. Maar de vraag: of weet je iets, maakt het wat makkelijker. Weet niet of het wat gaat opleveren, de wachtlijsten in de hele omgeving zijn overvol, maar zeker het proberen waard.
https://www.paardenvreugd.nl/ deze misschien? Geen persoonlijke ervaring, maar ik zie dat ze opfok doen.
carola schreef:Sorry, ik ben hier even niet geweest. Nogal druk op het moment.
Hoe staat het hier met de drachtigheden?
Vandaag heb ik bij een draagmerrie van mij een hartslag gescand van een embryo van Mauro Turfhorst x mijn elite Special D merrie.
GJ9 schreef:Ja prachtige stal en hele aardige mensen, ben er pas geweest. Maar fokkerij en pension zijn dus wel echt gescheiden begreep ik, dus dan ben ik mn merrie een half jaar ‘kwijt’. Op die manier kan ik wel een keertje fokken, maar voor de langere termijn was ik benieuwd of mensen ook ervaring hebben met rijden en fokken echt combineren in pension. Maar misschien bestaat het bijna niet en ben je alleen met de paarden aan huis zo flexibel.
Sophie, ja klopt dat je vaak te bang bent, ik wel iigDank voor je tip!
GJ9 schreef:Ik zoek regio Soest, Baarn, Bilthoven, Eemnes, etc.