Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:03

s0173957 schreef:
Talent heeft hij wel, maar die aanleuning...
Ik doe het hem absoluut niet na è, versta me niet verkeerd, maar hij liep cst achter de loodlijn (ondanks de hulpen van Gal) en hij kantelde heel dikwijls. En dan nog te zwijgen van de stap, waar hij cst schudden met z'n hoofd.

Maar eens hij meer die neus eruit gaat nemen, dan wordt het sowieso een wereldbok. Nu vond ik het nog niet goed...

Zelfde hier. Ik doe het hem zeker niet na en ik vind Total US echt een zeer talentvol paard. Maar de druk leek in ieder geval nu te hoog. Ik zag ook het aanleuningsprobleem en dat stoorde me wel. Zag ook nog wat staartzwaaien erbij.
Verder vind ik - ik weet niet of anderen er ook zo over denken - de balans tussen voor en achter wat zoek. Met name in het draven, waarbij het fysiek eigenlijk niet meer mogelijk is zonder in 2en te breken. (ik weet niet hoe ik. het anders moet omschrijven) Samen met het verzet van het paard (aanleuning, staart en hoofdschudden) vond ik het geheel niet zo harmonisch en kan dus ook de hoge klassering niet zo plaatsen.
Total US kan prachtig bewegen, maar het hoge voorbeen lijkt erin getraind en komt mij geforceerd over. :oo

denisesilver

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:46

Stille meelezer heeft een vraag :o
Weet iemand of ik ergens de startlijst van de hc zaterdag kan vinden? Heb al op de site van het KWPN gezocht, maar kan het niet vinden

Die toto x doolittle uit de kss vond ik een leuke tijdens de 1e bezichtiging. Ben benieuwd hoe die het gaat doen bij de veiling

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:51

De startlijst komt vaak pas een dag voor de competitie.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:55

xx_Irisje schreef:
De startlijst komt vaak pas een dag voor de competitie.

Ah oké, bedankt!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:47

Ik heb net een aantal filmpjes van de KSS bekeken, iemand een idee wat er aan de hand is met de staarten van die hengsten? Een aantal steekt de staart best wel vreemd naar achter/omhoog, zelfs bij het rustig wegstappen uit de longeerring blijft die staart onnatuurlijk hoog :\ zie bijvoorbeeld de 315

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:59

irmaz schreef:
Ik heb net een aantal filmpjes van de KSS bekeken, iemand een idee wat er aan de hand is met de staarten van die hengsten? Een aantal steekt de staart best wel vreemd naar achter/omhoog, zelfs bij het rustig wegstappen uit de longeerring blijft die staart onnatuurlijk hoog : zie bijvoorbeeld de 315

Denk dat het komt omdat de staart is opgeschoren zodat ‘t kontje wat chiquer lijkt en ze worden aangejaagd. Dus als ze flink worden aangejaagd en zo’n opgeschoren staart komt omhoog, ziet dat er heel gek uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:31

irmaz schreef:
Ik heb net een aantal filmpjes van de KSS bekeken, iemand een idee wat er aan de hand is met de staarten van die hengsten? Een aantal steekt de staart best wel vreemd naar achter/omhoog, zelfs bij het rustig wegstappen uit de longeerring blijft die staart onnatuurlijk hoog : zie bijvoorbeeld de 315

Spanning...

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:58

[quote="denisesilver"]Stille meelezer heeft een vraag :o
Weet iemand of ik ergens de startlijst van de hc zaterdag kan vinden? Heb al op de site van het KWPN gezocht, maar kan het niet vinden

De startlijsten staan er op, zie https://www.kwpn.nl/agenda/evenementen/ ... lagen-2020

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:42

yeentll schreef:
irmaz schreef:

Denk dat het komt omdat de staart is opgeschoren zodat ‘t kontje wat chiquer lijkt en ze worden aangejaagd. Dus als ze flink worden aangejaagd en zo’n opgeschoren staart komt omhoog, ziet dat er heel gek uit.

Ik hoop dat dat het is. Peperen zal wel niet meer mogen toch?
Suf gezicht ook zo'n rattestaart, het is toch geen muilezel :(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:43

Marie72 schreef:
denisesilver schreef:
Stille meelezer heeft een vraag :o

De startlijsten staan er op, zie https://www.kwpn.nl/agenda/evenementen/ ... lagen-2020

Je bent geweldig! Dankjewel!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:44

Peperen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:10

peperen (sambal)/gemberen (in de aars) zodat de staart oog wordt gedragen. Komt uit de tuigsport.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:48

Wow had ik nog nooit van gehoord. :oo

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:13

deze hengsten zijn fris, dan gaat de staart nou eenmaal wat omhoog. Staartdracht heeft een functie, het zou erger zijn als ze de staart niet zouden dragen.

Gemberen gebeurd bijna niet met dressuurpaarden, dat is omdat het veel teveel effect op het rug gebruik heeft.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:22

Ik had van de week mijn 3 jarige Governor merrie even in de bak ipv paddock. Die had de staart letterlijk bijna op de rug liggen :wow:

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:15

Vulina schreef:
Ik had van de week mijn 3 jarige Governor merrie even in de bak ipv paddock. Die had de staart letterlijk bijna op de rug liggen :wow:

:D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:44

Al met al vind ik er mooie hengsten tussen lopen.
Het zal voor sommige jonkies ook niet mee vallen om balans te houden met een lijf dat in de groei is, ze moeten nog 3 worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:26

Ik zou me meer zorgen maken om een staart die plat naar beneden blijft hangen bij jonge beesten in een dergelijke entourage :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:52

Ik had een Negro die bij ALLES de staart in de lucht stak. Elke vlinder die voorbij fladderde, elke opa met wandelstok, elke zondagsfietser die langs de bak kwam. Maar dan was de staart met de teleurstelling (toch niet zo interessant als het leek) ook net zo snel weer naar beneden.

irmaz schreef:
Het zal voor sommige jonkies ook niet mee vallen om balans te houden met een lijf dat in de groei is, ze moeten nog 3 worden.

Dat ja... In een kleine cirkel en in een spannende omgeving. Ik snap het als ze niet allemaal lekker uit de verf komen.

https://boktimg.nl/img/m/w4NLpM.jpg

Deze vond ik wel leuk, aangezien de merrie uit een springlijntje komt. Ondanks de fouten en de spanning scoort ze al aardig. Als ze straks wat meer gewend is, dan wil ik versneld doorstarten. Z moet haalbaar zijn als ze nog even fit blijft. Ik ben bang dat ze met haar bouw en na meerdere veulens vrij snel fors wordt, dus dat we niet tot het einde door kunnen rijden.

Ik had Van Uytert even gevraagd en hij gaf ook al aan dat hij voor een Charmeur altijd een hengst zou kiezen met een heel fijn karakter. Gelukkig is de merrie zelf geen lastige.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:28

Wie heeft Livius (de Bordeaux) al eens gezien onder het zadel? En wat vonden jullie ervan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:35

Weet iemand waar filmjes onder het zadel te zien zijn van de pas goed gekeurde hengsten?
Normaal staan ze vrij vlot op Kwpn tv of in de database maar nu staan er enkel nog filmpjes van ze in de eerste en tweede bezichtiging

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:43

Misschien wachten ze daar nu mee tot na dit weekeind.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:45

_Lorette_ schreef:
Wie heeft Livius (de Bordeaux) al eens gezien onder het zadel? En wat vonden jullie ervan?

Ben daar ook benieuwd naar!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:34

_Lorette_ schreef:

Heel goed.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:13

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe jaargang goedgekeurde hengsten. We gaan het morgen zien!