Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:13

Ik zie Efeera staan; m'n zus heeft een merrie uit hetzelfde moederlijntje! Uit Jufeera v. Usi (moeder van Ufo). Wat grappig!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:17

Dat is toevallig! Als ze er een beetje fatsoenlijk bij staat zal ik wat foto's van haar maken. Eerst even door de wasstraat :+

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:38

Leuk! Ik zal onze Feertje ook wel even op de foto zetten binnenkort. Die ziet er ook uit als een wilde hoor, haha!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:39

He jammer Es, gelukkig ben je nog vroeg genoeg.

Marieke gefeliciteerd, die longeerhulp gebruik ik ook, had eerst touwtjes geprobeerd, maar dat vond ze niet zo fijn. Heb er gisteren voor het eerst op gehangen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:06

Jee leuke foto's marieke!!.

En jord wat goed!. Ik ook op Eowyn, vandaag er miss op als ze iet minder schichtig is.. deinsde nog al :)..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:44

Balen essie! hopen dat het over 2 weken wel lukt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:27

essiesilly schreef:
ja hoor, wel iets meer stappen. maar beweging word t been alleen maar dun van en daarna even koelen

Heb net gelongeerd en ze is totaal niet onregelmatig. Heb idd bandages om gedaan en na het longeren koud afgespoten en nog even met betadine gewassen.
Wel balen, denk je goede beenbescherming te hebben kom je toch weer op die bandages uit.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:39

Ja ik haat bandages ook maar ja kon nu even niet anders.
Ik zal eens op m'n werk kijken daar hebben we super goede beschermers voor te dekken die worden ook veel in de eventing gebruikt en beschermen ook de voorkant vh been n laat veel lucht door

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:32

essiesilly schreef:
Ja ik haat bandages ook maar ja kon nu even niet anders.
Ik zal eens op m'n werk kijken daar hebben we super goede beschermers voor te dekken die worden ook veel in de eventing gebruikt en beschermen ook de voorkant vh been n laat veel lucht door

Ik ben een stille meelezer om alvast wat informatie binnen te krijgen voor over 2 jaar, als mijn kleintje groot is.

Ik wilde je een tipje geven. Ik heb hele fijne beschermers van Tekna, als je een fijne beschermer zoekt die ook voor beschermt.
bij Grandeur Ruitersport hebben ze ze
http://www.grandeurruitersport.nl/a-215 ... -voorbenen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:28

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:58

Jammer.. jij ook hier haha ;)!

Gaat goed met de paardjes hier hoor ik al wel (lees stilletjes mee)
Met die van mij heb ik laatst een oefenkeuring gehad ze was erg braaf en deed goed haar best!
Nu nog verder trainen voor de officiele keuring!

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week zijn er kiezen getrokken dus deze week heeft ze het even rustigb ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:53

Gave foto die eerste, wat zeiden ze er over?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:51

Hee Sjakie! :D
Waar was dat? Wat vonden ze van je merrie?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:58

essiesilly schreef:
zijn die niet erg dik?
het liefst heb ik niks om de benen nl :o dus hoe meer lucht hoe beter :P

gevonden!! http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... 29,r:0,s:0

Ziet er wel fijn uit die bescherming !

Ik heb liever ook zo weining mogenlijk om de benen ... tis dat ze ijzertjes onder heeft anders gebruikte ik ook niets !!

Suzanne ik zou bandage`s gebruiken sommige dieren met een dun huidje zijn zo gevoelig dat er witte haren van overhouden van die wondjes dat zou zo zonde zijn !!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:00

Melis gave foto hoor de eerste .. heb je fijn commentaar gekregen ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:56

Ja het is ook vervelend dat het been opgelopen blijft. Hoop wel dat het met een paar dagen minder wordt. Ze loopt het wel dun natuurlijk maar 's ochtends is het weer dik. Gelukkig niet erg warm ofzo.
Balen, van zo'n rotwondje.

Ik denk dat er met elke been beschermer wel zand tussen kan komen behalve bij bandages.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:44

@ Suzanne, balen inderdaad en ja overal komt wel zand tussen en ja kan dat niet voorkomen, met bandages is het inderdaad minder. Tijd heelt alle wonden, dus hopelijk is de jouwe ook snel weer opgelost.

@ Meliss Leuke merrie, die ziet er straks in het zomer haar gaaf uit. Hoe was de beoordeling gegaan?

Ik heb gister voor het eerst op Eowyn gezeten gestapt en gedraafd, ze heeft heeeeel veeeeel weg van haar moeder en is heel anders dan mijn Johnson van vorig jaar, dat was een smal ding en hier heb je wat meer paard onder je..
Ze is ook erg gevoelig in de mond, maar jah sturen.. dat snapt ze natuurlijk niet.. Je kan zo zien dat longeren zijn vuchten geworpen heeft :P

Afbeelding

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:51

Wat goed! Ze was braaf zo te zien! Ik longeer de mijne vanavond weer eens, voor het eerst met bijzetje aan het zadel. Aangezien ze nu eindelijk het bokken lijkt te hebben opgegeven. Dan kan ze met een week of 2 wel naar mijn instructeur om zadelmak te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:20

Hahah LETS is het zo'n bokker?? :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:26

ziet er braaf uit newt!! :)
o jee lets kijk maar uit dan :P wil je m n zadelmak maak tuigje lenen? :D

volgende week is m n baas weg naar frankrijk dus dan kan enjoy nog niet mee dus maar ff kijken hoe het loopt met dekken en meenemen enz :)
vandaag gehangen en gestapt ging goed :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:35

Ja haha, ze kan flink bokken. Maar ik breng haar lekker weg hoor ;) Eerst dacht ik nog 'als ze braaf is doe ik het zelf wel', maar daar ben ik vanaf gestapt. Om nu direct vliegles te nemen haha...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:04

LETS schreef:
Ja haha, ze kan flink bokken. Maar ik breng haar lekker weg hoor ;) Eerst dacht ik nog 'als ze braaf is doe ik het zelf wel', maar daar ben ik vanaf gestapt. Om nu direct vliegles te nemen haha...

Haha nou ik ga het wel zelf proberen. Ze is heel lief, alleen ook heel ril. Ik denk dat ze misschien wel zal gaan rennen of knijpen maar verwacht geen grote bokpartijen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:08

Mooie foto meliss ziet er goed uit!
Leuk newt ziet er braaf uit zeg =) wat heb ik ook zin om op de mijne te stappen als ik dat zo allemaal zie :)

Over de beenbescherming: ik gebruik op 't moment helemaal niets. Heb haar wel eens wat aan getrokken om te laten wennen, maar met het longeren nog niets.
Ejelaleen staat nu al ruim 1,5 week stil dus even geen nieuws van deze kant, wil binnekort er wel op, denk dit weekend als mijn helper tijd heeft ! =)

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:36

Super Newt! Ik ga het ook zelf doen hoor, vind ik veel te leuk.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:55

@ LETS, Nee bij vliegles had ik het ook niet gedaan hoor, schat het wat in tijdens het hangen. Is ze wat braaf dan de volgende keer been er over en zitten. Maar is ze rill.. eeh.. neej ben ook niet zo van vlieg les.
Maar voordeel vind ik wel en daar hebben we het vandaag nog over gehad, dat wanneer je ze van jongs afaan zelf opgevoed hebt dat het dan stukken makkelijker gaat. Haar moeder bijvoorbeeld is als 2,5 jarige gekocht heeft de eerste periode alleen maar gestijgerd!. Nu kan dat met Winnie natuurlijk ook nog.. Maar ze vertrouwd t wat meer, luisterd goed naar de stem.

@ Jord.. Jah fijn hé zelf.. is ook veel te leuk en geeft je zelf eer! van je werk