Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:47

Van harte gefeliciteerd eilander!

mbkaatje

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:57

Mooi resultaat Eilanders. Gefeliciteerd.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:57

Voorlopig keur!!!

Roos, hoe ben jij gegaan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:06

Netjes, gefeliciteerd.

Merrie is geen keur geworden en ik kon me ook helemaal vinden in het commentaar, arm bespierd, heeft vanwege niet drachtig worden weinig gedaan en dat zie je snel bij haar en overbouwd. Ze kreeg wel positief commentaar op der bewegen.
Ach ze is ster geworden en dat zou ook nooit lukken volgens sommige mensen. Ik ben blij met der en als ze begin augustus drachtig wordt gescand ben ik helemaal tevreden.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 18:15

Ster is ook prachtig! En, je moet gewoon genieten van haar. Ga ik ook lekker doen :-)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:13

sassie76 schreef:
Voorlopig keur!!!

Gefeliciteerd!! *\o/*

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:14

gr_roos schreef:
Netjes, gefeliciteerd.

Merrie is geen keur geworden en ik kon me ook helemaal vinden in het commentaar, arm bespierd, heeft vanwege niet drachtig worden weinig gedaan en dat zie je snel bij haar en overbouwd. Ze kreeg wel positief commentaar op der bewegen.
Ach ze is ster geworden en dat zou ook nooit lukken volgens sommige mensen. Ik ben blij met der en als ze begin augustus drachtig wordt gescand ben ik helemaal tevreden.

Jammer hoor!
Maar het is wel fijn als je het in elk geval met de bevindingen van de jury eens bent.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:53

Eilander, gefeliciteerd!!

Jammer gr_roos, zou wel leuk zijn als ze nog drachtig wordt!

Onze merrie blijft ook ster. Ze liet zich wel fijn zien en ik vond het leuk om haar zelf voor te brengen. We zijn heel blij met onze eerste stapjes in de keuringsbaan. Ze is vrijdag op 4 weken drachtig gescand van Phin Phin :#

Andere merrie gaat helaas nog slecht. Ik hoop dat ze ooit nog de oude wordt ;(

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:06

Zonde Mosh, maar wel lekker dat ze drachtig is.

Hopelijk knapt je andere merrie weer op.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:26

sassie76 schreef:
Voorlopig keur!!!

Mooie merrie hoor. Ik heb 'm in de keuringsbaan gezien. Was ook wel verdiend.

Mosh, jammer dat het net niet gelukt is. Ik vond het een leuke merrie en imo hadden jullie net zo goed aan de andere kant van de streep gestaan. Maar goed, een stermerrie is ook al mooi.

Was wel "moeilijk" weer. Maar ik heb het weer best goed doorstaan. Ik wilde nog graag even zien welke driejarige dressuurmerrie won en toen ben ik direct gegaan. De verwarming moest wel aan in de auto, brrr.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:33

Sassie, gefeliciteerd!

Mbkaatje, bedankt! Ze gaat in het najaar de IBOP lopen en dan de dressuur/springsport in. Kunnen we altijd nog eens proberen.

Het was inderdaad koud! Wij zaten met ons handdoekje om de benen heen, maar wilde persee de 3 jarigen zien. Jouw fokproduct liep ook netjes rond zo op een imponerend terrein. Een goed karakter is ook heel wat waard als dressuurpaard :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:36

Vanochtend was het echt heerlijk weer, volgens mij is het het grootste gedeelte droog geweest. Wilde nog even terug om te kijken, maar mijn paard had op mijn voet gestaan. Durfde mijn klomp niet uit te doen, maar 6,5 uur later kon ik echt niet meer lopen. Grote teen en deel van mijn voet is aan de onder en bovenkant blauw en tintelt enorm.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:38

Au #)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:42

Vervelend gr_roos. Hoop dat het niet te erg is met je voet. Ik heb jouw paard gemist. Was niet al te vroeg heen gegaan ivm het weer.

Bedoel je mijn fokprodukt Mosh?
Die had het inderdaad wel naar z'n zin, de braverd. De punten in de pavo vielen haar erg tegen. Ik had ook niet verwacht dat ze door zouden mogen. Het is allemaal niet spectaculair genoeg, maar 60,5 was wel erg laag, vond ik ook wel.
Ik denk alleen nu wel dat hij ingeruild wordt en dat ze met hun kampioenmerrie verder gaat. Hun eigen fokprodukten deden het beter.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:49

Mijn merrie liep in de senioren rubriek om 09.30. Toen was het op 1 bui na echt mooi weer.

Was echt een stuntdag vandaag. Ik kwam wegens verhuizing van mijn paard van een hele ander kant en werd via de tomtom over een weg geleid waar een tunneltje was met max. 2.40 doorrijhoogte en niet echt een mogelijkheid om te keren. Kon ik een heel stuk achteruit terug. Ging ik het filmpje terug kijken, heb ik niet op opnemen gedrukt. Het stopzetten was dus eigelijk het aanzetten en je ziet nog net de aanjager weglopen }:0

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:53

OMG dit was echt je geluksdag. Sorry, maar ik schoot net wel in de lach toen ik het stukje over het opnemen las. Dat is echt zoiets stoms, wat iedereen kan overkomen, erg grappig.
Wel jammer natuurlijk dat je nu geen (goed) filmpje hebt.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:06

jammer gr.roos.
Maar wat je zegt (ik kan uit ervaring meespreken) ze is toch maar mooi STER!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:11

mbkaatje schreef:
OMG dit was echt je geluksdag. Sorry, maar ik schoot net wel in de lach toen ik het stukje over het opnemen las. Dat is echt zoiets stoms, wat iedereen kan overkomen, erg grappig.
Wel jammer natuurlijk dat je nu geen (goed) filmpje hebt.

Met de stamboekopname was ik al een ontaarde baas. Was de enige zonder camera, die lag nog in de auto net als mijn telefoon (die acht super scherpe filmpjes maakt) Maakt niet uit hoor, ik moest er ook om lachen.

Inderdaad Peetje. Ik had het een kennis gesmst en die smste, jij mocht tenminste nog naar de CK, zijn een hoop eigenaren die dat niet gehaald hebben en daar heeft hij ook gelijk in.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:13

Dat is absoluut waar, bij de stamboekopnames zijn er natuurlijk al veel mensen teleurgesteld weer vertrokken.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:16

nou zeker weten!
Was ook gewoon heel blij met mn twee stermerrie's, zo gul zijn ze niet met predikaten geven hoor.
Heb ze STER en SPORT PROK enSTER EPTM PROK ,staat toch ook mooi??!?!?!?! :') :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:21

Terwijl ik bij de stamboekkeuring al nergens op rekende. Een hengstenhouder had gezegd dat ze geen ster zou worden. Ze had als 3 jarige 69 punten behaals voor exterieur, dus 10 jaar later wel een 2 de poging waard vond ik. Wel eerst naar een adviesdag geweest en daar werd aangegeven dat het wel mogelijk wa om der ster te krijgen. Daarnaast was / is het KWPN haar scoreformulier kwijt en wilde ik weten wat haar zwakke punten waren. Ik had wel een idee, maar ze noemde eigenlijk hele andere dingen op. Ze heeft 2 ongelijke voeten, alleen zie je dat bijna niet als ze net naar de smid is geweest, daar werd niet eens een opmerking over gemaakt. Ik dacht dat dat het grootste struikelblok zou zijn. Voor de stamboekkeuring stond ze er qua bespiering ook beter voor.

Peetje, mooi lijstje hoor en het keurpredikaat geeft geen garantie op goede sportprestaties of de aanleg daarvoor.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 10:33

mbkaatje schreef:
sassie76 schreef:

Mooie merrie hoor. Ik heb 'm in de keuringsbaan gezien. Was ook wel verdiend.

Mosh, jammer dat het net niet gelukt is. Ik vond het een leuke merrie en imo hadden jullie net zo goed aan de andere kant van de streep gestaan. Maar goed, een stermerrie is ook al mooi.

Was wel "moeilijk" weer. Maar ik heb het weer best goed doorstaan. Ik wilde nog graag even zien welke driejarige dressuurmerrie won en toen ben ik direct gegaan. De verwarming moest wel aan in de auto, brrr.

Dank je wel! En natuurlijk ook dank je wel Mosh en Eilander.

Ik ben erg trots op mijn knappe dame :-)

Weet iemand trouwens welke fotografen aanwezig waren?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:37

gr_roos schreef:
Mijn merrie liep in de senioren rubriek om 09.30. Toen was het op 1 bui na echt mooi weer.

Was echt een stuntdag vandaag. Ik kwam wegens verhuizing van mijn paard van een hele ander kant en werd via de tomtom over een weg geleid waar een tunneltje was met max. 2.40 doorrijhoogte en niet echt een mogelijkheid om te keren. Kon ik een heel stuk achteruit terug. Ging ik het filmpje terug kijken, heb ik niet op opnemen gedrukt. Het stopzetten was dus eigelijk het aanzetten en je ziet nog net de aanjager weglopen }:0

Wow, dat liep weer goed af dan := En je bent niet de enige die vergeten is om op opnemen te drukken :Y) Mijn moeder was het ook vergeten :z

Een sterpredikaat is nog altijd mooier dan stamboek. Vooral omdat het nogal verschillend is hoe ze gewaardeerd worden als ze in het stamboek komen. Is het een merrie die net aan de ondergrens haalt of is het een merrie die er net 5 punten naast zit in de bovenbalk? De eigenaar weet de punten, maar een potentiële koper neemt niet altijd de moeite om de punten na te trekken. Misschien dat ik volgend jaar nog eens een thuiskeuring probeer voor het vosje. Als ze dan sport is tenminste (wissels beginnen er al aardig op te zitten nu)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:47

mbkaatje schreef:
Bedoel je mijn fokprodukt Mosh?
Die had het inderdaad wel naar z'n zin, de braverd. De punten in de pavo vielen haar erg tegen. Ik had ook niet verwacht dat ze door zouden mogen. Het is allemaal niet spectaculair genoeg, maar 60,5 was wel erg laag, vond ik ook wel.
Ik denk alleen nu wel dat hij ingeruild wordt en dat ze met hun kampioenmerrie verder gaat. Hun eigen fokprodukten deden het beter.

Ik heb alleen het losrijden gezien. Maar het is wel een meewerkend paard en dat is toch ook wel belangrijk! Ben benieuwd waar de keus uiteindelijk op valt. Wat een luxe, zulke goede paarden in je stal :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:51

Wij zijn ook gisteren met een 3 jarige van Lord Leatherdale naar de keuring geweest in de beemster, ze is voorlopig keur geworden *\o/* we zijn super trots op haar,
Er liepen heel wat goede merries mee zeg hadden niet verwacht dat ze v.keur zou worden en 3e in het groepje 3 jarige dressuur merries oneven nr's,
Het was wel vreselijk KL*TE weer precies toen ze moest lopen begon het te hozen pff zeiknat was echt sneu voor de pavo cuppers en de merries met voorbrengers,
Nu hopen dat ze een goede ibop gaat lopen, en we gaan eind oktober meedoen aan de 3 jarige cup in barsingerhorn daarvoor hebben we een uitnodiging gehad tijdens de stamboek opname in juni...zijn er nog meer mensen die daar aan mee gaan doen ?