Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yeentll schreef:Ik heb dus juist een hele grove Mclaren, zal er van de week is een foto van proberen te maken. Flinke gewrichten, grote kop (wel mooi).
Hier even een vraagje. Ik heb afgelopen week een 2,5 jarig paard laten keuren om aan te kopen. Deze was tijdens t longeren op zachte bodem echt minimaal niet zuiver. Je moest er echt goed naar kijken om het vast te stellen. Uiteraard gestopt met verder keuren (foto’s etc) en besloten om hem 10 dagen rust te geven en dan opnieuw klinisch te keuren en daarna mits ok verder met de röntgenkeuring. Hoe hadden jullie dit aangepakt? Zou het gelijk een no go zijn? Of zien jullie het klinische aspect als momentopname en zouden jullie ook na overleg met eigenaren later herkeuren? Wel met arts besproken dat er dan gelijk eerst bloed wordt getrokken voor we klinisch beginnen.
yeentll schreef:Ik heb dus juist een hele grove Mclaren, zal er van de week is een foto van proberen te maken. Flinke gewrichten, grote kop (wel mooi).
Hier even een vraagje. Ik heb afgelopen week een 2,5 jarig paard laten keuren om aan te kopen. Deze was tijdens t longeren op zachte bodem echt minimaal niet zuiver. Je moest er echt goed naar kijken om het vast te stellen. Uiteraard gestopt met verder keuren (foto’s etc) en besloten om hem 10 dagen rust te geven en dan opnieuw klinisch te keuren en daarna mits ok verder met de röntgenkeuring. Hoe hadden jullie dit aangepakt? Zou het gelijk een no go zijn? Of zien jullie het klinische aspect als momentopname en zouden jullie ook na overleg met eigenaren later herkeuren? Wel met arts besproken dat er dan gelijk eerst bloed wordt getrokken voor we klinisch beginnen.
Elisa2 schreef:Volgt iemand nog de hanneroveraner keuring? Loopt een hele fijne For Romance x Fransziscus mee.
supertammy schreef:Elisa2 schreef:Volgt iemand nog de hanneroveraner keuring? Loopt een hele fijne For Romance x Fransziscus mee.
Klinkt interessant! Wij hebben een hele fijne For Romance gefokt en overwegen om hem weer te gebruiken. Een goede zoon zou natuurlijk ook kunnen.
Ik ga het eens terug kijken. Bedankt voor de tip!
janderegelaa schreef:yeentll schreef:Ik heb dus juist een hele grove Mclaren, zal er van de week is een foto van proberen te maken. Flinke gewrichten, grote kop (wel mooi).
Als hij na 10 dagen nog hetzelfde is dan zou ik hem niet meer keuren maar laten staan denk ik.
Sky_As schreef:E_D_E schreef:Even iets helemaal anders. Iemand hier ooit een veulen gehad dat na 2maand volledig blonde staart kreeg? Ze is gewoon bruin, zwarte manen, heeft redelijk veel witte aftekeningen maar haar staart is volledig blond geworden![]()
En niet de typische puntjes van haar haar echt vanaf de wortelZe is nu 4maand en nog steeds blond.
Ik verwacht dat dit terug zwart gaat worden... of niet?
Umeo schreef:Elisa2 schreef:Een met een goed achterbeen, goede rug, goed fundament en niet teveel lengte.
Wat geeft hij zelf mee?
splenius schreef:Umeo schreef:Ik weet niet of het hier al gevraagd is maar op wat voor merrie zouden jullie Secret gebruiken?
Helaas zie ik veel paarden van Secret die rontgenlogisch niet goed zijn.
Rug en Hals.
splenius schreef:Umeo schreef:Ik weet niet of het hier al gevraagd is maar op wat voor merrie zouden jullie Secret gebruiken?
Helaas zie ik veel paarden van Secret die rontgenlogisch niet goed zijn.
Rug en Hals.