Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
E_D_E schreef:Even iets helemaal anders. Iemand hier ooit een veulen gehad dat na 2maand volledig blonde staart kreeg? Ze is gewoon bruin, zwarte manen, heeft redelijk veel witte aftekeningen maar haar staart is volledig blond geworden![]()
En niet de typische puntjes van haar haar echt vanaf de wortelZe is nu 4maand en nog steeds blond.
Ik verwacht dat dit terug zwart gaat worden... of niet?
carola schreef:Inderdaad Elisa, dat heb ik in het verleden ook vaak opgemerkt.
Xritt; ik heb zowel van McLaren als van Vaderland veulens (gehad).
Bij McLaren moet je wel opletten dat je hem op een merrie gebruikt met een heel sterk achterbeen. Ik heb dit jaar een heel fijn McLaren veulen gehad van een Johnson merrie met een super achterbeen. Dit was een heel fijn veulen en heb ik heel netjes kunnen verkopen op een veiling. Karakter was top, echt fijn veulen en erg knap koppie. McLaren is wel een beetje een poppetje, bloedchique! Maar ik zou hem zelf niet inzetten op een heel bloederige merrie. Liever op een wat grotere, grovere merrie.
Die merrie heb ik weer drachtig van McLaren en ik verwacht van nog twee andere merries volgend jaar een McLaren veulen, dus 3 in totaal.
En van Vaderland heb ik er hier ook 3 staan (van klanten), en 1 merrie van mijzelf drachtig voor volgend jaar van hem. Ook qua karakter bovengemiddeld fijne veulens. Bewegen is gewoon goed, correct fundament en die zijn alledrie ook netjes aan de maat. Qua uitstraling vind ik ze niet mega opvallend (zoals die McLaren van dit jaar wel was), maar eigenlijk is er ook niets op af te dingen. Eigenlijk zijn het alledrie gewoon fijne veulens.
Vaderland is een grotere, grovere hengst (dus net anders dan McLaren). Ik zou hem juist gebruiken op een merrie die wat maat / formaat kan gebruiken. Qua rug moet de merrie wel een goede rug hebben naar mijn mening.
Kortom; allebei vind ik het fijne hengsten, maar wel heel andere types en ik zou ze op andere types merries gebruiken.
Sky_As schreef:wat is de reden van het ijzer?
Corrigerend? Of enkel omdat de sportpaarden dat altijd krijgen bijvoorbeeld?
In het tweede geval kan het ijzer er uiteraard gewoon direct onderuit....
Als het wel echt een reden heeft dat de merrie ijzers onder heeft, dan kun je ze er misschien het beste onder laten zitten zo lang mogelijk.
Diortje_vds schreef:Hier ook heel tevreden van mijn Mclaren veulen, super leuk karakter, en zit echt mooi in elkaar. Hij is juist momenteel wat kleiner maar het was de merrie haar eerste veulen.
Gisteren gespeend en is voor zowel moeder als veulen (5.5 maand oud) top verlopen (heb het nochtans in 1 keer cold turkey moeten doen, geen andere optie), mijn veulen was vooral geinteresseerd in het eten en de nieuwe vriendjes van de opfok, en de merrie was blij om haar vriendin terug te zien. Volgens mij waren ze er beide gewoon klaar voor/mee.
Ik heb hem ook wel gebruikt op een iets klassiekere zware merrie met een sterk achterbeen. Het veulen lijkt zelf iets meer veer te hebben gekregen in draf, en de goede galop van de moeder is mooi gebleven bij het veulen. Ik had me niets fijner kunnen wensen eigenlijk, vandaar dat ik hem ook aanhou.
[ [url=m/mIQ0Dn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uDfbL9.jpg]Afbeelding[/url] ]