Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:35

Dat is zo, 'te' is eigenlijk nooit goed. Hij is eigenlijk ook te lief in de groep, hij staat niet voorin de rij, wil met iedereen maatjes zijn en heeft soms wat laat door dat het niet wederzijds is. Dat was ook waarom ik blij verrast ben met zulke foto's. Hij heeft best op z'n donder gehad.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:58

Nou mijn geluk is minder… een (trauma) chipje op de kogel en klophengst :').
Dus hij gaat meteen op tafel en komt dan knap thuis :D
Hij is ook slecht geweest in de opfok, maar hoopte juist dat ik mijn portie ellende met hem wel gehad had… Maar hoop dat we vanaf daar dan maar geluk kunnen krijgen!
Hij is nu iig spuuglelijk :')

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:16

Ah, da's zonde. Als het eruit moet, moet het eruit, hé. Één voordeel; hij moest voor die verstopte bal toch al op tafel :') . En lelijk, ach ja, hij knapt vast nog wel op!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:09

Kathleen_vW schreef:
Ah, da's zonde. Als het eruit moet, moet het eruit, hé. Één voordeel; hij moest voor die verstopte bal toch al op tafel :') . En lelijk, ach ja, hij knapt vast nog wel op!

Ja ik bekijk t ook maar positief, nu hopen dat de volgende wel schoon is haha.
Wil hier geen standaard van maken… Zijn dure aangelegenheden die je liever vermijd.
En vind het toch ook wel spannend…
Maar hij gaat naar een zeer goede kliniek dus ik ga ervan uit dat het goed komt.
En dan thuis lekker dik voeren na zijn herstel.
6 weken boxrust is bij ons helaas eigenlijk niet te doen omdat alle paarden tegelijk buiten staan. Dus ik laat hem bij de opfok apart staan en dan als hij mag gaan stappen ben ik net uitgerekend… dus dan begint hij mooi daar en haal ik hem eind van het jaar naar huis.
En dan duimen dat hij knap word :'), was heel mooi veulen dus heb goede hoop.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:13

Kathleen_vW schreef:
Vanochtend zijn er foto's gemaakt van onze 2,5 jarige Rubin Royal en dat zag er echt top uit, dus die kan straks lekker aan de slag. Had niet verwacht dat hij schoon zou zijn, gezien hij in de opfok best een beetje geleden had, maar met zoveel 1'tjes mag hij thuis komen :D . Toch altijd weer fijn, als een zelf gefokt paard röntgenologisch zo goed erop staat.

Gefeliciteerd goed nieuws. Altijd maar afwachten hoe ze de opfok periode doorkomen.
Spannend lekker aan de slag nu.
Rubin Royal mooi!! Was het niet zo dat hij een super karakter heeft en geeft? Wat zit er aan moederskant?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:30

Waar laat jij ze altijd opereren Balko? Mag ook prive als je wil. Ik heb er ook eentje die geopereerd moet worden. Verder waren de foto's echt super goed dus zou jammer zijn als ik het zou laten zitten.

Ik heb vandaag mijn nieuwe fokmerrie opgehaald . Ik ben er blij mee. :D

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:44

Mijne gaat naar Emmeloord.
Mijn vaste kliniek is De Veluwe in Heerde

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:59

Balko schreef:

Beide klinieken zijn top alleen Heerde is wel aanzienlijk goedkoper dan Emmeloord. Dus rij ik er graag een stuk voor om :=

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:14

Aaah dat is voor mij wel een stuk uit de richting. Hier word het denk ik de Lingehoeve in Kesteren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:16

Lavitabella schreef:
Aaah dat is voor mij wel een stuk uit de richting. Hier word het denk ik de Lingehoeve in Kesteren.

Lienden.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:29

Ja sorry wij zeggen hier beide in de omgeving.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:46

Lavitabella schreef:

Je kunt ook naar Zuilichem gaan. Die is een stuk goedkoper en net zo goed als Lienden. Ben altijd erg tevreden over Zuilichem. Al diverse paarden daar laten opereren.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 22:40

Mer1980 schreef:
Balko schreef:

Beide klinieken zijn top alleen Heerde is wel aanzienlijk goedkoper dan Emmeloord. Dus rij ik er graag een stuk voor om :=

Klopt, maar nu regelt mijn opfok alles incl de revalidatie. Zij werken altijd met Emmeloord.
Doordat ik zelf nu 33 weken zwanger ben zie ik het thuis niet zitten. Daarnaast is boxrust hier ook niet zo ideaal omdat de hele kudde normaal samen buiten loopt en hij dan of alleen zou blijven of ik het koppel moet gaan splitsen maar dan heb je nog 2 keer daags onrust.
Dit leek me dus het beste voor beide partijen in dit geval.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:55

Heeft iemand de zadelpresentatie nog gezien gisteren? Ik vind het jammer dat ze deze niet meer online uitzenden.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:25

Ja, vond het ook wel een beetje teleurstellend dat ze heel veel niet meer live uitzenden tegenwoordig. :(

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:51

Welke merriebrok geven jullie? Hier leveren ze 330kg horsefood of de grote big bag van pavo.

Verder kan ik voermeesters en subli voor redelijk normale prijs inkopen, maar vraag mij af hoe veel kg en welke brok jullie geven?

Hoe gaat het met jullie merries? Alle veulens afgespeend inmiddels?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:05

Ik voer Vente Optibreed. Wordt hier geleverd in de silo, dus scheelt wel aanzienlijk t.o.v. zakken.
Wel een iets duurdere brok, maar ik heb er goede ervaringen mee en hoef er minder van te voeren. Paarden zien er allemaal top uit en die net binnenkomen zie je opknappen.

Merries gaan goed, Haven gaat zondag naar de opfok. Mag ook wel, want ze is alweer 7 maanden. Heb dit jaar geleidelijk afgespeend, Haven staat overdag in de gemengde groep en dat gaat super.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:10

tjakka123 schreef:
Welke merriebrok geven jullie? Hier leveren ze 330kg horsefood of de grote big bag van pavo.

Verder kan ik voermeesters en subli voor redelijk normale prijs inkopen, maar vraag mij af hoe veel kg en welke brok jullie geven?

Ik had deze vraag gesteld in het dikke buiken topic 2023 gesteld. Toen kwam Havens het meest naar voren. Maar die zie ik niet in je lijstje staan. Van Pavo heb ik gehoord en gelezen dat sommige paarden er jeuk van krijgen. Zelf hier geen ervaring mee. Ik ben nu Havens gaan geven. Ze is 6 maanden drachtig. Maar krijgt op stal best weinig krachtvoer. Ze begon wat sloom te worden en had minder plezier in het werk. Nu ik havens merriebrok twee weken voer (3/4 schep), gaat het veel beter.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 10:37

tjakka123 schreef:

Elk merk heeft wel een merriebrok,de keuze is reuze. Van traditionele merrie brokken tot merrie muesli’s en zelfs balancers.

Ik verkoop zelf paardenvoer en heb ook tig soorten. Zelf voer ik action Quality breeding & Joints
Omdat dit prijs/kwaliteit gewoon een goede brok is .

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 10:47

Ik voer Pavo. Ik heb nog nooit last gehad van paarden met jeuk. Momenteel vier ik podogrow en Nature's best. Voorgaande jaren ook merrie brok van Pavo en nu dus weer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:24

Prima voer hoor Pavo. Maar gewoon duur.
Qua ingrediënten verschilt het echt niet veel met bv wat ik voer. Action Quality
Maar Pavo zit op de 21,95 voor 20 kg en de Action op 14,90 . Dat is wel errrg veel verschil.
Maar goed iedereen moet het zelf weten.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:59

Dat scheelt inderdaad erg veel! Ben altijd beetje huiverig met overstappen als ze het op iets goed doen. Ik ken het merk eigenlijk ook niet wat je voert baudyh. Heel erg vergelijkbaar met Pavo dus zoals je zegt ? Scheelt wel veel in de prijs inderdaad. Vind Pavo ook wel sterk gestegen kwa prijs de afgelopen tijd.

Laatst ook met het hooi overgestapt omdat het per pak 15 euro omhoog was gegaan.
Buikje groeit in ieder geval goed van de merrie. Ze moet nog steeds beetje wennen maar gaat al een stuk beter. Ze is nu anderhalve week hier.

Merk dat ik hengstenkeuze toch weer lastig blijf vinden maar hierin moet ik ook nog erg veel leren.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:29

Wij geven de merriebrok idd van Havens.
Prijs kwaliteit een goed merk!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:41

Wij hebben 2 jaar Action Quality gevoerd en voeren nu alweer 2 jaar Subli. Op allebei de soorten doen ze het goed hier.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:35

Vind het natuurlijk geen probleem om losse zakken te kopen maar merrie krijgt dagelijks nu 2kg sportbrok en een schep agrobs proteïne flakes… maar zal toch naar een merrie brok moeten eerdaags ( 170 dagen drachtig).

Morgen eens op de laptop kijken wie er hier kan leveren!