Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:09

Aimee schreef:
Volgens mij blijft Painted black over, maar Anky rijdt niet meer.......

Sunrise is niet kwpn gefokt Knipoog

PB op een KWPN show Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:11

Laurens heeft anders alles wel aan zijn vader te danken, vergis je daar niet in. Ik vond het heel leuk voor hem.
Volgens mij kan 'die ouwe' een ezel nog aan het piafferen krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:14

shan schreef:
Laurens heeft anders alles wel aan zijn vader te danken, vergis je daar niet in. Ik vond het heel leuk voor hem.

Ik ken wel meer ouderen die nog van alles kunnen, maar de vraag is of je dat ook voor een volle tribune moet blijven willen doen. Ellen Bontje zei eens tijdens een proef van Jenny Loriston Clarke, ik hoop dat ik mensen om mij heen heb die zoveel om me geven dat ze me op tijd hiervoor waarschuwen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:32

sarabande schreef:
[
Zag het in de voorring en dacht zou niemand eens tegen hem kunnen zeggen dat je niet alles meer kan als je ouder wordt Knipoog

Wat hij liet zien deed het merendeel van dat publiek niet na.
En sommige van 60 kunnen gemakkelijk tippen aan velen van vandaag van 30.

En er zijn al velen van 30 die zich voordoen alsof ze 60 zijn (zie gezondheids-forums), maar ook veel 60-tigers die denken was het dat nu en hun lijftijdgenoten of bijna leeftijdgenoten daarmee maar in hun "bejaarde"- klasse willen plaatsen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:36

Wie krijgt het voorelkaar om misschien wel 30 of 40 wissels om de pas te springen (op een volte) ik heb de kuur van Grib en EG gezien, maar daar ging meer fout als bij van lieren met Ollright.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:37

sarabande schreef:
PB op een KWPN show Clown

Nou.... hij loopt GP en dan wil het kwpn toch graag met het succes weglopen Vork

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:39

shan schreef:

Ja.... hartstikke leuk. Die vent heeft dat paard zelf gefokt, de vader zelf gefokt.... allebei GP en vooral de zoon niet onverdienstelijk. Maar hij rijdt nou eenmaal met ietsjes meer druk dan zijn zoon. Heeft Laurens toch zelf wel eens uitgesproken, dat hij Ollright eerst weer scherp moet maken als pa erop had gereden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:40

Aimee schreef:
shan schreef:

Ja.... hartstikke leuk. Die vent heeft dat paard zelf gefokt, de vader zelf gefokt.... allebei GP en vooral de zoon niet onverdienstelijk. Maar hij rijdt nou eenmaal met ietsjes meer druk dan zijn zoon. Heeft Laurens toch zelf wel eens uitgesproken, dat hij Ollright eerst weer scherp moet maken als pa erop had gereden.

Dat bedoel ik nu Pling Knipoog

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:45

sammy12 schreef:
Op de site van Laarakkers staat dan Laurens op vakantie is.

Dat Sjak en Christa dat op de site vermelden, heel apart...

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:35

In het commentaar bij de show van Van Lieren werd ook duidelijk gezegd dat hij Ollright reed omdat hij trots was hem zelf gefokt te hebben.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 17:48

Voor de liefhebber wat aantekeningen van de dressuurhengsten.
Bedenk wel dat alles een kwestie van smaak is en dat ik ook in mijn achterhoofd heb gehad of ze wellicht bij één van mijn eigen merries ooit zouden passen. Ik heb ook alleen de meest in het oog springende dingen opgeschreven.

- 520, OOseven x Uniform > Mooi type, zeer zwak achterbeen
- 693, Contago x Joost > rug gezonken, heeft mooi knietje en schoudervrijheid, achterbeen overtuigt niet, 1.66
- 548, Rhodium x Garduelan > niet sterk achter, gaat op de voorhand
- 471, Jazz x Krack > Fijntjes, lang achterbeen, veel ruimte in beweging, mooi knietje, 1.68
- 670, Sunny Boy x Rosier > Super gemodelleerd, stapt goed, veel buiging in de gewrichten, achterbeen mag meer naar voren
- 574, Rousseau x Jazz > stapt netjes, veel buiging, goed achterbeen
- 594, San Remo x Kennedy > veel kap/front, wel onderhals, weinig ruimte in de beweging, mist schoudervrijheid
- 697, Jazz x Matador > Ruggebruik twijfelachtig en karakter ook op zijn minst twijfelachtig
- 502, Metall x Don Primaire > wat gezonken, goede stap, fijn achterbeen, schoudervrijheid goed maar zou nog tikkie meer kunnen
- 573, Rousseau x Inspekteur > grof hoofd, stapt goed, veel buiging, achterbeen oké, schoudervrijheid mag meer
- 415, Depardieu x Caprimond > voorbeen mag langer, blijft achter hoog in de beweging, is erg gespannen, 1.67
- 572, Rousseau x Sultan > hals diep uit de borst, achterbeen oké
- 551, Rhodium x Montecristo > neigt naar onderhals, kort voorbeen, goed lopen, schoudervrijheid zou meer mogen
- 674, Partout x Saluut > 1.63, geen vaderdier
- 729, Gribaldi x Wisconsin > 1.70, fraai, kap, halslengte, zakt mooi, achterbeen wat traag, ruimte en schoudervrijheid
- 738, Don Frederico x Weltmeyer > 1.70, buiging, mooi voorbeen, schoudervrij
- 702, Metall x El Corona > Front, fijn achter, jammer dat hij niet wat meer uit de schouder komt
- 518, Ooseven x Jazz, achter goed, houdt zich wat vast in de beweging
- 427, Ferro x Cocktail, 1.72, voldoende kracht achter, voorbeen mag meer
- 469, Jazz x Ulft, 1.66, Kort voorbeen, rug gezonken, traag achter
- 496, Lancet x Clavecimbel, 1.67, Halslengte laat te wensen over, weinig buiging
- 625, Scandic x Biotop, fraai model, wat compact, goed doortredend achterbeen
- 593, San Remo x Goodtimes, Kort voorbeen, goede stap, sterk achter maar moet meer doorkomen
- 555, Rhodium x Jazz, weinig uitstraling, geen vaderdier
- 425, Ferro x De Niro, 1.67, gespannen, mooi type, slap achter, geen voorbeen
- 588, Rubiquil x Matador, te lakoniek
- Cantos x Kigali, grootramig, jeugdig, goed achterbeen, voor zou meer mogen, mooi dier, 1.72
- 628, Scandic x Krack, stapt slecht, goed draven, mag achter nog meer doortreden
- 485, Krack x jazz, mist (nog) kracht
- 661, Special D x Pretendent, ?
- 565, Rousseau x Amethist, sterk achter, mag meer uit de schouder komen
- 675, Tango x Gribaldi, 1.65, stapt goed, redelijk bewegen
- 409, Cabouchon x Appolonius, 1.65, sterk bewegen, mooi voorbeen uit de schouder
- 717, Licanto x Ramiro's Match, 1.70, mist kracht achter
- 609, San Remo xBalxflug, mooi Silhouet
- 734, Rousseau x Whinny Jackson, 1.66, mooi type, sterk en goed doorkomend achterbeen, voorbeen redelijk.
Neemt hij nou zijn rechtervoorvoet naar buiten op???

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:01

Die "ouwe" heet gewoon Leunis en aan hem heeft Laurens alles te danken. Het is vast niet rot bedoeld maar om hem nou die"ouwe" te noemen....Ik hoop da tik ook op die leeftijd nog zo kan rijden op een eigengefokt paard wat GP loopt....
Ik zie hem 100x liever dan EG en HPM.....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:14

Zelf ben ik vrijdagavond wezen kijken, vond de kwaliteit van de paarden echt tegenvallen Bloos Veel paarden die best slap van achteren zijn en sommige werden nog slechter voorgereden. Een amazone zat wel erg scheef steeds te paard. Kuren op muziek waren leuk om te zien, veel pirouette foutjes maar de muziek maakt een hoop goed Bloos

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:54

heb er vrijdag overdag ook een redelijk aantal gezien die achter kort-lang stapten..is dan weer super jammer van het paardje!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:21

Wat een gezeur over leunus zeg! Ik heb die man een compliment gegeven over de manier waarop hij op zijn leeftijd toch maar even in het zadel kruipt van het paard van zijn zoon! En niet voor het een of ander, er kunnen dan wat dingetjes mis zijn gegaan, maar ollright liep een stuk actiever dan ik hem de laatste maanden bij laurens heb gezien! Vooral Maastricht was gewoon echt niet fijn om naar te kijken, zooooo vreselijk flauwtjes en nu bij Leunus liep er tenminste weer een grand prix paard! Daarnaast heeft leunus hem toch ook voor een groot deel gereden tot wat hij nu is. Ik neem er echt mijn petje voor af hoe hij hem onder die omstandigheden (avond van te voren opgebelt, zijn leeftijd enz. enz.) zo voorgesteld heeft! Schitterend!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:35

Yes de Scandic x Biotop is door.

Ik heb deze hengst al vanaf veulen af aan gevolgd en heb veel vertrouwen in deze merrielijn en wel omdat ik de Widor-merrie in mijn bezit heb gehad.

Zeer goede merrielijn met zeer veel kracht, karakter,mentaliteit en beweging.

Deze hengst is van een kennis van ons en ja bij goedkeuring zullen we hem gebruiken en wel vanwege de genoemde kwaliteiten vanuit deze moederlijn.

De Cabouchon vindt ik ook interessant maar ik heb al vooral merries staan met het Vincent, Pretendent, Vanitas en Caritas-bloed staan en je kunt niet blijven stapelen.

De Rhodiums kunnen mij nog steeds niet bekoren.
Het Ferro-bloed mag door een ander gebruikt worden maar ik kan mezelf er niet aan zetten, we hebben een paard gehad uit de moederlijn van Ferro en nee ik vindt het nog steeds niet leuk, wat er ook langs komt ( allergie ontwikkeld ).

De Metall x Don Primaire houdt ik in de gaten, diegene die onze Democraat-hengst rijdt, rijdt ook Metall en Don Primaire dus ik ga goed kijken en luisteren naar hem.

Ook de Sunny Boy x Rosier gaan we zaterdag voor kijken bij Nijhof, ik wil hem graag op een straatje zien lopen in zijn ``eigen omgeving`` en ja dat wordt turen naar zijn achterbeengebruik, diegene die onze hengst rijdt gaat mee om te beoordelen (sport en fokkerij dichter naar elkaar trekken ).

Ik ben er ongetwijfeld nog een paar vergeten maar dit is het eerste wat er in mij op komt.

Trouwens ëtje af voor het feit dat Leunis zelf in het zadel is gekropen, iedereen die nou loopt te gillen moet dit maar eens nadoen op die leeftijd.

HPM en EG laten hele andere dingen zien en daar kun je nog eens een goed gesprek over aangaan in een fijn gezelschap met vooral sportkennis en dus geen gezwets over leuke hoofdjes en een mooi kleurtje.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:39

krackertje schreef:
Yes de Scandic x Biotop is door.

Ik heb deze hengst al vanaf veulen af aan gevolgd en heb veel vertrouwen in deze merrielijn en wel omdat ik de Widor-merrie in mijn bezit heb gehad.

Zeer goede merrielijn met zeer veel kracht, karakter,mentaliteit en beweging.

Deze hengst is van een kennis van ons en ja bij goedkeuring zullen we hem gebruiken en wel vanwege de genoemde kwaliteiten vanuit deze moederlijn.

De Cabouchon vindt ik ook interessant maar ik heb al vooral merries staan met het Vincent, Pretendent, Vanitas en Caritas-bloed staan en je kunt niet blijven stapelen.

De Rhodiums kunnen mij nog steeds niet bekoren.
Het Ferro-bloed mag door een ander gebruikt worden maar ik kan mezelf er niet aan zetten, we hebben een paard gehad uit de moederlijn van Ferro en nee ik vindt het nog steeds niet leuk, wat er ook langs komt ( allergie ontwikkeld ).

De Metall x Don Primaire houdt ik in de gaten, diegene die onze Democraat-hengst rijdt, rijdt ook Metall en Don Primaire dus ik ga goed kijken en luisteren naar hem.

Ook de Sunny Boy x Rosier gaan we zaterdag voor kijken bij Nijhof, ik wil hem graag op een straatje zien lopen in zijn ``eigen omgeving`` en ja dat wordt turen naar zijn achterbeengebruik, diegene die onze hengst rijdt gaat mee om te beoordelen (sport en fokkerij dichter naar elkaar trekken ).

Ik ben er ongetwijfeld nog een paar vergeten maar dit is het eerste wat er in mij op komt.

Trouwens ëtje af voor het feit dat Leunis zelf in het zadel is gekropen, iedereen die nou loopt te gillen moet dit maar eens nadoen op die leeftijd.

HPM en EG laten hele andere dingen zien en daar kun je nog eens een goed gesprek over aangaan in een fijn gezelschap met vooral sportkennis en dus geen gezwets over leuke hoofdjes en een mooi kleurtje.

??? Haha! Knipoog

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:51

sheba schreef:
Ik vind Webster echt een super mooi paard! Pling

Ook zijn franse stand voeten gezien? net Charly Chaplin

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:53

Wat dat het enige maar wat hij mankeerde? Het is net een pony.

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 22:21

Issy schreef:
sheba schreef:
Ik vind Webster echt een super mooi paard! Pling

Ook zijn franse stand voeten gezien? net Charly Chaplin

Als je het niks vind oke, maar kom niet aan met dat hij franse voeten heeft.
Heb je hem van dichtbij gezien op de straat?
Hij is keihard op de benen en heeft totaal geen afwijking zowel voor als achter niet!

Ik vind zulke dingen hier op bokt verkondigen terwijl je het paard nooit van dichtbij hebt gezien nog al negatief voor een hengst!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:41

Citaat:
573, Rousseau x Inspekteur > grof hoofd, stapt goed, veel buiging, achterbeen oké, schoudervrijheid mag meer

Vond ik wel een echte *hengst* is die van v/d Koppel uit Wadenoijen.
Ik vond dit paard wel heel mannelijk.

Volgens mij uit dezelfde moeder als Playboy NRPS

Het gezelschap waarin ik verkeerde hield meer van een *smal bloedtype*

Ach in een veiling net als bij de veulenveilingen zijn de paarden al vaak 2 weken van te voren verkocht en kan men blijven bieden., dus die prijzen zeggen mij niet zoveel. Is wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:45

Ik zat tijdens de dressuuravond op de korte zijde van de tribune en heb me inderdaad verbaasd over de afwijkende beenstanden en zwaaibenen van menig goedgekeurde hengst.
Moet je het gezeik eens horen als je met je 3 jarige merrie op de keuring komt en ze met een vergrootglas een standafwijking denken te zien.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:47

[***] schreef:
Ik zat tijdens de dressuuravond op de korte zijde van de tribune en heb me inderdaad verbaasd over de afwijkende beenstanden en zwaaibenen van menig goedgekeurde hengst.
Moet je het gezeik eens horen als je met je 3 jarige merrie op de keuring komt en ze met een vergrootglas een standafwijking denken te zien.

Lees het commentaar in IDS eens over Rubiquil.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 23:52

Dan vergeten ze nog een heel rijtje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:54

Ff bijgelezen Haha! Fijn dat er steeds vaker opgemerkt word dat je beter bij de springhengsten voor een fijn dressuurpaard kan gaan zoeken, dan bij de dressuurpaarden.

De kampioen van de dressuurpaarden heb ik nu meerdere keren bekeken. VInd hem erg hectisch in de beweging, zie ze liever wat trager en met wat meer zweefmoment. Verder iets wat kort in het lijf. Snap wel dat Blue Hors hem aankoopt, in Denemarken zijn er veel van die grootramige klassieke merries. En daar zal hij wel goed kunnen doen.
Verder denk ik dat het voor het paard alleen maar heel goed is als hij naar Blue Hors gaat, daar krijgt hij de opleiding die een jong paard moet krijgen. Ipv zoals hier in Nederland alle shows, pavo's enzovoort af laten lopen tot die arme dieren kapot zijn.