KWPN Hengstenkeuring 2014/2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:01

Sophie heeft een aantal keer op uitgelicht gestaan hier op bokt met een ander paard en alleen positieve reacties. Daarnaast heb ik er respect voor dat ze het zelf doen en hem met relatief weinig middelen behouden voor de Gelderse fokkerij. Dit zijn echte liefhebbers en ja; dat is de reden dat ik het commentaar wat flauw vind. Er zijn verbeterpunten inderdaad in de presentatie, maar aldoende leert men.

mbkaatje

Re: KWPN Hengstenkeuring 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:02

Hoe is het beeld bij jullie? hier heel slecht.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:02

harbourlight schreef:
Wat vreemd dit als een Bokker zo'n filmpje hier op Bokt zou zetten zou Bokt echt te klein zijn en nu mag je er niets van zeggen omdat het een goedgekeurde hengst is?
Wat de reden ook is, dit was alles behalve reclame voor de hengst en hier laat ik het bij.

Ik ben het met je eens hoor. Geen reclame voor het paard zelf, geen reclame voor het Gelders paard in het algemeen.
Dat was de Alexandro gisteren wel, die kreeg de handen op elkaar. Meer dan welke van de dressuurhengsten dan ook. Met dien verstande dat de geluiden op de tribune direct zijn dat het wel een koetspaard is en niet een rijpaard, maar wellicht wel heel goed bruikbaar voor bloedmerries.

Maar goed, dit is Bokt en dat is een beste afspiegeling van de paardenwereld. Overal commentaar op hebben, tenzij het dichtbij komt, dan is het ineens alleen maar oooooh en aaaaah.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:03

Volgens het programma zou Henkie om 14.10 uur moeten, maar ze lopen een beetje uit.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:04

Nee we zouden allen niet graag in zo'n entourage rondsturen als amateur en niemand zegt hier dat hij het beter kan. Maar ik vind het er de plek ook niet voor en ik vind het jammer dat we met het Gelders paard zo'n amateuristische indruk achter laten in Den Bosch. Gelukkig hebben we Henkie en Alex nog ja.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:05

Aimee schreef:
Ik ben het met je eens hoor. Geen reclame voor het paard zelf, geen reclame voor het Gelders paard in het algemeen.
Dat was de Alexandro gisteren wel, die kreeg de handen op elkaar. Meer dan welke van de dressuurhengsten dan ook. Met dien verstande dat de geluiden op de tribune direct zijn dat het wel een koetspaard is en niet een rijpaard, maar wellicht wel heel goed bruikbaar voor bloedmerries.

Maar goed, dit is Bokt en dat is een beste afspiegeling van de paardenwereld. Overal commentaar op hebben, tenzij het dichtbij komt, dan is het ineens alleen maar oooooh en aaaaah.

Helemaal mee eens. Ik geloof meteen dat ze erg zenuwachtig was en ik doe het haar niet na om voor zo'n menigte te rijden (moet er niet aan denken := ), maar voor dat zagen en met sporen erin prikken is gewoon geen excuus en de hengst kwam daardoor ook absoluut niet tot zijn recht. Dit was geen reclame voor het Gelders paard. Het valt mij ook op dat er alleen oooohs en aaahs worden geroepen wanneer een bokker in de picture staat, maar een beetje objectiviteit mag ook wel. Dit was gewoon geen positief beeld en juist voor een hengst die afhankelijk is van publieke optredens ivm dekkingen is dat gewoon heel jammer. Dit was gewoon bijna anti-reclame.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-02-15 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:06

Mijn beeld is niet helemaal super maar ik kijk via de tv.
Henkie komt voor alexandro als ik het goed heb en dat is volgends mij zo al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:06

Wat een onzin VN, wat voor bril heb je op, een voorwaartse hoef je niet zo aan te prikken en zagen in 3 gangen.
Ik zou er zelf gewoon niet op gaan zitten in zo'n entourage. Ik heb geen respect voor zelfoverschatting.
En ja ik heb meerdere paarden waarmee ik wel zo'n laf proefje zou durven doen, ik kom buiten wel ergere dingen tegen dan een pavo doos
Het is net of je er zelf niet in gelooft door hem zo voor te stellen. Je kan ook wel een beter rijdende amateur of semi prof regelen. Onbegrijpelijk ook dat de Gelderse commissie hier geen stokje voor steekt, die hebben hier al 2 x achten voor gegeven
Eerst al Chablis met zo'n amateur op zaterdagmiddag en nu dit weer, je schaamt je dood als je moet vertellen dat je een Gelderse hebt
Henkie en Alex moeten het imago maar een beetje opkrikken.

Fijn. Verder met de dressuurpaarden.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:09

Ergens ander op het forum beweerde iemand dat Gelderse paarden stug in de mond zijn. Door dit optreden zullen een hoop mensen dat gaan geloven.
En nu hou ik er echt over op, verder met de dressuur.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:11

GJ9 schreef:
Nee we zouden allen niet graag in zo'n entourage rondsturen als amateur en niemand zegt hier dat hij het beter kan. Maar ik vind het er de plek ook niet voor en ik vind het jammer dat we met het Gelders paard zo'n amateuristische indruk achter laten in Den Bosch. Gelukkig hebben we Henkie en Alex nog ja.

Tegelijkertijd kan men ook denken : Een 'amateur' kan deze goedgekeurde dekhengst rondsturen zonder er mee te verongelukken, wat dat betreft is dat enorme promotie voor het Gelders paard en 'het karakter' , iets wat we niet mogen gaan vergeten in het fokdoel . Verder ga ik me niet mengen in de discussie, maar vind persoonlijk niet dat het enkel 'kritiek' hoeft te zijn aangaande deze presentatie, ook 'amateurs' mogen hengsten houden en presenteren, word de hengst niet minder van, een goede fokker kijkt daar doorheen imo.

Maar goed, reclame maken voor de hele richting hangt gelukkig niet af van de presentatie van een enkele hengst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:13

Negatieve reclame moet 100 x zoveel positieve reclame tegenover staan he Cheytjuh
Mensen herinneren zich liever iets dat niet zo goed gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:15

Zonde van de Coverstory
Tuurlijk heeft die een lage verwachtingswaarde, zijn pa is jong doodgegaan
Was wel de kampioen toen

De Rousseau ook, de afstamming heb je toch in de 1e bezichtingen al gezien?

NatasjavE

Nou!!! Stream blijft hangen....ik had niet weg moeten lopen |(

Anoniem

Opnieuw inloggen doet het wel

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:16

[***] schreef:
Zonde van de Coverstory
Was wel de kampioen toen

Oh jammer. Ik vond de Coverstory een mooi model hebben.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:16

[***] schreef:
Negatieve reclame moet 100 x zoveel positieve reclame tegenover staan he Cheytjuh
Mensen herinneren zich liever iets dat niet zo goed gaat

Snap ik heel goed hoor, maar tegelijkertijd snap ik ook wel dat het niet voor iedereen rendabel is om een 'professional' erop rond te laten sturen. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Oehalala even afk ;) Gelders geweld :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:17

Vernietigend commentaar wat de presentatie van Floris betreft. Jammer hoor. En nee, het is geen ' ohhh' en 'aaahhh', er zijn zeker verbeterpunten, zoals genoemd, maar om iemand nu zo de grond in te trappen in het openbaar vind ik niet chique en behoorlijk kansloos.

Op naar de volgenden...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:19

[***] schreef:
Zonde van de Coverstory
Was wel de kampioen toen

Volgens mij kijken ze daar in de eerste bezichtiging niet naar. Dat vind ik eigenlijk een goeie zaak. Nu issie toch maar tot de derde bezichtiging gekomen. Dat kan zo z'n voordelen hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:20

Gaaaafffff. Nemen die hap.(Henkie dus)

Domer dan dom als je te laat bent voor de 3e :roll: )

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:20

Edmundo is zoek...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:21

Was er nog een tweede dan? Alleen Henkie is me bijgebleven :=
Had gelijk in de baan kunnen blijven, uitroepen tot kampioen en huppa *\o/*

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:21

Henkie was gaaf en had wederom veeeellll fans!
Hij was gister wel wakkerder.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:22

Aha Alex was kwijt.

Edmundo moet nog.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:22

Echt he. 1 Palomino op het hele terein en hij is zoek.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:23

Oh stream blijf het nu doen. Ik wil alexandro zien!