Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sarabande schreef:Keuringspaarden moet je niet in een vette wei zetten. Kijk maar eens naar trainingstips daarover. En ook geen uren buiten zetten, maar goed trainen, liefst niet onder het zadel , maar aan de longe zodat de ruglijn wat mooier wordt.
Meeste paarden staan alleen voor op ijzers.
Ze staan bij ons nu eindelijk op een weide waar wel gras in staat en ze ziet er nu 10x beter uit dan op de schrale wei. Daarnaast longeer ik maar 1 keer per week, omdat ze toch niets anders doet dan knetterhard rond rennen en bokken de eerste 10 minuten. Ik ga er dan liever opzitten en rijdt haar lang, laag en rond. 
sarabande schreef:Ga eens op een profeesionele trainingsstal kijken zou ik zeggen.
Het zou voor hun een stuk minder arbeidsintensief zijn om ze naar buiten te gooien.
Maar de jury wil geen vette paarden maar bespierde paarden zien.
keuring of geen keuring. Ik train haar gewoon, zowel onder zadel als aan de longe. 
sarabande schreef:Keuringspaarden moet je niet in een vette wei zetten. Kijk maar eens naar trainingstips daarover. En ook geen uren buiten zetten, maar goed trainen, liefst niet onder het zadel , maar aan de longe zodat de ruglijn wat mooier wordt.

sarabande schreef:Ga eens op een profeesionele trainingsstal kijken zou ik zeggen.
Het zou voor hun een stuk minder arbeidsintensief zijn om ze naar buiten te gooien.
Maar de jury wil geen vette paarden maar bespierde paarden zien.
Saar had ook wel gelopen hoor zo van huis uit, maar dan had ze helemaal dat stuk bespiering gemist dat haar nu net beter maakte.
Maar ja ik ben iemand van als je het doet probeer het goed te doen
als je je paard normaal traint is weidegang juist goed..Aimee schreef:sarabande schreef:Keuringspaarden moet je niet in een vette wei zetten. Kijk maar eens naar trainingstips daarover. En ook geen uren buiten zetten, maar goed trainen, liefst niet onder het zadel , maar aan de longe zodat de ruglijn wat mooier wordt.
Als de ruglijn mooier wordt door longeren dan door rijden, wordt met een niet-passend zadel gereden.
Manon schreef:De fotograaf heeft de foto's op z'n site gezetWeet iemand trouwens welke fotograaf aan t fotograferen was? Ik ben de naam vergeten
.Touscha schreef:Manon schreef:De fotograaf heeft de foto's op z'n site gezetWeet iemand trouwens welke fotograaf aan t fotograferen was? Ik ben de naam vergeten.
In dit rijtje staat die van mij. Nr. 39
http://www.equifoto.nl/gallerij/2009061 ... -39-40-41/
Zaranka schreef:Wat zou dan het verschil in voer zijn wat betreft mijn paarden en de jouwe?
Ik voer 1,5 kilo sportbrok (Pavo energy control) en 0,5 kilo subli EM, daarnaast nog lijnzaadolie en vitamine E.
Ze krijgen ochtend en avond hooi, dus voor en na de weidegang. Weidegang rond de 8 uur pd.
Training als volgt: om de dag onder het zadel, overige dagen longewerk (wat verschilt in los tot dubbele longe) 1 dag rust.
Ik ben benieuwd..