Lys_PPA schreef:Ik kan over opstappen niet zoveel tips geven

dacht mn lesgenootje te helpen met dr paard, die hebben beide spanning met opstappen. Vorige week maandag ben ik op haar paard gestapt ging goed. Zou dr vandaag weer helpen maar hij was met stappen aan hand al gespannen en vertrok twee keer met mij erop, lang blijven zitten maar niet lang genoeg

Ehm, ik heb mij in ieder geval voorgenomen dit niet na te doen.
moner schreef:Sinds kort rijdt er een dochter van een vriendin op onze Nienke, in 6 dagen door de B en dan een week over de L1, nu 3 winstpunten in de L2, we doen nu even rustig aan, gaan starten bij de Friezen
Dat gaat dan heel voorspoedig! Maar ook een heel mooi paard om te zien. Mag je best trots op zijn. 
@Dala:
Jullie zijn ook hart aan het werk zo te lezen. Dat is een flinke progressie die je daar beschrijft, goed gedaan!
Aparte is: het is bij mij vooral het moment van opstappen en vraag mij ook niet waar het specifiek vandaan komt. Ik zit mijzelf dan ook een beetje gek te maken, lijkt het haast. Want de gedachten zijn werkelijk nergens op gebaseerd. Jels geeft juist heel veel vertrouwen en vanaf de grond kan ik alles met die merrie. Ik weet ook dat ze mij nooit in de steek zal laten wat dat aan gaat - het is dus totaal irrationeel. Vorige zomer ook op een aantal paarden van stagenootjes gestapt voor bosritjes en daar ook vooral spanning bij opstappen. Eenmaal onderweg is er eigenlijk niet zoveel meer aan de hand.
Maar mijn zadel is inmiddels geleverd, dus de komende tijd kan ik hier flink aan werken. Ik heb een paar maanden terug een workshop van Benedict Koopmans bijgewoond, misschien is dat nog iets om verder te beproeven.
@Marjolein: Jij vandaag nog opgestapt?
Lys_PPA schreef:ik kan Picasso dressuurmatig beter voor de koets rijden (al mis ik mijn benen in de aansturing soms wel haha).
Dit is zo lekker herkenbaar
Jels doet een heleboel aan de dubbele longe: schouder buiten, schouder binnen, travers etc. Soms heeft ze al dagen dat ze fit en sterk genoeg is voor wat galopwerk en we proberen soortgelijke oefeningen dan ook in galop een beetje op te pakken. Maar dan mis ik echt mijn zit en benen
Lys_PPA schreef:Zondag staat het zestal op de agenda, zin in maar stiekem ook wel een beetje spannend met al dat publiek (faalangst modus staat dan weer aan).
Leuk! Heeeeeel veel succes!