[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:35

Spannend Marjolein, veel plezier vandaag.

Jullie ook Boemel, en Harlingen van 160 is wel groot :')

Hier weinig paarden nieuws. Ik hoop dat ik vd zomer nog op kan stappen, al zou het alleen stappen zijn :')
Is een extra overdekte voerruif geleverd vd week en dan nog een extra paddock maken ergens deze maanden. Kunnen er 4 in eigen paddock staan en onbeperkt eten. Daar word ik wel gelukkig van :o

Laura1982

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:13

Boemel leuk veel plezier vanmiddag

Marjolein succes vandaag met ophalen!

Meya ja die voerruifen zijn heel fijn. Ik hoop dat je snel een beetje kan en mag stappen dat is al zo fijn om je hoofd leeg te kunnen maken

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:57

Laura1982 schreef:
Jelske wow hij zit lekker vol!

Hehehe, ja! Ik heb wel vals gespeeld; alles wat poeffy is zit in een vacuümzak :D

BarbaravdW schreef:
Jemig Jelske, heb je misschien gewoon teveel dekens.... :o

Ik denk altijd dat het meevalt :Y)

Die kratten voor dekens is ook wel een geijkte methode, zie ik op stal ook wel veel gebeuren.

M_arjolein schreef:
Haha het is inderdaad zeker weer een Fries! Zal vanavond als het allemaal goed gaat een update plaatsen.

En, en, en?? :):)

@boemel: ik zag het filmpje van Dieke en de kat op jouw socials voorbij komen - ik vind het zó aandoenlijk!

Ik ben reuze benieuwd of die haflinger hem gaat worden. Hoe ben je daar terecht gekomen?

@Meya: dat van die paddocks klinkt wel echt ideaal zeg! Hopelijk kun je van de zomer weer lekker op pad idd.

:o :o

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:06

Komt dat nog door de hernia Meya? Hopelijk kan je snel weer wat meer.

Afbeelding

Nou kan weer bij de friezenclub. Hier issie dan! 5 jarige ruin van Ulbe 506.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 00:05

Mooi!!! Gefeliciteerd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 07:20

Marjolein knapperd hoor heel veel plezier samen

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:03

Gefeliciteerd Marjolein met deze knappe Ulbe! Heel veel plezier met hem.
Went hij al een beetje?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:07

Gefeliciteerd en veel plezier samen!! <3

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:47

Dank jullie wel!

Moah hij was opzich wel vrij relaxed als in gaat lekker eten enzo. Maar ook wel weer onrustig. Ging de hele tijd wat met de drinkbak klooien.

Kwam gisteravond nog even een extra check doen en toen hoorde ik een paard tegen de box trappen. Nou dat was meneer. Die wilde aandacht van mensen die langs liepen enzo. Is voor hem natuurlijk ook wel even wennen nu op een Pensionstal met wat meer reuring.

Heb m toen nog maar even los gegooid en daarna was ie wel een stuk rustiger en ging ie weer eten.

Echt stom maar vergelijk het ook de hele tijd met mijn overleden merrie.

Vandaag mag ie mee de weide op. Alleen hij moet nog even opbouwen.

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 17:51

Gefeliciteerd Marjolein, wat een leukerd! Hopelijk gaan jullie samen veel plezier beleven! Hoe ging het op de weide?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 08:20

Hij moet nog even wennen op de weide. Hij kwam bij een gemengd groepje zo stond ie ook altijd. Maar hij vond 1 van de merries wel erg leuk :x En zij hem ook.

Dus denk dat ie een ticket ruinengroep krijgt :')

Jinthe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:20

Hij heeft zijn charmes dus al gebruikt :D Uiteindelijk zal hij zijn plekje wel vinden. Geniet van je paardje! +:)+

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 11:40

Nogmaals proficiat met de knappe nieuwe aanwinst Marjolein. Ik hoop dat jullie een mooie tijd samen tegemoet gaan!

Vrolijk Pasen allemaal! :Y)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 17:04

De paashaas was lief voor ons vandaag officieel M1 met 189.5 punt.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:05

Nogmaals proficiat Laura, jullie hebben er hard voor gewerkt! :D

Nou dames, zoek de verschillen :=
Afbeelding
Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:21

Gefeliciteerd Laura netjes!!

En ze lijken inderdaad sprekend Jelske!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 22:13

Je hebt een tweeling jelske haha

Dank dames was een leuke maar vermoeiende dag

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 08:59

Ook hier gefeliciteerd Marjolein! Super leuk :D

En goed gedaan Laura :D

Ze lijken inderdaad veel op elkaar Jelske. En had je nou een nieuw zadel, of zag ik dat niet op jou insta voorbij komen?

En boemel, leuke foto met die kat. Twee black beauties samen.

Ik heb ook weer echt genoten van Picasso, z'n spooky periode is weer voorbij en het is echt een genot om met hem te werken. Vrijdag weer geoefend voor onze show aanstaande zondag (het zestal), zaterdagavond heerlijk in de bak getraind en even langs huis gereden en onze pony's bezocht. En gisteravond nog een mooie rit met de kar gemaakt, hij geniet daar zo ontzettend van (en ik/wij ook)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:56

Lys ik wordt zo blij van jou filmpjes op insta! Plezier spat er vanaf

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:58

Ze lijken veel op elkaar Jelske
Gefeliciteerd met je punt Laura!!
Fijn dat Picasso weer steady is :) Klinkt als een leuk weekend

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:25

Ik had de beelden ook op jouw socials voorbij zien komen Lys! Ik vind het zo leuk om mee te kijken (ook met de shetlanders :) )

Ik heb vrijdag een (ander) zadel uitgezocht inderdaad. Dat heb je goed gezien :o Ik heb er lang over zitten wikken en wegen.

We hebben 2 jaar terug ook een zadel gekocht en toen heb ik over een periode van een paar maanden wat stapritjes met haar kunnen maken door het bos. Daarna hebben we een incident gehad waarbij ze een blessure aan haar voorbeen op heeft gelopen (dit was ergens zomer 2023). Dan hebben we vorig jaar ons rampjaar beleefd.

Afgelopen maanden gaat ze zo goed vooruit. Toen vroeg mijn instructeur laatst al: 'wanneer gaat het zadel er weer op?' Dit was voor mij nogal een dilemma omdat ze zo kwetsbaar lijkt, haar leeftijd, historie etc. Maar omdat ze nu aan de dubbele longe en in de hand zo goed loopt dat je haast niets meer ziet van haar bekkeninstabiliteit bijvoorbeeld bijna niet te zien is. Toen de zadelmaker dus onlangs bij ons op stal was, heb ik het oude zadel laten checken: daar is ze dus finaal uitgegroeid. :Y)

Ik heb dat zadel goed kunnen verkopen en ben daardoor eigenlijk toch weer aan het denken gezet. Heb met het geld van mijn oude zadel nu een ander zadel gekocht. En achteraf heb ik daar toch een goed gevoel bij. Het meest bijzondere vond ik denk ik nog dat ik zo op kon stappen en weg kon rijden, met zoveel bereidwilligheid van Jels uit, terwijl er in geen 1,5 jaar een (noemenswaardige) ruiter op heeft gezeten.

Ze heeft immers in tussentijd wel haar zadel op gehad en een ruitertje van een jaar of 6. En mijn beste vriendin heeft afgelopen februari een kort stapritje gemaakt. Maar ook toen was het opstappen en wegrijden.

Maar ik heb wel zelf nog werk aan de winkel hoor en nog op meerdere vlakken ook.
Ten eerste moet ik onder het zadel net zo handig zien te worden als wanneer we aan de hand of longe werken, zodat ik haar dezelfde ondersteuning kan bieden.
Ten tweede merkte ik, dat ik zonder dat Jels daar reden toe geeft, onzeker ben op het moment dat ik op wil stappen. Ik heb in de afgelopen jaren zo weinig gereden en toch een paar nare vallen gemaakt en ik ben daar onzeker van geworden. En dat moet ik echt weer kwijt zien te raken, want ik heb immers plannen gemaakt en dan moet ik daar ook voor aan de bak. Ik had een hoge hartslag, ik had ook echt een stresservaring en allerhande gedachtenreeksen in de categorie "wat als...". En nogmaals: nergens goed voor. |o Gelukkig had ik veel steun aan mijn beste vriendin en zelfs de zadelmaker die ik redelijk ken. Dus ik heb mij er vrijdag overheen kunnen zetten uiteindelijk. Maar wat was ik op dat moment een mieperd zeg... Mijn hemel!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:49

Haha thanks, paardtechnisch ben ik ook wel heel tevreden met mn leven, nu nog meer grond zodat Picasso ook aan huis kan. Dan is het compleet <3

Fijn, wat voor zadel is het geworden? Ik snap het wel wat betreft opstappen.. beetje routine erin zal wellicht al veel helpen.

Ik kan over opstappen niet zoveel tips geven :') dacht mn lesgenootje te helpen met dr paard, die hebben beide spanning met opstappen. Vorige week maandag ben ik op haar paard gestapt ging goed. Zou dr vandaag weer helpen maar hij was met stappen aan hand al gespannen en vertrok twee keer met mij erop, lang blijven zitten maar niet lang genoeg :+

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 11:57

Marjolein gefeliciteerd met je nieuwe paard.

Laura wat een mooi resultaat.

Jelske, je hebt inderdaad een tweeling, fijn dat je met een nieuw zadel weer op Jels gaat rijden, je zult wel snel weer kunnen genieten.

Ik lees steeds mee, maar reageren is een beetje een dingetje, altijd druk en op mijn telefoon is het onhandig, mijn oude hersenen onthouden niet meer zo veel.

Sinds kort rijdt er een dochter van een vriendin op onze Nienke, in 6 dagen door de B en dan een week over de L1, nu 3 winstpunten in de L2, we doen nu even rustig aan, gaan starten bij de Friezen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 13:44

Moner hahaha die vliegen er doorheen altijd leuk nu wordt het wel wat moeilijker is mijn ervaring.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 14:20

Even een ego post van een trotse eigenaar.

Onze Nienke
Afbeelding
Afbeelding