Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lexa

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:34

DMK , Van Eras kan je ook bij het BWP informatie vinden van toen hij jong was.
Een aanwinst voor de fokkerij , geeft maat ,Front ,bloed en vermogen een zeer moderne hengst.

Qua verhuizing is het een bewuste keus omdat we als familie steeds iets meer veulens fokken per jaar zoeken we een huis met meer weiland
Zoals het nu lijkt gaan we richting Groningen.....

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:47

Wat vinden jullie van de hengsten Por favor Es en Drummer tn.

Weet iemand of Por favor wffs vrij is?

Welke zou het beste passen bij een merrie die iets ril is qua karakter, zou wat relaxter mogen zijn en wat meer lengte en formaat kunnen gebruiken? Ze beschikt zelf over snelle reflexen en hele goede bewegingen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:25

Fokker321 schreef:
MizzMontana schreef:
Kan bericht niet meer aanpassen, maar straks bij Bwp nog een rechtstreekse Libero zie ik. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik vind de Libero H zonen in de fokkerij nog niet zo meevallen.

Ik zie het Libero bloed liever in de merrie

Ik heb hem niet voorbij zien komen maar hij was al niet door naar de tweede dag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:29

Revali schreef:
Iorrr schreef:
Revalli ik denk aan Contagio maar ben niet overtuigd. Heb jij ideeen? Jij kent haar ook… ik wil wel graag echt interessant bloed omdat Il est Balou natuurlijk niet voorop loopt. Zit ook wel te denken aan Aganix..?

Zou ik eerder kiezen voor aganix. Je hebt een mooie moderne merrie dus dan durf ik wel aganix te gebruiken.

Wel commerciëler om Aganix te gebruiken. Wel echt twee verschillende hengsten denk ik. Onze Contagio een andere veulens die ik er van gezien heb zijn me goed meegevallen, heeft bij onze merrie echt een mooi modern model meegeven. Maar als je merrie al modern genoeg is is Aganix ook en optie.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:29

Gefeliciteerd met jullie sportresultaten!

Heeft iemand een mening over On the spot? Hem in het echt gezien?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:42

Rensju ik ken de 2e en 3e moeder. Top kwaliteit, en scherp genoeg. Niet de grootste paarden maar ik denk dat dit echt een (ondergewaardeerde?) top merrielijn is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:45

gomir schreef:
Goed idee! Ik heb nog niet naar de data en mijn rooster gekeken, maar misschien kunnen we wel een keer samen die kant op?
Je zou ook nog lid kunnen worden van een van de fokverenigingen, dat is ook leuk voor de contacten! Denk dat je net buiten het gebied van mijn fokvereniging woont, maar weet niet of dat erg is. Marijke uit dit topic zit in het bestuur, die weet dat vast.

Data is maandag 5 en 12 februari en 4 en 11 maart. Finale is op 18 maart. Bij VDL stud zo te zien.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:22

Sita_xx schreef:

Welke zou het beste passen bij een merrie die iets ril is qua karakter, zou wat relaxter mogen zijn en wat meer lengte en formaat kunnen gebruiken? Ze beschikt zelf over snelle reflexen en hele goede bewegingen.

Wij hebben toen quabri de l'isle gebruikt op een scherpe merrie met snelle reflexen die ook wat maat.lengte en galop moest hebben

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:11

Ohja dat knappe veulen <3 die kan ik me wel herinneren.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:30

Revali schreef:
Sita_xx schreef:

Wij hebben toen quabri de l'isle gebruikt op een scherpe merrie met snelle reflexen die ook wat maat.lengte en galop moest hebben

[ [url=m/PftgWr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is diepvries denk ik of stuk hoger dekgeld. Wij gaan eigenlijk altijd voor een jonge hengst. Deze 2 staan nu op ons lijstje

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:56

Revali schreef:
MizzMontana schreef:
Gaat er hier nog iemand naar de noordelijke jonge springpaarden opleiding? Als deelnemer of toeschouwer?

Maartje het ligt er maar net aan wat je met je paard wil. Als je naar keuringen wil zou ik KWPN doen en als je alleen een paspoort wil dan zou ik Zangersheide doen. En AES is geloof ik ook makkelijk voor alleen inschrijven en paspoort.

Ik doe zelf mee aan de morrenhof jonge paarden (drenthe)
Ooit wel eens mee gedaan aan de noordelijke variant...met mijn appaloosa. Die won toen ook nog een prijs,maar dat is alweer 6 jaar geleden ofzo

Je ziet nog net zijn witte kont links

[ [url=m/zq4tTL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is op verschillende plaatsen zo te zien? Welke ga jij naar toe?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 15:26

MM ik doe die van Staphorst. Maar dan les je ook een keer in De wijk en in Ruinen. Eventuele (halve)Finale is tijdens Paard Balkbrug

Dmk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 18:05

Iemand die weet of je en waar nog aan sperma kan geraken van Chippendale Z (Cento)?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:01

MizzMontana schreef:
Rensju ik ken de 2e en 3e moeder. Top kwaliteit, en scherp genoeg. Niet de grootste paarden maar ik denk dat dit echt een (ondergewaardeerde?) top merrielijn is.

Dankje! Merrie is grootramig dus dat kan wel. Zijn het meewerkende paarden?

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 19:05

Sita_xx schreef:

Por Favor is revelatie van 1e manche Belgische hengstencompetitie. Wat een talent. Wat een atleet.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:47

Fokker321 schreef:
Sita_xx schreef:

Por Favor is revelatie van 1e manche Belgische hengstencompetitie. Wat een talent. Wat een atleet.

Daarom spreekt ie ons ook ontzettend aan. Oogde ook fijn te rijden tussen de hindernissen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:50

MizzMontana schreef:
Revali schreef:

Zou ik eerder kiezen voor aganix. Je hebt een mooie moderne merrie dus dan durf ik wel aganix te gebruiken.

Wel commerciëler om Aganix te gebruiken. Wel echt twee verschillende hengsten denk ik. Onze Contagio een andere veulens die ik er van gezien heb zijn me goed meegevallen, heeft bij onze merrie echt een mooi modern model meegeven. Maar als je merrie al modern genoeg is is Aganix ook en optie.[/quote]

Klopt, twijfel ook over Colman. Denk dat mijn merrie veel hengsten wel kan hebben. Mylord doet het ook goed in combinatie met dit lijntje, maar ik heb al een Mylord zusje van m’n merrie ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:53

Revali schreef:
Sita_xx schreef:

[ [url=m/PftgWr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook gebruikt om dezelfde redenen en ook wij hadden echt een prachtig gelukt veulen die absoluut z’n moeder daarin leek te verbwtene, helaas is ie verongelukt op 2 jarige leeftijd..

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:00

Ik vind de nafok van Quabri te eenvoudig in alles. Zijn fijne, brave paarden, maar hij verbetert de merrie in kwaliteit niet vind ik. Al hebben fijne brave paarden ook hun charmes.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:06

Hoe is bij jullie de galop van de Quabris dan?
Bij ons heeft ie mbt maat en galop niets verbeterd tov de moeders. Ze zijn wel braaf, maar wat simpel misschien, ook in het springen. Mooi zijn ze wel, dat zeker.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:37

Dmk schreef:
Iemand die weet of je en waar nog aan sperma kan geraken van Chippendale Z (Cento)?

geen idee, zangersheide al geprobeerd?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:59

Oehlala schreef:
Hoe is bij jullie de galop van de Quabris dan?
Bij ons heeft ie mbt maat en galop niets verbeterd tov de moeders. Ze zijn wel braaf, maar wat simpel misschien, ook in het springen. Mooi zijn ze wel, dat zeker.

Ik vond de quabri's op de hengstenkeuring(paar jaar geleden) haast wat lomp in type
Galop leek die van ons wel verbeterd te zijn. Geen idee hoe het nu lijkt. Hoop dit jaar wat van hem te horen(4jaar nu)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 22:07

Te simpel klinkt als een prachtige match voor Bella ;)

Hebben jullie weleens veulens gezien van Feromas van Beek? Zag hem net op jumping en vond het een opvallend fijn paard. Zie dat Reinie hem aanbiedt en wilde toch steeds al eens een merrie via hem dekken. Heb ik ook direct een alternatief als Feromas op concours is, want Next in line spreekt me ook nog steeds erg aan en past ook wel.

Wij waren gister weer op Jumping Amsterdam, herhaling van vorig jaar toen we er met de andere Casago waren. Dubbel nul en met een 6de plek nog net in de ereronde :) (beeldmateriaal volgt)
Die andere verkocht ik vorig jaar na Amsterdam, ze was al sinds mei niet op concours verschenen dus was bang dat er iets mee was. Maar afgelopen twee weken liep ze in Oliva mee, alles nul inclusief haar 1.30m debuut :+:
Afbeelding

Succes met de huizenjacht Lexa!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:48

Super mooie prestatie Gomir!! En ook mooi debuut in het 1.30m!!

Feromas wilde ik 2 jaar geleden gebruiken. Maar toen was die al net zo duur in dekgeld als nu |o
Heb er een nakomeling van gezien, was wel echt een plaatje. Langgelijnd.heel modern

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:18

Gomir , leuk jumping Amsterdam ! Helaas geen tijd dit jaar om heen te gaan .

Fijn dat je fokproduct zo goed terecht komt en wat een gave foto zeg , mooie hindernis ook !

Revali ik vindt dat Kannan ook niet altijd bewegings toppers geeft.