Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Willemiens schreef:Helaas pas te laat, had nog een pot regumate staan maar zelf nog leek dus niet aangedacht. Heeft iemand ervaring met regumate bij dit soort gevallen?
Een ervaren voortplantingsdierenarts kan het aan de baarmoeder zien als het vruchtje erin zit. Maar gewoon geven kan nooit kwaad. Is er wel onderzocht waarom ze het verstoot? Aan de hangst ligt het niet want er is een vruchtje. Zijn werk is gedaan.
Willemiens schreef:Nee niet dicht gezet, wat doet het dicht zetten?
Willemiens schreef:De merrie is tot aan 3x aan toe bevrucht geweest en laatste keer een tweeling die is weggeknepen, toen ik haar ophaalde kreeg ik enkel mee dat als het nu niet lukt toch te laat is omdat het einde seizoen is. En ja geen hartslag en zei toen dat ik regumate had moeten geven. Ik ben zelf een leek wat betreft fokken dus komt bij mij laks over omdat na het scannen te adviseren.
Vandaar mijn vraag hier en uiteraard alles in overleg mer een DA.
janderegelaa schreef:Willemiens schreef:De merrie is tot aan 3x aan toe bevrucht geweest en laatste keer een tweeling die is weggeknepen, toen ik haar ophaalde kreeg ik enkel mee dat als het nu niet lukt toch te laat is omdat het einde seizoen is. En ja geen hartslag en zei toen dat ik regumate had moeten geven. Ik ben zelf een leek wat betreft fokken dus komt bij mij laks over omdat na het scannen te adviseren.
Vandaar mijn vraag hier en uiteraard alles in overleg mer een DA.
Welke omgeving woon je?
yvonnepuntnl schreef:https://www.oypo.nl/nl/yvonnetermeer
Foto's van de veulens van de afstammelingenkeuring
Altijd weer een uitdaging om in een kleine, volle ring de veulens mooi op de foto te krijgen![]()
Zeker als ze maar anderhalf rondje doen.
yvonnepuntnl schreef:https://www.oypo.nl/nl/yvonnetermeer
Foto's van de veulens van de afstammelingenkeuring
Altijd weer een uitdaging om in een kleine, volle ring de veulens mooi op de foto te krijgen![]()
Zeker als ze maar anderhalf rondje doen.
Firegirl schreef:Mijn veulen was ook gevraagd. Had al aangegeven niet te gaan omdat ik het te veel gedoe vindt. Kost me minimaal 1 dag dat ik niet kan werken en vindt het het risico niet waard. En dan ook nog dit er overheen.
Blom cup had ik graag met mijn spring merrie heen gegaan, maar helaas ook een doordeweekse dag.
Snap dat het voor de professionals misschien fijner is, maar zeker rond de vakantie periode is het lastig vrij nemen.
oji schreef:Als je haar na de laatste keer scannen niet meer hebt gedekt, waarom zou je haar nu dan nog een keer laten scannen? De hengstenhouders hebben toch al een gustverklaring.Even een vraagje hier. Helaas is het niet gelukt mijn merrie drachtig te krijgen. Ik heb het met 2 verschillende hengsten geprobeerd van 2 verschillende hengstenhouders. Voor beide heb ik de gust verklaring van de 18+ dagen scan opgestuurd naar de hengstenhouders. Moet ik nu voor 1 oktober nog een keer laten scannen voor een gustverklaring om gebruik te kunnen maken van de gust regelingen?