Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:57

tjakka123 schreef:
Mhuah, als je daar al rekening mee moet gaan houden, dan maar niet. Vind het echt overdreven, letterlijk 1 foto in het filmje en dan daar over vallen. :?

Er wordt wel eens gezegd, je kunt niet voorkomen dat er wordt ingebroken. Je kunt er wel voor zorgen dat je huis een minder aantrekkelijk doelwit is dan het huis van je buren. Zo ook met de filmpjes, als je er voor zorgt dat je filmpje aantrekkelijker is dan de filmpjes van "de buren" heb je een streepje voor. Dus slim van Lizzii om feedback te vragen.

tjakka123

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:51

Ik snap alleen niet hoe je als potentiele koper afhaakt op 1 foto. Dan ben je dus geen potentiele koper imo.

Persoonlijk is de opbouw prima, 2 foto's na elkaar en dan bewegend beeld. Persoonlijk vind ik dat juist fijn, dus het is niet zo dat de ene feedback waardevoller is dan de ander.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:10

Ik vind het ook helemaal geen gek filmpje.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:09

Vandaag geprobeerd mijn Livius x Florencio op de film te zetten maar alleen niet te doen.
2 plaatjes uit kunnen halen, wel super blij met dit merrie veulen!
Nu dik 3 maand oud.

Afbeelding
Afbeelding

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:40

@Balko

Als je alleen mooie foto's wil maken dan moet je al erg goed en proffesioneel materiaal hebben. Met 2 is echt wel nodig.

De foto's zijn niet erg scherp.
Het voorbeentje dat wat "rond" staat zou ik persoonlijk vermijden (slechte timing).

Ik maak altijd filmpjes en van die filmpjes maak ik dan foto's om het perfecte moment er uit te knippen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 15:30

Lizzii schreef:
@Balko

Als je alleen mooie foto's wil maken dan moet je al erg goed en proffesioneel materiaal hebben. Met 2 is echt wel nodig.

Het voorbeentje dat wat "rond" staat zou ik persoonlijk vermijden (slechte timing).

Ik maak altijd filmpjes en van die filmpjes maak ik dan foto's om het perfecte moment er uit te knippen.

Even hoor. Professioneel. Zie het al een paar keer voorbij komen en dat is nu net het enige woord dat je niet fout mag schrijven ;)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:49

Lizzii schreef:
@Balko

Die heb ik al, af en toe komt de fotograaf langs.
Deze merrie houd ik zelf aan dus hoef dr alleen zelf gek van te zijn :P
Maar dacht; 3 maanden we gaan dr weer is even bekijken :)

Dit was t enige moment vanaf de zijkant ipv schuin voor of achter :')
Heb mijn man al gezegd dat ie even moet helpen vd week

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 17:18

Wij hebben dit weekend veulenkeuring, super spannend!
Ene veulen is van Fürst Jazz en de andere van Danciero.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:01

We gaan morgen niet naar de afstammelingen keuring. Vanwege de droes. we gaan daar geen risico’s mee lopen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:31

gewoonmarie schreef:
We gaan morgen niet naar de afstammelingen keuring. Vanwege de droes. we gaan daar geen risico’s mee lopen.

Dat is echt verantwoord afgesloten van de rest hoor. Ik zou me daar niet zo’n zorgen over maken.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:57

janderegelaa schreef:
gewoonmarie schreef:

Dat is echt verantwoord afgesloten van de rest hoor. Ik zou me daar niet zo’n zorgen over maken.

Nou dan zijn we anders van mening. De droes is bij de eptm merries, die lopen voor de keuring hun examen, met publiek. Datzelfde publiek kan ook bij de veulens en merries. Om ze vervolgens op hetzelfde terein allemaal te hebben lopen om in te laden.
De kwpn stallen zijn verder afgesloten, de knhs stallen zijn ertegenover. De knhs hanteert geen protocol om melding te maken van een ziek paard, geen protocol om schoon te maken bij een ziek paard. En daar heb je net lekker veel doorloop gehad van het NK. En de merries uit de kwpn stallen bewegen zich dus wel over het erf en zelfs naast het weiland waar ze de keuring gaan doen.

Dus geef mijn portie maar aan fikkie, ik ga niet bewust droes ophalen. We hebben de hengstenhouder aangeboden dat ze mogen komen voor foto’s en film materiaal. Wat ze voor promotie kunnen gebruiken. Ik zet ze er wel netjes voor, in de knotten. Geen probleem.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 06:56

Ik had begrepen de examens zonder publiek..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:01

ik zou ook geen risico nemen.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:08

janderegelaa schreef:

Nee daar hebben we naar gevraagd.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 07:16

Mijn veulen was ook gevraagd. Had al aangegeven niet te gaan omdat ik het te veel gedoe vindt. Kost me minimaal 1 dag dat ik niet kan werken en vindt het het risico niet waard. En dan ook nog dit er overheen.
Blom cup had ik graag met mijn spring merrie heen gegaan, maar helaas ook een doordeweekse dag.
Snap dat het voor de professionals misschien fijner is, maar zeker rond de vakantie periode is het lastig vrij nemen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 08:07

gewoonmarie schreef:
janderegelaa schreef:

Nee daar hebben we naar gevraagd.

Vorige week is bij een EPTM-merrie op het KWPN-centrum in Ermelo droes vastgesteld. Op het KWPN-centrum worden in overleg met het Veterinair Paardencentrum Kootwijkerbroek en prof. Marianne Sloet alle voorzorgsmaatregelen in acht genomen om verdere verspreiding te voorkomen. Hierbij wordt het droesprotocol strikt nageleefd. Mede hierdoor kunnen ook de overige activiteiten op het NHC verantwoord doorgang vinden. Het KWPN-stallencomplex en de Willem-Alexanderhal zijn derhalve niet toegankelijk voor bezoekers. Op advies van de dierenarts kan de afstammelingenkeuring donderdag a.s. doorgaan, aangezien deze geheel plaats vindt buiten het afgebakende KWPN-stallencomplex. Wanneer u arriveert kunt u na de afslag van de rotonde parkeren op het parkeerterrein van het NHC via de tweede ingang aan de rechterzijde.

Maar ik snap het ook als je niet gaat hoor. Better safe then sorry.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:48

Zou er een livestream zijn van de afstammelingen keuring?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:18

Ik ga ook niet kijken. Wil dat risico niet lopen. Daarnaast heb ik me de afgelopen maand helemaal de blubber gewerkt en ben ik (te) veel van huis geweest. Ik ben blij dat ik vandaag niet van de werf af hoef :+

Er zal vast via KWPN.tv of clipmyhorse wel een livestream zijn.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:54

Ik heb dat ook gelezen Mark. Maar wat ze communiceren en wat ze doen zit een verschil in. Ze laten de eptm merries voor de veulens aan op het zelfde veld examen doen. Om ze daarna op dezelfde parkeer plaats in te laden etc.
De knhs, op hetzelfde erf hanteert geen protocol. Dus daar is niks over bekend of die ook ziektes hebben gehad. Veel doorloop geweest. En de eigenaren van de eptm merries die bij hun examen zullen zijn en ook om te op te halen, mogen gewoon ook bij onze dieren. Dat lijkt me de kat op het spek binden.
En elke locatie in Nederland mag geen evenement organiseren als er droes is, maar bij het kwpn kan het gewoon doorgaan. Dat is zo krom als een hoepel.
Daarbij is het voor mij een leuk dagje uit, maar verder heb ik er zelf niks aan.
Als ze het naar een andere locatie hadden verplaatst waren we wel gegaan.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:21

Ik vindt dit eigenlijk te bizar voor woorden, zeker gezien hoe makkelijk overdraagbaar deze bacterie is. Mij niet gezien.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:07

Hebben jullie ervaring met merries die het vruchtje verstoten?
Mijn merrie heeft dit jaar 3x aan toe het vruchtje verstoten en de dekcondities van de hengst zijn niet ideaal (creditnota voor het volgende dekseizoen).
Ik vraag me nu hardop af of ik wellicht een ander hengst met betere condities moet proberen om te kijken of de merrie het wel goed oppakt met regumate bijv?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:37

Heeft de veearts geen Regumate geadviseerd?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:40

Helaas pas te laat, had nog een pot regumate staan maar zelf nog leek dus niet aangedacht. Heeft iemand ervaring met regumate bij dit soort gevallen?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:50

Willemiens schreef:
Helaas pas te laat, had nog een pot regumate staan maar zelf nog leek dus niet aangedacht. Heeft iemand ervaring met regumate bij dit soort gevallen?

Een ervaren voortplantingsdierenarts kan het aan de baarmoeder zien als het vruchtje erin zit. Maar gewoon geven kan nooit kwaad. Is er wel onderzocht waarom ze het verstoot? Aan de hangst ligt het niet want er is een vruchtje. Zijn werk is gedaan.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:17

wie volgen allemaal nog meer de livestream vd afstammelingenkeuring?

Is er trouwens geen afstammelingenkeuring vd springhengsten? kon m niet in de agenda vinden iig.