Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:"Het genotype is de verzameling van alle erfelijke informatie, dus dan hebben we het over wat vastligt in je chromosomen/DNA. Het fenotype is de verzameling van alle waarneembare eigenschappen van een individu (oftewel het uiterlijk). Het fenotype komt tot stand door een samenspel van het genotype en omgevingsfactoren."
Een zilver vos is in het dna mogelijk. Ziet er dan gewoon uit als een normale vos, maar genetisch draagt hij dan zilver.
Zilver is niet zichtbaar op vos. Dus nee de lichte staart komt niet van zilver.
janderegelaa schreef:_San87_ schreef:
Vind je de nek niet zwaar? Ik vind de hengst ook supergaaf, maar de nek is wel echt flink, zeg maar. Wel lang idd.
I love it. En hoe langer de nek des te meer ruimte er is bij de keel/kaaklijn. Dat is niet alleen een heel mooi plaatje met rijden maar het geeft ook meer lucht.
Edit: ze moeten er alleen geen groot hoofd bij hebben want dat kan balansproblemen geven.
janderegelaa schreef:koend schreef:@Janderegela.
Het is inderdaad een plaatje.
Mag ik vragen waarom je ook kiest voor zo een jonge hengst?
Soms zie je een hengst en dan denk je die is extra. Ik vind vooral de lange nek (dus niet hals) een pre, iets wat veel hengsten niet meer hebben. Daarnaast is het een prachtig model met maat (1.72) en een heel edel hoofd. Ik denk dat hij heel mooi gaat uitzwaren.
https://www.facebook.com/stories/107835 ... _permalink
Elisa2 schreef:janderegelaa schreef:
Soms zie je een hengst en dan denk je die is extra. Ik vind vooral de lange nek (dus niet hals) een pre, iets wat veel hengsten niet meer hebben. Daarnaast is het een prachtig model met maat (1.72) en een heel edel hoofd. Ik denk dat hij heel mooi gaat uitzwaren.
https://www.facebook.com/stories/107835 ... _permalink
Hij heeft een mooi model inderdaad, alleen qua achterbeengebruik kan hij mij echt niet overtuigen.
Snap wel wat je bedoeld met het stukje: "nek'" en inderdaad is dat een pre en ook makkelijker met rijden want door die ruimte kunnen ze makkelijker afbuigen.
Elisa2 schreef:Toch gaf Johnson naast de successen ook veel paarden met een slag in het achterwiel en ook veel neurologische problemen.
Ik heb ook het filmpje op CMH nog eens bekeken, maar blijf toch bij mijn mening..persoonlijk zie ik ze ook liever meer met de schoft omhoog bewegen. Achterbeen er onder, schoft liften.
Maar goed, we zullen zien hoe hij het gaat doen..als hij het verrichtingsonderzoek gaat lopen zie ik hem misschien nog wel irl onder het zadel en sommige paarden worden beter onder het zadel en andere weer minder. We zullen zien.
Marjoleinvde schreef:Leuk Janderegelaa! Ik ben ook altijd fan van jonge hengsten. Op wat voor merrie ga je hem gebruiken?
Scaramouche is heel fijn aan de prijs vind ik, Everglow daarentegen behoorlijk geprijsd..
carola schreef:Elisa; ik zie ook niet wat jij ziet. Ik zie juist een hengst die mooi met de schoft omhoog loopt en een goed achterbeen wat mooi naar voren grijpt. Heb jij een filmpje van een achterbeen / hengst / type wat jij dan het summum vind? Want ik ben wel benieuwd wat jij dan anders zou willen zien?
Wat mijn bezwaar zou zijn bij die hengst is de moederlijn, die is echt heel magertjes. Ik kan me ook voorstellen dat hij daarom bij het KWPN niet is aangeboden / niet is doorgelaten (?). En ik zou hem eerst onder het zadel enzo willen zien voordat ik er eventueel mee zou dekken.
carola schreef:Elisa; ik zie ook niet wat jij ziet. Ik zie juist een hengst die mooi met de schoft omhoog loopt en een goed achterbeen wat mooi naar voren grijpt. Heb jij een filmpje van een achterbeen / hengst / type wat jij dan het summum vind? Want ik ben wel benieuwd wat jij dan anders zou willen zien?
Wat mijn bezwaar zou zijn bij die hengst is de moederlijn, die is echt heel magertjes. Ik kan me ook voorstellen dat hij daarom bij het KWPN niet is aangeboden / niet is doorgelaten (?). En ik zou hem eerst onder het zadel enzo willen zien voordat ik er eventueel mee zou dekken.