Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:34

@ Crol leuke merrie, beetje kort in het voorbeen lijkt, met een mooie body.
Ik zelf heb geen ervaring met thuiskeuring, kan je er helaas niet bij helpen.

@ Prada, Jah zag je er bij staan!! Ind erg weinig dressuur paarden, maar hey des te leuker voor ons toch?.

Hier alles al bij elkaar aan het zoeken, De Hamlet nog even op ijzers gedaan en zijn nog 1 maal wezen losspringen. Ze is al minder bangig en de reacties zijn positief, dus begin al lichtelijk zenuwachtig te worden.. waarvoor?? tja snap het ook niet hahahaha :P

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:32

Leuke merrie!
Mijne is ook een Scandic. Scandic x Voltaire
Moet nog even een mooie nieuwe standfoto van haar maken.
De thuis keuring kies ik niet voor omdat ze dan niet ster kunnen worden benoemd.
Ze kunnen dan alleen van het veulenboek uit naar het stamboek worden opgenomen, mits ze voldoen aan de exterieurkenmerken bij beoordeling.
Als je naar een merriekeuring toe gaat, kan de merrie mogelijk ook ster benoemd worden.
Dus ik kiea voor dat laatste! ;)

xlisza

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:37

Leuk dier Carol. Ik heb zelf ook n Scandic die afgelopen jaar naar de keuring geweest is.

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:23

@ Newt: Dank je! Ben er zelf ook erg blij mee :D Ik heb haar gekocht als veulen dus je moet altijd maar afwachten hoe ze uitgroeien.

@ StefenFrens: Ben benieuwd naar een standfoto van haar. Ik heb gekozen voor de thuiskeuring omdat ik helemaal geen ervaring heb met het keurings-gedoe en ik ben zelf (nog) niet zo'n ervaren ruiter dus vergeleken met andere vijf-jarigen is ze misschien dan nog wat onder-ontwikkeld qua bespiering. Plus bij zo'n thuiskeuring kun je gelijk voor alles een toelichting vragen, vind ik ook wel handig.

@ Xlisza: Leuk! Hoe heeft je merrie het gedaan?

Nog een foto van vandaag, ze zag de buurkinderen die bezig waren een boomhut te bouwen. Reuze interessant dus :+

Afbeelding

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:31

Ow het wordt voor mij ook de eerste keer hoor, heb ook nog geen ervaring met keuringen dus! ;)
Je krijgt volgens mij ook een toelichting op de stamboekkeuring hoor..
Ik heb de mijne ook van toen ze net twee was, je moet indd altijd afwachten hoe ze worden, maar de mijne gaat de goede kant op! :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:27

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:20

xlisza schreef:
Hier een filmpje van Ejelaleen met het longeren vandaag.
http://youtu.be/X6esREshogw

Wat is ze braaf zeg!
Die van mij had hij zn plaat gegaan met die beugels zo klapperend.
Ze gaat voor de keuring in de richting springen neem ik aan?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:43

braaf lisa, loopt wel makkelijk over de benen zo :)
ik heb ook altijd m n beugels zo, niks aan de hand hoor :) maar je zweetbladen klappen wel heeel erg hoe komt dat?
nog 1 weekje dan word enjoy gedekt *\o/*

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:45

@suzanne ja he:) vanaf het begin met dat zadel, maar bij Ejelaleen is het zo dat ze het super vind dat je iets met haar doet en ze vertrouwd me volledig dus dat scheelt al n hoop. Voor de keuring inderdaad springen.

@essiesilly geen idee waarom het zo heel erg klappert, maar het is niet mijn zadel maar een beleerzadel van een kennis wat al wat ouder is, dus misschien dat het daarom komt.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:02

Weet iem. van jullie toevallig of de merrie's ook moeten springen tijdens de merrie keuringen??
Ik hoorde laatst zoiets.. Dat mogelijk ook dressuur merrie's soms een sprong moeten laten zien, terwijl ik dacht dat er duidelijk onderschijd wordt gemaakt tussen dressuur en spring merrie's.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:15

nee hoor stefenfrens dat hoeft niet :)

langpootmug vandaag voor het eerst op het gras *\o/*
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:48

Dressuurpaarden hoeven inderdaad niet te springen op de merriekeuring, springpaarden wel.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:53

@ x Lisza, leuke merrie fijn achterbeen!.

@ Essie.. ooow zo lekker dat gras :P en spannend volgende week, hoop dat het in 1x pakt!! Wij zijn nu ook aan het nadenken Erinna te dekken (waarschijnlijk dan Spartacus)

@ Prada, Leuke merrie hoor de Ampere!

Nou hier een updatje,
Zijn naar Bronneger geweest oei oei oei wat spannen. Erinna deed het erg goed. Hier het filmpje http://youtu.be/Lv9pjfcCRuk. We wachten nog af of we met haar naar de finale mogen. Ze vond het best nog wel spannend en houd zich nog wel strak.

Maar ooow wat maak ik me nu toch wel zorgen om Eowyn http://youtu.be/1J2xgYglck4, ze draaft in 1 tempo, niks extras, dood gewoon niet onder de indruk. Ze sjowt wel, maar houd niks over. Ze stonden er beide wel mooi voor. Maar ik denk dat Eowyn op dit moment niet ster zal worden. In September beslissen we wie verkocht word, de Johnson van vorig jr of de San Remo van nu. Het neigt nu naar de San Remo. Vandaag gaan we het zadel er op doen, zien hoe ze reageert.

Advies voor Erinna was nu een maand rust, en dan pas weer oppakken het is nog een erg jeugdig type. Hopelijk breekt ze wat. Vandaar ook mogelijk een veulentje bij haar, zodat ze de tijd heeft te ontplooien alvorens ze ingezet voor de sport, dat kan immers toch pas echt bij 5jr.
Laatst bijgewerkt door newt op 26-03-12 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:57

met wat meer oprichting zit dat er wel in hoor Newt,
ik zie een paard waar ik toch wel wat in zie,
misschien een IBOP laten lopen en daarna op laten nemen in het najaar.
Denk dat deze onder het zadel meer toont.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:05

je eerste filmpje kan ik niet zien newt, 2e wel
heel braaf paard, doet al super haar rondje! naarmate ze meer rondes maakt word ze wel beter vind ik. in het begin wat weinig voorbeen maar ze kan eigenlijk makkelijk meer draven zo te zien. heeft ze al wel een ijzertje voor onder?

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:08

Thanx,

Denk dat het filmpje probleem is opgelost, snap het probleem niet haha maar goed.
Ja ze heeft al sinds terug komen van het land een stel ijzers onder, ze had 2 flinke scheuren tot boven aan toe in de witte hoef en een hoefzweer om het af te maken. Deze is er nu bijna voor de helft weer uitgegroeid, de hoef ziet er ook verschrikkelijk uit.

Dat is nou net het probleem ze kan veel meer maar vanaf veulen is ze al lauw, kreeg een 2e premie omdat ze gewoonweg niet liep. Het was haar allemaal wel prima, en nu net zo. Een zak haver mix is misschien de oplossing, maar zoals Ullaatje zegt wil ik ook de optie IBOP houden als ze zich inderdaad beter opwaardeerd onder het zadel. Wil ze natuurlijk wel graag ster :)..

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:28

heb ik ook een keer zo gedaan met mijn Krackje, dat pakte heel goed uit.

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met de KWPN extrieur beoordeleings cursus?
of die dit jaar gaan volgen?

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:48

Ok. Gelukkig. Thanks! :)

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:54

ullaatje schreef:
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met de KWPN extrieur beoordeleings cursus?
of die dit jaar gaan volgen?

Ik heb die voor het Gelders Paard gevolgd (deels ivm ziekte)
Ik vond de theorie-avond bagger, maar praktijk wel leuk. Het is interessant om te merken waar zij nu naar kijken en de nadruk op leggen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:34

foutje

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:01

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:19

@newt, dankje. Ik heb jou niet gezien, was er niet helemaal met mn hoofd bij :o.
Ging net op de site kijken, de lijst voor de finale staat erop maar nu zit ik net op een computer dat geen excel bestanden opent.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:01

prada schreef:
@newt, dankje. Ik heb jou niet gezien, was er niet helemaal met mn hoofd bij :o.
Ging net op de site kijken, de lijst voor de finale staat erop maar nu zit ik net op een computer dat geen excel bestanden opent.

Jullie moeten terug komen, wij ook met de springen :D :D Gefeliciteerd!

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:14

oh dankje voor het kijken. En jij ook gefeliciteerd!
Ben benieuwd, ik vond de jury niet echt om te juichen. Ik had eigenlijk wel verwacht dat er wat verteld zou worden over de plus- en minpunten, maar je kreeg alleen wat cijfers te horen, die ik ook nog lastig kon plaatsen. Ze kreeg zowel voor haar stap als draf hetzelfde cijfer terwijl de stap echt een aandachtspunt is en ze juist (naar onze mening) goed kan draven, dus kijken of ze zaterdag wat informatiever zijn. Je gaat er toch heen als een soort van proef of je naar de keuring zal gaan of niet.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:06

Ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik de 6 jarige Upper Class meeneem naar de keuring. Ik vind namelijk juni nog wat te vroeg voor een IBOP, maar de eerst volgende is pas in september, en dan hoop ik toch al hard op zoek te zijn naar een nieuwe baas voor haar, als ze dan al niet verkocht is. Ik wil in ieder geval niet zo lang op de IBOP wachten. Ze heeft als jonkie een IBOP gelopen en had toen als schrale prul 65 punten voor exterieur en 70 voor bewegen. Nu ze goed in het werk staat is ze enorm aan het ontwikkelen en je ziet de spieren opkomen, daarbij wordt ze ook steeds sterker en steeds meer van de grond. Ik denk dat ze onder het zadel misschien beter uit de verf komt. Twijfel dus nog behoorlijk, zal het eens met de eigenaar overleggen. :)

Dit is de merrie trouwens. Babine (v. Upper Class x elite v. Olivi)

Afbeelding