De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:59

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:12

Hij staat nog niet als AES gekeurd op de website van het AES maar misschien moeten ze nog bijwerken.
Helemaal geen slecht paard trouwens.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:45

Dees schreef:
Ik versta onder Osteo articulaire de toestand van het bot. Oftewel, de rontgenologische staat.

ja en dat is exellent dus heel goed

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:47

s0173957 schreef:
Iris82 schreef:
Dus een paard zonder stamboek, maar wel met gekende afstamming.
Dus bv een KWPN die een Welsh dekt.
Beetje raar systeem dan, daar in Frankrijk.

daarom gebruiken de fokkers bijna geen hengsten als ze niet SF erkend of gekeurd zijn want dan krijgen ze geen SF papier en ook geen fokkerspremies etc

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:33

Hmm. Chauvinisme in Frankrijk, een raar ding!
Legt ze momenteel niet echt windeieren, redelijk veel goeie Franse paarden, maar op termijn breekt dat toch op.
Openstellen die handel, kijk maar naar het succes van KWPN, Z, BWP, ...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 01:11

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:18

Ik moet eerlijk bekennen... Tot nu toe vind ik ze erg tegenvallen en heb meer het gevoel dat sommige dieren veel te positief bekeken worden omdat hun pappie Totilas is. Ik heb overigens totaal geen kijk op bouw en dergelijke, maar zie genoeg betere (potentiële) dekhengsten lopen. Als ik dan puur kijk naar de hengsten die aangeboden (gaan) worden. Of zie ik iets over het hoofd?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:30

Van een hengst als Totilas verwacht je -mede door het dekgeld en zijn eigen prestatie - een fantastisch veulen. Als je naar het merrie materiaal kijkt dan in zijn nafok maar gemiddeld. Is ook niet vreemd als je zelf al een toevalstreffer bent.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:33

janderegelaa schreef:
Van een hengst als Totilas verwacht je -mede door het dekgeld en zijn eigen prestatie - een fantastisch veulen. Als je naar het merrie materiaal kijkt dan in zijn nafok maar gemiddeld. Is ook niet vreemd als je zelf al een toevalstreffer bent.

Dat is dus precies wat ik bedoel. Veel poeha omtrent de hengst zelf, hoge dekgeld, alleen maar geselecteerde/goede merrie's (toch?), etc. had er echt veel meer van verwacht. Maar wat je zegt.. Totilas zelf was ook al een toevalstreffer die voor Edward (volgens mij?) ook niet als heel interessant gezien werd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:43

Helemaal mee eens. De mensen met een Totilas-veulen gaan er ook vaak meteen prat op dat ze iets speciaals in handen hebben. Dan kan het alleen maar tegenvallen, zie eerdere keuringsresultaten in dit topic.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:48

Als iedereen hier nu eens z'n eigen paarden even kritisch bekeek als dat ze het voor een Toot doen...

Wie verwacht had dat Totilas niks anders dan topknollen ging geven, die heeft zich nooit verdiept in z'n afstamming en genetica...

Van een hengst verwachten dat hij enkel en alleen maar topnakomelingen geeft is onzin.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:57

s0173957 schreef:
Als iedereen hier nu eens z'n eigen paarden even kritisch bekeek als dat ze het voor een Toot doen...

Wie verwacht had dat Totilas niks anders dan topknollen ging geven, die heeft zich nooit verdiept in z'n afstamming en genetica...

Van een hengst verwachten dat hij enkel en alleen maar topnakomelingen geeft is onzin.

Maar tot nu toen zit er geen enkele topper tussen. En dat had je gerust mogen verwachten op basis van het merrie materiaal.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:59

Die hele poespas rond de uitgekozen merries... da's bullshit.
Het gaat mss niet jan-met-de-pet-van-op-de-hoek geweest zijn, maar het is echt niet zo dat hij enkel en alleen de beste van de beste gekregen heeft...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:22

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:

Maar tot nu toen zit er geen enkele topper tussen. En dat had je gerust mogen verwachten op basis van het merrie materiaal.

Ik denk dat je pas over een jaar of 8 kan zeggen of er toppers tussen zitten of niet. Dat ze hun neus niet met de knie aantikken wil niet zeggen dat ze niet veelbelovend zijn. Toppers worden gemaakt, niet geboren. En om daar uitspraak over te kunnen doen zijn ze simpelweg gewoon nog te jong voor.

Edit* Ik bedoel natuurlijk 'niet met hun knie de neus aan tikken' :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:47

s0173957 schreef:
Die hele poespas rond de uitgekozen merries... da's bullshit.
Het gaat mss niet jan-met-de-pet-van-op-de-hoek geweest zijn, maar het is echt niet zo dat hij enkel en alleen de beste van de beste gekregen heeft...

Maar wel een hoop en als je de nakomelingen ziet dan zie je de afstamming van de moeder ook en die is veelal uitstekend.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:49

Nynke1 schreef:
janderegelaa schreef:

Ik denk dat je pas over een jaar of 8 kan zeggen of er toppers tussen zitten of niet. Dat ze hun neus niet met de knie aantikken wil niet zeggen dat ze niet veelbelovend zijn. Toppers worden gemaakt, niet geboren. En om daar uitspraak over te kunnen doen zijn ze simpelweg gewoon nog te jong voor.

Edit* Ik bedoel natuurlijk 'niet met hun knie de neus aan tikken' :+

Dat is ook het laatste waar je naar moet kijken bij een jong paard. Toppers worden niet gemaakt, ze worden gevormd, maar ze zijn wel als talent geboren.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:11

Gemaakt, gevormd.. We bedoelen hetzelfde. En ben het verder zeker met je eens, maar ik denk dat het nu nog wat te vroeg is om te zeggen "maak het of kraak het". De toekomst zal het uitwijzen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:19

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:21

Is er nu trouwens al enige reden bekend waarom Guess Who van de keuring is teruggetrokken? Ben daar namelijk nog steeds benieuwd naar.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:35

BaileyMix schreef:
Is er nu trouwens al enige reden bekend waarom Guess Who van de keuring is teruggetrokken? Ben daar namelijk nog steeds benieuwd naar.

Dat vroeg ik mij laatst ook al af, maar kon niks terugvinden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:39

Volgens mij is ze er niet meer op teruggekomen nee, erg jammer want is/was toch een prachtig diertje.

Edit; Ben inmiddels d.m.v. een PB'tje op de hoogte, erg jammer maar het is niet anders!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:43

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:35

Niks mis met een goede SH ;-} Ben het met Nynke1 eens..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:51

Ik ben ook vooral heel erg benieuwd hoe ze het over een aantal jaren doen.

En Guess Who leek mij een geweldig dier! Ook ik ben heel erg benieuwd waarom hij terug getrokken is.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:54

Ik ben ook benieuwd waarom guess who is terug getrokken. Het is zo'n heerlijk dier!