Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yfande schreef:Ik heb een 9 jarige Disconto x Cabochon merrie die volgens paardenmensen (ik ben
een mens met een paard) niet alleen erg mooi gebouwd is maar ook nog eens hele mooie
gangen heeft.
Heeft het uberhaupt nut om volgend jaar met een dan 10-jarige merrie naar een stamboekkeuring te gaan ?
yfande schreef:Merrie heeft idd een NRPS papier, heb contact met het KWPN gehad en voor
opname bij het KWPN moet ik haar volgens hen aanbieden voor de keuring
dan kan er een KWPN papier uitgeschreven worden...........tenminste dat heb
ik begrepen
yfande schreef:Aan welke eisen ?
yfande schreef:kan zij dan uberhaupt ster worden mocht zij goed gekeurd worden ?
Tilmar schreef:yfande schreef:Aan welke eisen ?
Ze moet in ieder geval opgenomen in het stamboek, daarnaast een verrichting doen (IBOP) en ook nog PROK en cornage rapport. Dus dat is best wat, en kost ook een hoop geld...
Ik heb zelf een register A merrie, daarvan is de vader dan wel erkend. Maar daar moet ik ook al die dingen voor doen als ik die in het stamboek wil hebben.
sarabande schreef:Een 10 jarige zal niet een eenvoudig IBOPje doen, daar willen ze wel meer van zien.
Ik zou het afraden
Maar als je het heel belangrijk vindt, begin met PROK en cornage, als dat in orde is rij haar dan minimaal naar de Z2, nog beter ZZL en ga met die bagage naar een KWPN stamboekkeuring.
Anders is het weggegooid geld en veel teleurstelling