Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 00:40

MariekeS_ schreef:
Ik vind de draf en manier van aantreden en sluiten achter zeker wel apart en dat hij nog niet perse stijgt aan de voorkant deed een For Ferrero ook niet, maar die hebben wel zoveel takt en activiteit...dat compenseert zeker.

Ik ben wel benieuwd hoe beiden het over 5 jaar doen. Ik gok zomaar dat we van de één nog veel gaan horen en van de ander weinig.

Datzelfde zeiden ze over Secret ook en moet je kijken waar die nu staat.

Suzanne F.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 07:51

Ik vond Secret als jong paard indrukwekkender eigenlijk.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:17

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:36

Bij Secret was de vraag of hij zou kunnen gaan sluiten toch? hij loopt nog geen Grand Prix dus die vraag is imo nog niet beantwoord. Vind hem wel positief ontwikkeld ten opzichte van hoe hij als 3 jarige was, irl vond ik hem wel imposant bij het WK een paar jaar terug.

Hoe dit paard zich gaat ontwikkelen is natuurlijk de vraag, dat weet je nooit..maar voor nu is het beoordelen op dit beeld.

https://www.clipmyhorse.tv/nl_BE/horse/ ... 5a7cb7f0#1

Hier op het presentatiefilmpje loopt hij wel beter in draf, galop blijft tegenvallen vind ik.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:10

janderegelaa schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik vind de draf en manier van aantreden en sluiten achter zeker wel apart en dat hij nog niet perse stijgt aan de voorkant deed een For Ferrero ook niet, maar die hebben wel zoveel takt en activiteit...dat compenseert zeker.

Ik ben wel benieuwd hoe beiden het over 5 jaar doen. Ik gok zomaar dat we van de één nog veel gaan horen en van de ander weinig.

Nou, waar staat die?? Al jaren nix van gehoord....

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:13

Elisa2 schreef:
Hier op het presentatiefilmpje loopt hij wel beter in draf, galop blijft tegenvallen vind ik.

3 ton goedkoper!! Mag het ook wel wat minder zijn.... :+ Je koopt geen aston marten voor de prijs van een porsche :+ :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:20

Hangt er vanaf welke Porsche...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:02

janderegelaa schreef:
MariekeS_ schreef:

Hmm, wat bedoel je met datzelfde?
Volgens mij is er heel veel gezegd over Secret en was/is er genoeg verdeeldheid maar wat dat met mijn opmerking te maken heeft snap ik even niet?

Ik vond het in ieder geval erg boeiend om bij AY het verschil te zien tussen het veilingfilmpje en de promofilm van RS2. Dan zie je goed wat de manier van rijden teweeg brengt aan spektakel.

Of AY in de fokkerij veel gaat doen durf ik niks over te zeggen maar voor de sport staat hij daar wel op een goede plek.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:53

Iemand de starsale veiling gisteren nog een beetje gevolgd?
Prijzen vielen op een paar uitzonderingen niet mee vond ik. Als dit de Trent is dan snap ik waarom het aan huis verkopen dit jaar ook slecht gaat.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 15:20

Ik heb het eigenlijk niet gevolgd, nee. Ik verkoop dit jaar niet, maar met de huidige inflatie is het te verwachten dat onze markt ook een keer aan de beurt is. Voor kwaliteitsvolle paarden zal het nog wel loslopen, diegene die het hogere segment kunnen betalen, kunnen vaak wel wat lijden. Maar ik ken zat mensen in de omgeving die de energieprijzen, etc. zo door het dak zien gaan, dat ze de aanschaf van een veulen of paard uitstellen. Paarden voor een normale prijsklasse zullen als eerste minder hard gaan, denk ik zo.

Edit: ik ben het nu terug aan het kijken.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:19

baudyh schreef:
Iemand de starsale veiling gisteren nog een beetje gevolgd?
Prijzen vielen op een paar uitzonderingen niet mee vond ik. Als dit de Trent is dan snap ik waarom het aan huis verkopen dit jaar ook slecht gaat.

Ik had dezelfde bedenking bij de prijzen van starsale. Maar als je dan nu bv de prijzen bij Borculo bekijkt, daar staan de prijzen nu al hoger dan de eindprijzen bij starsale. De springveulens lopen vanavond af, de dressuurveulens morgen.
Ik heb de collecties zelf niet allemaal bekeken. Waar zou het aan liggen: kwaliteitsverschil van de te veilen veulens, beter klantenbestand bij de ene veiling, ... ?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:28

Borculo start op 5000 starsale op 3000, toch?

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:35

Vulina schreef:

Ja inderdaad volgens mij wel, maar bij Borculo (die nog moet aflopen), staan er nu al een groot deel veulens op 7000 à 8000. Terwijl bij Starsale de meeste veulens rond de 4500 à 5500 afgeslagen zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:35

Ik zie er bij Borculo nu al staan voor meer dan ik vraag en die ik zelf minder goed vind dan de onze...
Natuurlijk, eigen kind mooi kind maar toch.

Verkopen aan huis is precies echt verleden tijd voor veulens, zonde vind ik dat!
Hoe kan je nu een dier kopen dat je nog nooit zelf gezien hebt...

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:36

s0173957 schreef:
Verkopen aan huis is precies echt verleden tijd voor veulens, zonde vind ik dat!
Hoe kan je nu een dier kopen dat je nog nooit zelf gezien hebt...

Daar zit corona ook voor een groot deel tussen...

Online kopen is "een nieuwe normaal" geworden

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:43

Ik verkoop nog steeds gewoon aan huis hoor :j

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:17

Maar die veilingen (starsale / borculo) zijn toch ook niet met elkaar te vergelijken? De selectie van de veulens bij Borculo (maar ook prinsjesdag / midden nederland) is veel strenger. Als eerste word er geselecteerd op basis van papier (moederlijn, predicaten, sport). En daarna nog eens op correctheid / beweging / type van de veulens. Maar een klein percentage van de veulens die daar aangemeld worden komen ook daadwerkelijk in de veiling.

De veilingen van de brouwers / starsale / kwpn zijn heel anders. Daar kan iedereen zijn veulen aanmelden en die worden ook grotendeels geaccepteerd. Enkel als ze écht niet correct zijn (bijv. bokvoet of andere forse afwijking aan exterieur), óf als ze niet gezond zijn komen ze de veiling niet in.

Er zit dus nogal verschil in kwaliteit van de veulens. Zelf vind ik dat veel fokkers hun veulen te rooskleurig, en te weinig kritisch bekijken. Het is nou eenmaal zo dat het gros van de veulens 'gewoon' is (obv type / beweging / papier), en dan moet je blij zijn dat je uit de kosten bent en 3000 - 5000 euro krijgt.
Er zijn maar heel weinig echt bovengemiddelde veulens zowel op type, exterieur áls papier. En die zijn gewoon serieus meer geld waard. Maar de meesten dus niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:04

Vulina schreef:

Ja klopt. En je merkte dat een groep kopers tot 5000 bood en daarna stokte dat en andere kopers gingen dan soms verder.

Ben het met je eens Carola. Voor Borculo zijn het echt veulens uit predicaat rijke merries/ lijnen.
Daar kom je met een ster merrie niet tussen.
Bij starsale zaten er ook predicaat loze merries tussen. Dat is imo niet meer van deze tijd.

Ik verkoop de veulens ook nog gewoon aan huis.
Maar het gaat wel moeilijker. 2 van de 3 zijn verkocht. En de laatste komt ook nog wel.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:24

Ik heb een 4jarige springmerrie en een 3 jarige dressuur merrie te koop en merk ook dat het moeizaam gaat. Terwijl beiden echt leuk zijn en de prijs niet extreem (ik erger me echt kapot aan die mensen die voor een duppie eerste rang willen zitten..) De 4jarige is erg braaf en de 3 jarige is onbeleerd maar echt een goede merrie uit een goede stam. Ik had verwacht dat ik voor beiden genoeg reacties zou krijgen. Maargoed, ze staan niet in de weg, piel er lekker wat mee door.

Ik vind het ook jammer dat er niet veel meer aan huis gekocht wordt. Niks mooiers dan bij iemand met dezelfde hobby koffie drinken en over paarden praten toch ;)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:28

De veiling van Borculo is zeker een veiling met merrielijnen die beter zijn dan de andere veilingen.
En vaak komen op Borculo elk jaar wel van dezelfde fokkers veulens voorbij.
Een kennis van mij wordt al gebeld voor Borculo of ze al veulens kunnen selecteren.
Die heeft meestal 2 veulens daar op de veiling. Daar hoeft hij geen moeite voor te doen.

Thuis verkopen kan lastig zijn, nu had ik met mijn Glamourdale hengst veulen geluk dat hij met 1 week oud al verkocht was. En dan eigenlijk ook omdat zijn moederlijn zo goed is. En erg bekent is in Duitsland.
Als hij eerder geboren was geweest had hij ook in de veiling van Borculo gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:08

Star sale had geen teksten bij de veulens en de sportgegevens in de catalogus ook niet op orde
Ze lijken toch ook het netwerk van kopers wat te missen
Er liepen paar fijne veulens uit elite merries waar echt weinig voor geboden werd
Dat is dan wel zuur

Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die veilingen
Ik heb echt een stoer Kyton hengst veulen staan. Beide halfbroers waren veilingtoppers voor hele goede prijs maar merrie is uitgegleden in de wei en heeft peesblessure, die wil ik dus dit jaar niet meeslepen naar fotodagen of rondjagen in de wei voor video’s. Maar hoe dan te verkopen als online veilen of professionele video de norm is Ipv komen kijken?
Hij komt nota bene uit elite sportmerrie, die is halfzus van goedgekeurde hengst, meerdere tantes op hoogste niveau. Merrie bracht al lichte tour merrie, 2 veilingtoppers (nvk) en dit jaar een 6 jarige elite sportmerrie kampioen op keuring bij 4-7 jarige en die mocht ook naar nvk met veulen
Ik zal binnenkort wat knappe foto’s maken want hij is momenteel door veulenhaar en staat er top voor. Maar weggeven doe je zo 1 ook niet dan maar weer opfok in voor Hk :(
Niet dat dat zo erg is maar als je zo’n veulen al niet kwijt kan thuis dan gaat de aardigheid er wel af
Ik haat dat geneuzel van verkopen toch al met al die berichtjes van vp? Video? Is ie braaf bij de hoefsmid? Kan hij later nog een eenhoorn worden?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:13

Ik heb momenteel mijn hengstenveulen ook te koop staan.
Nu al 2x een afspraak gemaakt en dan komen ze niet opdagen dan ben ik er al zo klaar mee -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:15

Nou dat dus bijvoorbeeld

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:01

[***], zo'n veulen koop je toch op papier en sport in de lijn. Daar zou je echt geen professioneel filmpje voor moeten maken.

Wij houden ook niet van het opjagen van veulens. Een paar mooie foto's op internet en als ze bewegingen willen zien komen ze maar kijken. Als het veulen een paar keer vertrekt/schakelt zien ze het al wel.
En dan heel belangrijk: een goede kop koffie met wat lekkers van de bakker erbij. Een gezellig gesprek met de mensen. Dat is veel waard!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:19

Haha Janne, kan hij later nog eenhoorn worden? :') :')
Dat dus precies. Paarden verkopen vind ik zo stom.. Maar helaas hoort het er een beetje bij als je wilt fokken. Wat dat betreft kan een veiling ook heel fijn zijn. Geen gezeur, als je een goede hebt krijg je er wel geld voor en komen ze redelijk vaak goed terecht. En anders kom je er in ieder geval wel vanaf, wellicht voor minder geld, maar goed.