Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:13

Wat een prachtig paard change! En goede sprong ook zo onder het zadel.

Gefeliciteerd Esje!

Merries groeien hier gestaag. Bella het hardste ook al is Konnie een maand eerder uitgerekend, maar die heeft ook al meerdere veulens gehad.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:04

Gefeliciteerd esje!! Wat heb je nog meer gefokt uit de Canturano? Ik heb ook een canturano

Mooi change!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 08:47

Dankjewel! Aan zijn uiterlijk zal het niet liggen. Ik hoop dat hij een goede plek gaat krijgen waar hij de tijd krijgt, hij is nog maar net 3.

Onze fokmerrie hebben we dit jaar leeg gelaten omdat het voor ons nogal een heftige ervaring was toen het veulentje in stuit lag. Ik heb haar ook te koop staan maar veel timewasters en penny’s op de huidige markt. Dus grote kans dat ik haar het voorjaar zelf weer laat insemineren. Wellicht nog een keertje Cero Blue nu hij ook met 91 punten bij het KWPN is ingeschreven, maar even kijken!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:08

Ze heeft nakomelingen van Farzack, Conthargos en Ultimo van ter Moude.
Alle nakomelingen zijn verkocht naar het buitenland.
De Farzack is naar Amerika gegaan en helaas kan ik daar geen informatie over vinden

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 20:30

Gefeliciteerd esje
De dourkhan is mooi geworden.

Merrie begint hier eindelijk voller te worden. Die heeft enorm geleden van 5 maanden veulen bij haar. Hengst doet het top. Heerlijk karakter. Ik had haar te koop maar uit de verkoop gehaald. Gaat de verkoop ook niet meer in. Alleen maar onzin reacties

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:03

Change, Dourkhan ziet er goed uit! Ben benieuwd wat hij terecht komt.

Revali, ik ga zeker weer proberen komend jaar. Op tijd beginnen en dan hopelijk meer geluk.

Caro was ze nou opnieuw drachtig van Mattias?

Gefeliciteerd Esje :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 23:14

Klopt. Opnieuw in 1x van Mattias. Met de verhuizing van Mattias ben ik blij. Hopelijk gaan we veel van hem horen.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 22:11

esje01 schreef:
Ze heeft nakomelingen van Farzack, Conthargos en Ultimo van ter Moude.
Alle nakomelingen zijn verkocht naar het buitenland.
De Farzack is naar Amerika gegaan en helaas kan ik daar geen informatie over vinden

Leuk!!

Weet iemand ook hoe je een merrie kan achterhalen die staat ingeschreven bij Westfaalse Stamboek? Ik kan de merrie niet vinden op horsetelex, De moeder wel, ben vooral benieuwd of de moeder meer nakomelingen heeft

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:10

Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al lange tijd met veel interesse. Ik hoop dat jullie kennis mij een beetje kan voorthelpen. We willen mijn merrie laten dekken aankomend voorjaar maar ik ben hier totaal niet in thuis. Ze wordt 12 jaar en het zou haar eerste veulen zijn.

Mensen die de merrie kennen en in de sport hebben gereden komen onder andere met Diarado, Contendro en de hengsthouder zelf adviseert Mees van de Watermolen. Hebben jullie ervaring met nakomelingen van deze hengsten?

Punten die wij graag aan de merrie willen verbeteren zijn een sneller achterbeen, liefst wat opwaartser gebouwd, meer lossigheid en de hengst moet een goed karakter en voldoende bloed doorgeven. We willen graag de grote galop en het moderne, hoogbenige type behouden.

Merrie moet in de zomer nog naar de keuring voor haar graadverhoging. Ze is inmiddels keur en heeft haar sportpredicaat. Moeder en Oma zijn prestatie. Wij willen graag naar de keuringen in de toekomst met haar nakomeling(en), moet het dan een KWPN goedgekeurde/erkende hengst zijn of kan het bijvoorbeeld dan ook Grafenstolz (trakehner) zijn?

Als het een hengstveulen wordt van Diarado, dan heb ik er al een koper voor. Maar als het een merrieveulen wordt dan..geen idee.. Is dan zo'n paard goed te verkopen bijvoorbeeld? Ik heb zelf geen tijd en ambities om de nakomelingen hoger in de sport door te rijden.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen over bovengenoemde hengsten of wat jullie passender zouden vinden. Alvast heel erg bedankt. Het gaat overigens om deze merrie:

Afbeelding

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:10

Wat leuk dat je de merrie wilt laten dekken.

Voor die predikaat verhoging hoef je alleen nog doc aan te vragen omdat ze al keur en sport is. Je hoeft dan niet meer naar de keuring toe.

nummie schreef:
Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al lange tijd met veel interesse. Ik hoop dat jullie kennis mij een beetje kan voorthelpen. We willen mijn merrie laten dekken aankomend voorjaar maar ik ben hier totaal niet in thuis. Ze wordt 12 jaar en het zou haar eerste veulen zijn.

Mensen die de merrie kennen en in de sport hebben gereden komen onder andere met Diarado, Contendro en de hengsthouder zelf adviseert Mees van de Watermolen. Hebben jullie ervaring met nakomelingen van deze hengsten?

Punten die wij graag aan de merrie willen verbeteren zijn een sneller achterbeen, liefst wat opwaartser gebouwd, meer lossigheid en de hengst moet een goed karakter en voldoende bloed doorgeven. We willen graag de grote galop en het moderne, hoogbenige type behouden.

Merrie moet in de zomer nog naar de keuring voor haar graadverhoging. Ze is inmiddels keur en heeft haar sportpredicaat. Moeder en Oma zijn prestatie. Wij willen graag naar de keuringen in de toekomst met haar nakomeling(en), moet het dan een KWPN goedgekeurde/erkende hengst zijn of kan het bijvoorbeeld dan ook Grafenstolz (trakehner) zijn?

Als het een hengstveulen wordt van Diarado, dan heb ik er al een koper voor. Maar als het een merrieveulen wordt dan..geen idee.. Is dan zo'n paard goed te verkopen bijvoorbeeld? Ik heb zelf geen tijd en ambities om de nakomelingen hoger in de sport door te rijden.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen over bovengenoemde hengsten of wat jullie passender zouden vinden. Alvast heel erg bedankt. Het gaat overigens om deze merrie:

[ [url=m/6zrY6I.jpg]Afbeelding[/url] ]

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:20

Volgens de KWPN database is deze merrie ster, sport, prok, ze moet dus wel naar de keuring om evt elite te kunnen worden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:38

Interessante merrie, loopt ze zelf nog in de sport? Hoe is ze qua rijdbaarheid en karakter? Zijn er aandachtspunten in haar lichaamsbouw?
Wat en waar zou je zelf voor willen fokken? Voor de eventing of de 'normale' springsport? Het is altijd wat moeilijk om iets aan te raden zonder foto of verdere info.

Diarado kan, ga je wel intelen op Corrado I, of je daar mbt karakter en werkwilligheid heel blij van gaat worden is een vraag, ook maat kan weleens een dingetje zijn. Verder zijn de dekvoorwaarden niet heel gunstig. Er zijn in de praktijk wel mogelijkheden voor gesekst sperma, ik weet alleen niet of dat met dit station ook af te spreken is, hij dekt heel veel, dus maatwerk zal moeilijk zijn. Afspraken met de koop van een hengstveulen zou ik wel laten vastleggen om niet van een koude kermis thuis te komen.

In diezelfde geest is je denk ik Contendro (I ?) aangeraden, daar zit ook Contender/Cor de la Bryere achter, net als bij Corrado. Is geen moderne, gewilde of commerciële hengst, dus misschien is de verkoop daarna wat moeilijker.

Mees vd Watermolen vind ik zelf niets, komt uit een oninteressante stam en voor verkoop niet erg gewild. Waarom is deze aanbevolen?

In de geest van Diarado/Corrado doorgedacht, zou je evt aan Duplex kunnen denken, is een Diarado x Heraldik x Alcatraz, loopt in Duitsland nu 1,40 en 1*. Heraldik is gevraagd bloed in de eventing, icm Diarado, wel commercieel, zeker omdat jouw merrie ook eventing heeft gelopen. Komt uit een stammetje waar ook best wat sport in zit. (denk er tzt ook eens aan om het veulen in Duitsland te adverteren).

Eldorado vd Zeshoek, is commercieel en kom je ook weer uit bij het Corrado bloed.

Aandachtspunt is wel dat Corrado en consorten eenogige paarden vererven. Ik weet niet in hoeverre dat een (grotere) rol gaat spelen als je daarop in gaat telen, maar wel iets om in je achterhoofd te houden.
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 29-12-23 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:41

Volgens mij ook, ze moet eerst Keur worden.
Combinatie met PROK is dan Elite.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:25

Welkom Nummie. Wat leuk! Ik heb die moeder zadelmak gemaakt en gereden. De moeder was een hele grootramige merrie met een top karakter. Echter miste ze we wat souplesse en liep ze wat op de voorhand. Zo te horen heeft ze dat wel iets doorgegeven. Dus als je het mij vraagt lossigheid, reflexen en souplesse toevoegen.

Oehlala, Mees is waarschijnlijk aangeboden omdat die van de hengstenhouder zelf is gok ik ;)

Wat vind je van Chaccoon? Die gaat zeker een scherper paard meegeven.
Comilfo plus? Los en reflexen.
Carrera?

Zo maar een paar die in me op komen.

Ik overweeg zelf Mindset ES te gebruiken dit jaar.
Zag dat zangersheide er ook twee interessante hengsten bij heeft.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:57

Kendra schreef:

Ja als ze alleen ster is dan moet ze nog wel naar de keuring. Ik heb niet in de database gekeken. Maar dan moet je alleen naar een centrale keuring toe voor een predikaat verhoging

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:24

Oehlala schreef:
Interessante merrie, loopt ze zelf nog in de sport? Hoe is ze qua rijdbaarheid en karakter? Zijn er aandachtspunten in haar lichaamsbouw?

Wat en waar zou je zelf voor willen fokken? Voor de eventing of de 'normale' springsport? Het is altijd wat moeilijk om iets aan te raden zonder foto of verdere info.

Diarado kan, ga je wel intelen op Corrado I, of je daar mbt karakter en werkwilligheid heel blij van gaat worden is een vraag, ook maat kan weleens een dingetje zijn. Verder zijn de dekvoorwaarden niet heel gunstig. Er zijn in de praktijk wel mogelijkheden voor gesekst sperma, ik weet alleen niet of dat met dit station ook af te spreken is, hij dekt heel veel, dus maatwerk zal moeilijk zijn. Afspraken met de koop van een hengstveulen zou ik wel laten vastleggen om niet van een koude kermis thuis te komen.

In diezelfde geest is je denk ik Contendro (I ?) aangeraden, daar zit ook Contender/Cor de la Bryere achter, net als bij Corrado. Is geen moderne, gewilde of commerciële hengst, dus misschien is de verkoop daarna wat moeilijker.

Mees vd Watermolen vind ik zelf niets, komt uit een oninteressante stam en voor verkoop niet erg gewild. Waarom is deze aanbevolen?

In de geest van Diarado/Corrado doorgedacht, zou je evt aan Duplex kunnen denken, is een Diarado x Heraldik x Alcatraz, loopt in Duitsland nu 1,40 en 1*. Heraldik is gevraagd bloed in de eventing, icm Diarado, wel commercieel, zeker omdat jouw merrie ook eventing heeft gelopen. Komt uit een stammetje waar ook best wat sport in zit. (denk er tzt ook eens aan om het veulen in Duitsland te adverteren).

Duplex had ik me al wel in verdiept en sprak me ook aan qua type maar ik kan niet echt iets vinden over hoe hij fokt of verrichtingen.. en kan ik de nakomeling dan inschrijven bij het kwpn?

Ik had 1 hengst die me heel erg aansprak en dat is Diatendro, een zwarte Diarado x Contender I hengst. Die leek mij heel goed passend voor mijn merrie, bloed, lossigheid, het achterbeen en wat opwaartser gebouwd en de nakomelingen die ik heb gezien spreken me erg aan. Maar hij schijnt geruind te zijn. Ik ben wel aan het informeren of er nog rietjes beschikbaar zijn van hem...Misschien weten jullie nog andere hengsten die vergelijkbaar zijn met deze?

Ik dacht evt. nog aan Van Gogh, Innovation en Connect.

Eldorado vd Zeshoek, is commercieel en kom je ook weer uit bij het Corrado bloed.

Aandachtspunt is wel dat Corrado en consorten eenogige paarden vererven. Ik weet niet in hoeverre dat een (grotere) rol gaat spelen als je daarop in gaat telen, maar wel iets om in je achterhoofd te houden.

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Op dit moment hebben we besloten haar uit de sport te halen en van het voorjaar te dekken. Via pb kan ik hier wel iets meer over vertellen.

Qua rijdbaarheid zou ze wel iets meer lossigheid mogen hebben, lichtvoetiger en meer over de rug met springen. Karakter is een beetje dubbel denk ik. Aan de ene kant kun je er een beginner op weg sturen en neemt ze die zo mee. Aan de andere kant moet je haar in het hogere werk wel in haar waarde laten en op haar eigen manier laten meedenken, niet teveel willen controleren. Ik vind het een fijn karakter, maar je moet er wel mee om kunnen gaan..

Ik denk wel dat we een nakomeling willen fokken voor de eventing, maar ook eigenlijk wel voor het springen mocht de nakomeling bijvoorbeeld niet genoeg hart hebben voor het internationale niveau eventing dan zou ik toch wel willen dat ze makkelijk zz of hoger mee kunnen komen in het springen, al hoeft het ook geen 1.60 te zijn :)

Geeft Diarado wat minder goede karakters? Of bedoel je omdat er dan 2x Corrado dicht bij elkaar zit? De maat zou opzicht denk ik goed moeten komen, de merrie is zelf erg aan de maat, dus evt. een iets kleinere nakomeling zou niet heel erg zijn.. zolang het wel een paard wordt en geen pony maat.

Wat bedoel je met gesekst sperma? Degene die haar een tijdje op stal hebben gehad willen haar heel graag met Diarado dekken en als het dan dus een hengstveulen is dan is die voor hun. Ik moet hier inderdaad nog wel een en ander over vastleggen. Ik zelf zou denk ik niet voor Diarado kiezen als ik enkel voor mezelf zou dekken, om de hoogte van het dekgeld, omdat het haar eerste veulen zou zijn omdat ik nog niet weet hoe of wat ze doorgeeft en omdat er dan heel dicht 2x corrado in zit.. Over de ogen heb ik al veel meer dingen gelezen en gehoord, komt dit echt weg bij Corrado, want dan vind ik het nog wel een groot risico om dan met Diarado te dekken..

Contendro is aangeraden door degene die haar in de sport heeft gereden. Omwille van de goede karakters en het bloed wat hij door zou geven in type en de nakomelingen in de eventing.. Maar geen idee of jullie je hier in kunnen vinden? Hij staat wel vrij hoog in de wbfsh ranking dacht ik.

Mees is vooral aangeraden door de hengstenhouder.. de hengst spreekt mij ook niet zo aan en de lijn ook niet eigenlijk. Wij stelden Connect voor bij hem en hij adviseerde Mees vanwege het goede karakter..

Duplex had ik me al wel in verdiept en sprak me ook aan qua type maar ik kan niet echt iets vinden over hoe hij fokt of verrichtingen.. en kan ik de nakomeling dan inschrijven bij het kwpn?

Ik had 1 hengst die me heel erg aansprak en dat is Diatendro, een zwarte Diarado x Contender I hengst. Die leek mij heel goed passend voor mijn merrie, bloed, lossigheid, het achterbeen, wat opwaartser gebouwd en de nakomelingen die ik heb gezien spreken me erg aan. Maar hij schijnt geruind te zijn. Ik ben wel aan het informeren of er nog rietjes beschikbaar zijn van hem...Misschien weten jullie nog andere hengsten die vergelijkbaar zijn met hem?

Ik dacht zelf evt. nog aan Van Gogh, Innovation of Connect.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:30

MizzMontana schreef:
Welkom Nummie. Wat leuk! Ik heb die moeder zadelmak gemaakt en gereden. De moeder was een hele grootramige merrie met een top karakter. Echter miste ze we wat souplesse en liep ze wat op de voorhand. Zo te horen heeft ze dat wel iets doorgegeven. Dus als je het mij vraagt lossigheid, reflexen en souplesse toevoegen.

Oehlala, Mees is waarschijnlijk aangeboden omdat die van de hengstenhouder zelf is gok ik ;)

Wat vind je van Chaccoon? Die gaat zeker een scherper paard meegeven.
Comilfo plus? Los en reflexen.
Carrera?

Zo maar een paar die in me op komen.

Ik overweeg zelf Mindset ES te gebruiken dit jaar.
Zag dat zangersheide er ook twee interessante hengsten bij heeft.

Wat leuk en toevallig dat je de moeder van haar hebt gereden. Chaccoon en comilfo spreken mij zelf niet zo aan. Ik wil trouwens liever geen schimmel fokken.. dus schimmelhengsten vallen voor mij al een beetje af.. Mindset spreekt me wel aan, sowieso wel de hengst Kannan. Maar ik weet niet of dat voldoende bloed mee geeft aan de merrie..

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:31

_Caithlynn schreef:
Kendra schreef:

Ja als ze alleen ster is dan moet ze nog wel naar de keuring. Ik heb niet in de database gekeken. Maar dan moet je alleen naar een centrale keuring toe voor een predikaat verhoging

Ja klopt ze moet nog naar de centrale keuring voor de graadverhoging :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:02

nummie schreef:
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Op dit moment hebben we besloten haar uit de sport te halen en van het voorjaar te dekken. Via pb kan ik hier wel iets meer over vertellen.

Qua rijdbaarheid zou ze wel iets meer lossigheid mogen hebben, lichtvoetiger en meer over de rug met springen. Karakter is een beetje dubbel denk ik. Aan de ene kant kun je er een beginner op weg sturen en neemt ze die zo mee. Aan de andere kant moet je haar in het hogere werk wel in haar waarde laten en op haar eigen manier laten meedenken, niet teveel willen controleren. Ik vind het een fijn karakter, maar je moet er wel mee om kunnen gaan..

Ik denk wel dat we een nakomeling willen fokken voor de eventing, maar ook eigenlijk wel voor het springen mocht de nakomeling bijvoorbeeld niet genoeg hart hebben voor het internationale niveau eventing dan zou ik toch wel willen dat ze makkelijk zz of hoger mee kunnen komen in het springen, al hoeft het ook geen 1.60 te zijn :)

Geeft Diarado wat minder goede karakters? Of bedoel je omdat er dan 2x Corrado dicht bij elkaar zit? De maat zou opzicht denk ik goed moeten komen, de merrie is zelf erg aan de maat, dus evt. een iets kleinere nakomeling zou niet heel erg zijn.. zolang het wel een paard wordt en geen pony maat.

Wat bedoel je met gesekst sperma? Degene die haar een tijdje op stal hebben gehad willen haar heel graag met Diarado dekken en als het dan dus een hengstveulen is dan is die voor hun. Ik moet hier inderdaad nog wel een en ander over vastleggen. Ik zelf zou denk ik niet voor Diarado kiezen als ik enkel voor mezelf zou dekken, om de hoogte van het dekgeld, omdat het haar eerste veulen zou zijn omdat ik nog niet weet hoe of wat ze doorgeeft en omdat er dan heel dicht 2x corrado in zit.. Over de ogen heb ik al veel meer dingen gelezen en gehoord, komt dit echt weg bij Corrado, want dan vind ik het nog wel een groot risico om dan met Diarado te dekken..

Contendro is aangeraden door degene die haar in de sport heeft gereden. Omwille van de goede karakters en het bloed wat hij door zou geven in type en de nakomelingen in de eventing.. Maar geen idee of jullie je hier in kunnen vinden? Hij staat wel vrij hoog in de wbfsh ranking dacht ik.

Mees is vooral aangeraden door de hengstenhouder.. de hengst spreekt mij ook niet zo aan en de lijn ook niet eigenlijk. Wij stelden Connect voor bij hem en hij adviseerde Mees vanwege het goede karakter..

Ik had 1 hengst die me heel erg aansprak en dat is Diatendro, een zwarte Diarado x Contender I hengst. Die leek mij heel goed passend voor mijn merrie, bloed, lossigheid, het achterbeen, wat opwaartser gebouwd en de nakomelingen die ik heb gezien spreken me erg aan. Maar hij schijnt geruind te zijn. Ik ben wel aan het informeren of er nog rietjes beschikbaar zijn van hem...Misschien weten jullie nog andere hengsten die vergelijkbaar zijn met hem?

Ik dacht zelf evt. nog aan Van Gogh, Innovation of Connect.

Diarado kan ik begrijpen vanuit het oogpunt van de eventing, maar hij wil ze weleens wat ponyachtig geven en ik vind het dekgeld hoog zat voor een eerste veulen (en de service viel mij toen niet zo mee).
Diatendro vind ik ook een heel aansprekende hengst, maar ik kan hem ook niet meer vinden.

Contendro zou prima kunnen passen en je behoudt je beweging met oog op de eventing. Denk dat je daar zeker een fijne eventer mee zou kunnen fokken o.b.v. wat je over je merrie vertelt. Als je wil verkopen is het wel minder commercieel.

Innovation lijkt interessant i.v.m. Van Gogh uit een Contendro merrie, maar heeft zelf maar 1.20m gelopen en ik vind de moederlijn tegenvallen. Dan zou ik eerder Van Gogh zelf gebruiken!

Connect heb ik zelf gebruikt met idee van beweging en souplesse behouden en rijdbaarheid/instelling vergroten, maar dat is een knetterscherp dier en dat hoor ik veel vaker van Connect. Ik denk dat die niet nuchter genoeg zijn voor de eventing. Ik snap de gedachte van de hengstenhouder om dan Mees aan te bevelen, maar daar heb ik zelf niet zoveel mee. Ik denk dat je daar ook wel een merrie met voldoende bloed bij moet hebben gezien de moederlijn.

Donthargos zou nog een optie kunnen zijn, dan heb je diarado aan vaderskant en aan moederszijde nog wat contender-bloed via conthargos + lordanos. Denk dat je met die hengst beweging behoudt en ik verwacht ook lossigheid en reflexen.
Chatendro zou ook interessant kunnen zijn, maar dat is nog een jonge hengst dus dat is wel afwachten qua vererving.

Mindset zou mijn keus niet zijn als je richting eventing zou willen fokken, dan zou ik bij VDL veel eerder kijken naar Landino of Stargos. Geen hengsten die vergroten, maar ze geven bloedgemaakte veulens en de eerste jaargang van Landino viel op de hengstenkeuring ook positief op. Stargos heeft enorm veel instelling en een fantastische galop. Daar zie ik wel een goedspringende eventer van komen :)

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:46

Meen je dat Gomir? Ik geloof niet dat onze Landino geschikt is als eventer. Misschien qua type en uithoudingsvermogen. Maar is veel te scherp op het hout.

Stargos zou ik misschien ook nog wel eens op onze merrie kunnen zetten. Sprong weer super gister!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 08:37

In het hogere werk wil je een eventer ook voorzichtig en intelligent genoeg hebben. Ze moeten alleen niet bang zijn. Je kunt ze leren on wat meer voorwaarts te springen en bodem te pakken, het overdreven hoog springen gaat er dan ook wel af. Zeker weten of het lukt doe je het nooit, maar ik heb landino toen zelf wel gebruikt met de eventing in het achterhoofd.

Stargos was idd heel goed dinsdag!
Otto heeft ook meegedaan, was trots hoe hij het deed voor het eerst in zo'n entourage!
Afbeelding
Afbeelding

En de Dourkan is thuis na ruim 3 maanden op de kliniek :)
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:06

Otto deed het netjes Gomir! jammer dat hij de tweede omloop even last had van zij wind ;) Fijn dat de Dourkan thuis is ! Op naar een goed herstel.

Stargos was weer op zijn best! stiekem wel jammer dat hij slecht bevruchte afgelopen jaar. Misschien wel de optie waard om het nogmaals te proberen. Was een mooie avond met mooie ronden.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:45

Marijkeeee schreef:
Otto deed het netjes Gomir! jammer dat hij de tweede omloop even last had van zij wind ;) Fijn dat de Dourkan thuis is ! Op naar een goed herstel.

Stargos was weer op zijn best! stiekem wel jammer dat hij slecht bevruchte afgelopen jaar. Misschien wel de optie waard om het nogmaals te proberen. Was een mooie avond met mooie ronden.

Oh dat is dan weer jammer als dat zo is.

Gomir: ja hij liep stoer rond hoor!! Gave foto ook!!

Fijn dat de dourkhan weer thuis staat.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:59

Ja klopt jammer! daarom voor de 3de poging veranderd van hengst maar daar ben ik ook niet ontevreden over :) Sambucci past ook mooi bij mijn grote merrie.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:07

Gave foto’s Gomir en wat ontzettend van dat je Dourkhan weer thuis is!

Wat vinden jullie van Count On Me Z? Ik ben aan het bedenken of ik hem op mijn merrie wil gebruiken. Ze heeft zelf echt een top karakter met voldoende bloed, maar is qua type wat ouderwets met extreem veel lengte. Ik wil het fijne karakter wel behouden maar iets fijner & chiquer fokken.
(Andere suggesties ook welkom, levend veulen garantie is wel een vereiste)

Vorig jaar met Cero Blue is dat gelukt, echter heeft dat veulen het niet overleefd.