Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:27

Ja onze merries gingen goed qua uier!!

Bij jullie ook zo te lezen!

Wij heb twee 2,5 jarigen laten keuren. Ga er nu een beetje mee aan de gang en dan eens zien of we kunnen verkopen of eventueel veilen.

Eentje is maar 156m dus ik hoop dat die nog beetje gaat groeien. Ben er bang voor...is al zo'n compleet 'dames' paardje
Afbeelding

Marijkeeee

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 10:56

Wel een knap dames paardje! wat voor 1 is het? die van jou is dan nog 1.56 die van mij was toen 1.52... zucht maar heeft een pracht plek bij mijn broer, vrouw en nichtje. Dol gelukkig met haar mooie e pony :D nu 4,5 en nog net e pony. Hoop voor ze dat ze e pony blijft.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:48

Jeetje dat is zuur Revalli! Ze is heeel knap! Weet nog wel mensen die E pony zoeken :p

Onze 2,5 jarigen (3 stuks) zijn groot zat gelukkig, maar gaan de hele winter nog de weide op en denk ook groot gedeelte van de zomer. Ik vind dat er best jong al heel veel gevraagd wordt van die beesten.

Onze aankoop van de veiling (Sambucci) werd laatste week echt mager. Heb dr binnengehaald omdat ik dacht dat ze koud was door alle regen en daardoor zo inleverde. Voor zekerheid ontworming ingedrukt en ik schrok me dood gisteravond. Nog nooit zoveel zulke dikke (spoel)wormen gezien… hopelijk komt ze er door!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:50

Dit is een Landino(hebben we als veulen gekocht) blijft geen pony denk ik, daar is ze nu te groot voor. Ze is ook nog maar 2,5 en was een laat veulen.maar hoop wel op 161...dat klinkt dan nog iets := onze andere 2,5 jarigen(eentje loopt nog in het land) zijn al groot.ene is 165 en andere is nog groter :=

Oh schrikken lorrr ! Hopelijk knapt die snel op!!

Wij zijn vorige week bij de opfok geweest...onze colorit was echt een hoopje stront :( opfok doet het goed hoor,maar het is gewoon een sneu veulen momenteel ;(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 21:34

Het is wel een mooie Revali! Hopelijk groeit ze nog wat.
Mijn aangekochte Casago is ook niet zo groot, maar die maakt dat dubbel en dwars goed qua instelling, liep vandaag ook weer naar 2de plek in een hele grote L-rubriek.

Hopelijk komen de wormen er zonder problemen af Iorrr, dat is altijd spannend :=

Mijn enter staat nog steeds in de kliniek. Begint nu wel de goede kant op te gaan met de wonden, maar heeft nog steeds intensieve wondzorg nodig.

Iemand hier veulens van McAllister gezien? Ik overweeg hem voor de I'm special volgend jaar, maar kan maar weinig vinden over zijn veulens.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:16

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:22

Hij was me al een paar keer opgevallen en heeft wat meer maat en formaat als zijn vader Inaico.
Voor Bella zit Wellington me iets teveel voorin, maar als ik hem op de I'm special gebruik zit hij zowel aan vaders- als moederskant in de 4de generatie. Dat vind ik dan niet zo'n issue meer. Geldt ook voor Contender, maar daar fok ik sowieso wel graag op terug.

Ziet er goed uit Iorrr! Dat gaat rap zeg!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:11

Zag het filmpje voorbij komen op Facebook. Ziet er echt goed uit, wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt zeg.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:01

Ja super blij mee! Paard ontwikkeld zich top :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:36

Ziet er goed uit Iorrr!
@Gomir: paar veulens van gezien. Mooi type en formaat. Kennis bij mij in de buurt verwacht volgend jaar veulen van hem. Merrie is niet de grootste. Denk dat het wel een mooie match is met zijn merrie.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:58

Ziet er weer goed uit lorrr! Fijn zulke paarden.

Gomir goed om te horen dat het beter gaat met je enter. Mag het nodige kosten zo op de kliniek. Naja gelukkig zijn ze er en zorgen ze er goed voor!

Onze paarden doen het goed in het land. We hebben 1 stuk land wat hoog ligt. De rest is echt om te huilen met dit weer :n

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 11:21

Weet iemand nog een opfok plek voor een hengstveulen in een normale prijsklasse?
Mag ook particulier zijn .
Veulen is 5 maanden oud

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:42

Probeer JJS in Raalte eens. Weet niet of er nog plek is maar dat zijn echt super fijne mensen met een hart voor de paarden.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:38

Thanks voor het meedenken! Heb inmiddels een goed plekje gevonden. :)
Change3x schreef:
Probeer JJS in Raalte eens. Weet niet of er nog plek is maar dat zijn echt super fijne mensen met een hart voor de paarden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:38

Jur heeft er een leuke hengst bijgekregen. Hopelijk wordt hij nu meer uitgebracht. Ik ben blij met mijn nakomeling en de dracht van de merrie. Hij krijgt nu veel kansen.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:33

Hoe gaat het met iedereen? En de merries?

Onze eerste merrie(half maart) is zo enorm dik :Y)
Alles loopt nog in het land. Maar ohohoh wat een regen zeg -O-

Ik denk dat we van het voorjaar 1 driejarige onder de hengst doen.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 00:34

Hier ook vreselijk nat alles , niets aan!
Tja het schiet alweer op de laatste veulens sinds 3 weken weg en we gaan alweer aan de merrie brok voor volgend jaar.
Ga je minder fokken Revali?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:49

Boel is inderdaad goed nat!
De eerste merrie is begin april uitgerekend en ook al goed dik! de draagmerrie een maandje later is ook mooi rond maar niet overdreven.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:15

Hier een beetje een stille meelezer geworden met twee merrie niet drachtig. Het enige waar ik aan kan relateren is een natte wei :')

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:23

Jammer MM!! Maar wel weer een poging doen in 2024?

Lexa: even zien wanneer de veulens worden geboren. 2 zijn er laat :roll: hebben de draagmerrie nog en we hebben eentje die gaat naar een veiling denk ik.

Marijke: dik en gezond dus :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:08

Nakomeling van onze Canturano merrie goedgekeurd in Ierland.
Dat was een leuke verrassing, keek toevallig op horsetelex
Eind februari verwachten we van haar een Mindset

cvanloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:44

Mariekii schreef:
Hoi allemaal *\o/*

Ik had mijn vraag apart gesteld, ik probeer het opnieuw in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie kennis/ervaring met de hengsten Landino VDL en Solid Gold Z. Ik zie weinig van Landino in het nieuws en kan dus weinig over hem vinden. Van Solid Gold Z ben ik benieuwd naar de rijdbaarheid, of hij niet te heet is.

Ik wil graag mijn merrie dekken met een van deze twee hengsten, allebei dus Stakkato Gold. Mijn merrie is robuust gebouwd (Douglas VDL), niet bloederig, 1.76 schofthoogte, beetje vierkant gebouwd. Mijn keuze voor een van deze hengsten is dat ze vaak kleiner fokken (ik heb niet meer maat nodig) en moderne sportpaarden met meer bloed en verfijnd voortbrengen.

Alvast bedankt!

Hii, ik heb een nakomeling van landino vdl ik houd hem tot nu toe hengst hij is van 2022 dus hij wordt nu bijna 2. Ik ben erg blij met hoe hij zicht ontwikkelt. Top karakter en heel leergierig.
Rustig paard kijkt nergens van op.

https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... n-hopstein

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 00:10

Gefeliciteerd esje01, wat zal je trots zijn! :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:49

Super esje01! Mooi fokkerssucces! gefeliciteerd

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:35

Gefeliciteerd Esje, daar mag je trots op zijn!!

Hier alles rustig. 3 jarige is mooi herstelt na de koliek operatie en is deze week weer voor het eerst in de paddock geweest na 2 maand op stal.

Ik zag echt net dat onze gefokte Dourkhan wordt geveild gaat worden op de Dutch Horse Trading. Hij is echt ongelofelijk knap. Heb hem een half jaar geleden onbeleerd verkocht en hij is nu net zadelmak. Wij gaan hem zaterdag nog even opzoeken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding