Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LETS schreef:Ze had al een aantal jaar 3 cystes, en toen werd ze steeds in 1x drachtig. Vorig jaar heeft ze een poos in de kliniek gestaan met haar veulen waardoor ze op het laatste moment verworpen heeft en toen weer met 1x insemineren drachtig, maar daardoor waren we nu erg laat in het seizoen (veulen van eind juni). Nu zijn het er 5, en vrij groot. We hebben maar 1x geprobeerd omdat ze al zo laat in het seizoen zat, begin dan liever volgend jaar op tijd. Maar omdat ze nu gust is, overweeg ik die cystes te laten weghalen. Het is natuurlijk niet gezegd dat ze niet alsnog vrij vlot drachtig zou worden..
Ik ben in principe niet zo heel erg van het ingrijpen als het niet hoeft.. Dus twijfel een beetje.
Rex_Rolfo schreef:Even de knuppel in het hoenderhok gooien: als je fokt met merries die pas na medisch handelen drachtig worden, loop je dan niet het risico dat na een paar generaties de vruchtbaarheid van de populatie er op achteruit gaat?
janderegelaa schreef:wij mensen die vaak iets markeren nemen laten ons daar ook niet door tegenhouden toch…
simpie94 schreef:Ja buitengewoon veel vliegen hier ook. Ik denk dat het door de droogte komt. Ook zij zoeken vocht en dat is dan bij de paarden.
Combi voor 2023 begin mei:
Bon Bravour x Tango (ster, sport, ibop, prok)
Citaat:Shadow33
Merrie connaisseur x jazz gedekt met nacho.
Merrie goodtimes x gerswin gedekt met mindset es.
simpie94
Begin mei
Bon Bravour x Tango (ster, sport, ibop, prok)
baudyh
Merrie Sander x Gribaltar drachtig van Fontaine
Merrie Oscar x Weinberg drachtig van Omar Sharif
Merrie Cover Story x Havidoff drachtig van McLaren
Merrie 00seven x Nurprimus drachtig van Nobel prins Norel
splenius
merrie le vivaldi x sunny-boy drachtig van HENKIE (moet nog scannen)
merrie upper-class x jazz drachtig van FERGUSON (uitgerekend 30 april)
karinna
Merrie Osmium x Belisar, drachtig vam Frankie Lee (uitgerekend 30 april)
tjakka123
Merrie (ster/prok) First Promise x Krack C (keur/preferent) drachtig van Kjento (uitgerekend 15 april)