Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:56

Gefeliciteerd Iorr met de verkoop en aankoop. Leuk veulen de Sambucci. Op de veulenkeuring ook gezien en lijkt ook wel los in het lichaam.

De veiling prijzen vielen al met al niet tegen. Was blij dat het niet zo'n warme avond was als vorig jaar! Was nu ook warm genoeg in de hal maar beter vol te houden.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:18

Mocht je weer in de ring staan marijke?

Ben benieuwd naar de sambucci lorrr....ik heb de laatste merrie gedekt met sambucci.maar direct het land in gedaan dus geen idee of ze drachtig is

Ons veulen is verkocht naar Polen.veiling liep netjes.ik ben tevreden met de prijs.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:19

Marijkeeee schreef:
Gefeliciteerd Iorr met de verkoop en aankoop. Leuk veulen de Sambucci. Op de veulenkeuring ook gezien en lijkt ook wel los in het lichaam.

De veiling prijzen vielen al met al niet tegen. Was blij dat het niet zo'n warme avond was als vorig jaar! Was nu ook warm genoeg in de hal maar beter vol te houden.

Ik vond het er ook nu bloedheet. Vooral bij de stallen. Ik ben blij dat onze super chill is en zo ongeveer de hele tijd lag op stal waardoor die nog energie had, maar ik vond bijna alle veulens opvallend minder lopen in de veiling als in de presentie. Jammer dat zo’n externe factor zoveel invloed heeft…

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 20:10

@Revali: ja ik mocht weer in de ring staan. Leuk ook Sambucci. Ben benieuwd hoeveel veulens er volgend jaar van hem komen. Gefeliciteerd met de verkoop van het veulen. Ook top van je ronden in Deurne!

@Iorrr: het was warm zat, maar vorig jaar poeh toen begaf ik het bijna in de ring! viel mij ook op dat sommige veulens niet meer zo top liepen. Was ook een merrie bij helemaal nat van het zweet. Moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg goed naar de veulens heb gekeken. Dat valt vaak toch tegen wanneer je ook moet letten op het publiek of ze bieden. Was wel minder publiek livé dan vorig jaar. Biedingen online gingen ook wel mooi vlot mee.

Hoekvrouw/ spotter gebeuren bij zo'n veiling is best leuk. Maar ik voelde mij enorm opgeblazen. Op de een of andere manier was het eten niet top gevallen en lichtelijk last van een opgeblazen harde buik. Dan is het wel vervelend... sta je daar wat in de ring vol in de kijkers.

Was ook nog gevraagd om de zaterdag een dravers veiling te doen. Vorig jaar wel gedaan en heel bijzonder om dat mee te maken. Gaat heel anders! beestje word op een podium gezet en bieden maar. Gaat echt van 2-4k tot 40-80k. Dat voor een enter twenter. Heel bijzonder volk ook. Wel mooi om eens mee te maken. Maar paste mij nu niet zo goed. Overdag naar outdoor Tolbert en geen idee of ik op tijd terug kon zijn. Maar goed dat ik nee had gezegd. Programma was bijna een uur stil gezet vanwege hoosbui en onweer. 4 jarige sprong wel een fijne ronde in het 110. Het was het wachten waard :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:32

Ik ben zo blij met mijn veulen. Kleur verbaast mij ook erg maar zo blij mee. Verder een heerlijk karakter

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:39

Heerlijk Caro!

Vanmorgen de pommerol gescand en mooi drachtig! volgend jaar april uitgerekend.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:31

Super Marijke!!

Mooi caro! Die van ons ziet er ook zo uit.wordt wel een schimmel.komt wel heel slecht door het haar heen

Afbeelding

Onze Eras is verkocht naar Polen.
Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:48

Deze wordt geen schimmel al had dat wel gemogen van mij. Verharen gaat echt slecht. Bij zijn vriendje net zo.

Gefeliciteerd met de verkoop

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:58

Denk dat de mijne ook schimmel wordt :+
Afbeelding

Hier komen de veulens juist eens heel mooi door de vacht heen dit jaar.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:01

Overduidelijk haha

Hier 2 veulens super door het haar.maar de colorit niet.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:11

Ik had er vorig jaar 1 die razendsnel door zijn haar was en 1 die daar echt veel langer over deed. Die heb ik toen hij een keer erg zweette van de warmte (het was bokkieheet) met een rosborstel gepoetst en daardoor kon ik bijna al het veulenhaar eraf borstelen zonder veel moeite.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:18

Bij die van mij kan ik poetsen wat ik wil. Schiet niet op. Komt er vanzelf wel af

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 10:22

Dat werkte bij die van mij dus ook alleen toen hij bezweet was. Eerder dat dat ook niet veel.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:32

Gefeliciteerd met de verkopen en knappe aankopen!

Hoe hebben jullie de verkoop van jullie veulen ervaren? Moeilijker als andere jaren / voor minder geld weggedaan of juist niet?

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:45

Numero uno vanochtend overleden Y;(

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:54

Fokker321 schreef:
Gefeliciteerd met de verkopen en knappe aankopen!

Hoe hebben jullie de verkoop van jullie veulen ervaren? Moeilijker als andere jaren / voor minder geld weggedaan of juist niet?

Die van ons bracht evenveel op als het jaar daarvoor.maar merk wel dat het allemaal minder wordt. Zijn ook zoveel veilingen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 09:38

Zijn (te) veel veilingen en tegelijkertijd.. bevorderd het niet. Wanneer je een veulen hebt met niet een hippe populaire afstamming brengt het minder op. Tenminste dat idee heb ik.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:08

Bij de laatste kwpn 6 veulens waar geen bieding op was. Op mijn merrie geen reacties gehad. Alleen een paar vage via e horses

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 21:09

caro29 schreef:
Bij de laatste kwpn 6 veulens waar geen bieding op was. Op mijn merrie geen reacties gehad. Alleen een paar vage via e horses

Vriendin van mij heeft een 3 jarige te koop....slechts 1 reactie -O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 08:23

Het is echt triest. Ben wel blij dat ik de merrie bij de hengst heb gedaan en niet leeg heb gelaten

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:38

Apart eigenlijk... op wedstrijden lopen ze achter de paarden aan bij wijze van en zet je wat te koop komt er geen reactie.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 12:27

Ik heb een 4jarig (dressuur)paard te koop staan op FB en sporthorses.
Gewoon echt een goed paard, zwart met mooi wit dus normaal super commercieel voor dressuurmeisjes.
Heb nog geen enkele reactie gehad, gewoon nog geen enkele... ik snap er geen snars van.

De paardenmarkt is echt fiets up op dit moment.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:44

Revali schreef:
caro29 schreef:

Vriendin van mij heeft een 3 jarige te koop....slechts 1 reactie -O-

Wat moet een leuke 3-jarige een beetje kosten tegenwoordig? Ik ga tegen de winter weer op zoek. Niet het laatste aan budget maar ik zorg wel dat alle predikaten erbij komen, zou dat nog uitmaken voor een verkopende fokker bv?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:07

Zijn ze dan misschien te duur voor de normale, particuliere koper? Mijn ervaring is dat vanaf een bepaalde prijsklasse je eigenlijk wel goede connecties moet hebben wil je er ook echt vanaf.

Veel duurdere paarden staan héél lang online of worden gewoon niet verkocht.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:45

Maar wat beschouw je dan als duurder?
Toen ik zei dat ik em wilde verkopen en 20 wilde vragen zei iedereen mij dat dat veel te goedkoop was voor zo'n paard. Ik vraag nu 25 (zo ook geadverteerd) en ik krijg niks reacties... tja.