Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orange

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:52

Heel veel sterkte Lexa, zo zonde van zo’n jonkie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:57

Heel erg waardeloos! En als ze netjes behandeld zijn kun je ook niets, darmwand kan er zo van beschadigen dat er soms geen houden aan is.
Hier ook 2 van de 3 van het najaar met forse besmetting thuis gekomen uit de wei. Hele winter er bovenop gezeten met controle/extra ontwormen en bijgevoerd, maar duurde enorm lang voor ze weer een beetje bijkwamen. En de 3-jarige heeft nu nog niets over qua gewicht, mocht van mij wel 80 kilo bij :=

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:13

Hier een stille meelezer, die even jullie expertise nodig heeft.

Wat is een eerlijke vraagprijs voor de volgende merrie:

KWPN, bruin en 14 jaar
Numero Uno x Quite Easy uit de Freiminka stam
Heeft 1.40 mtr. gesprongen met mijn dochter in Duitsland (hoogste klassering 4e prijs).
Heeft het sportpredicaat.
Is heel braaf in de omgang.
Is vorig jaar dragend geweest, heeft alleen de vrucht afgestoten tussen de 60 dagen en 90 dagen scan.
Heeft PROK.

De reden van niet meer uitbrengen in de sport is, dat ze niet meer wil springen. Dit heeft voornamelijk een hormonale oorzaak. Iemand heeft interesse om haar te kopen als fokmerrie, maar wil een vraagprijs weten.

Wat vinden jullie een eerlijke vraagprijs?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 13:26

Ik heb geen idee. Ik krijg al te horen dat 5k voor stermerrie d-oC te hoog was. Nu is zij drachtig en vraag ik er meer voor. Ik vind het zelf ook lastig om een prijs te bepalen.

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 14:45

Niet als rijpaard en niet drachtig dan wordt het al wel lastig. Maar met een dergelijk eigen prestatie wel interessant. Is bekend waarom ze niet drachtig bleef? Want het risico dat ze als fokmerrie ongeschikt is is er ook. Dan is 5k idd al teveel.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 15:13

Bertje16 schreef:
Niet als rijpaard en niet drachtig dan wordt het al wel lastig. Maar met een dergelijk eigen prestatie wel interessant. Is bekend waarom ze niet drachtig bleef? Want het risico dat ze als fokmerrie ongeschikt is is er ook. Dan is 5k idd al teveel.

De reden van niet drachtig blijven is niet bekend. Het was voor haar de eerste keer. Het kan ook zijn dat het veroorzaakt is omdat we haar actief in de springsport hebben gehouden. Sommigen raden het af, maar sommigen zeggen weer dat het niet uitmaakt. Als rijpaard kan ze nog wel gebruikt worden, zeker in de dressuur zou ze het goed doen. Ze is alleen niet meer geschikt als springpaard.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 16:44

Ik zou er ook weinig voor willen betalen puur omdat er nog geen succesvolle dracht is geweest.....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:02

waarom wil ze niet meer springen dan? wat doen haar hormonen dan dat ze dat niet meer wil? kun je dat niet behandelen?

misschien is leasen een optie?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 19:30

Ik weet niet of de merrie nu 123 interessant is om te verkopen. Ik zou de merrie in het voorjaar drachtig maken en dan verkopen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:58

Als fokmerrie vind ik het heel lastig om een prijs te bepalen als ze nooit een veulen gehad heeft.
Maar dat komt misschien ook, omdat ik met mijn Numero Uno (die ook niet meer wilde springen in de ring toen het moeilijker werd) weinig geluk had met drachtig krijgen. Ook niet toen ze al niet meer mee hoefde op concours.

Als ze verder gewoon braaf is zou ik haar mooi verkopen als rijpaard met het verhaal erbij. Genoeg mensen die lekker buiten willen rijden en eens dressuurproefje starten. Die van mij heeft zo een prima plek gekregen en ook nog wat opgebracht na alle kosten :+

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:10

@Benita: je hebt al iemand die haar graag wil kopen als fokmerrie? Zou zeggen laat ze een bod doen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:15

Prijs van zo een is inderdaad lastig.. net wat de gek ervoor geven wil…

Hier goede veiling gehad, tevreden :) Een verkocht, een gekocht ;) en m’n broer ook een gekocht haha. Eigenlijk slechte deal dus, maar toe maar ;) wel mooie avond.

Mijn Il est Balou staat nu bij de prof en dat lijkt goed. Zelf een tijdelijk projectje van een kennis die de kruisbanden kapot heeft: 8 jarige die eigenlijk alleen zadelmak is en stront verwend in omgang. Maar gaat super. Leuk dier en zo kan ik blijven rijden!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:49

Mooie oplossing iorrr!
En gefeliciteerd met de verkoop, hij liet zich goed zien.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:08

Iorrr schreef:
Prijs van zo een is inderdaad lastig.. net wat de gek ervoor geven wil…

Hier goede veiling gehad, tevreden :) Een verkocht, een gekocht ;) en m’n broer ook een gekocht haha. Eigenlijk slechte deal dus, maar toe maar ;) wel mooie avond.

Mijn Il est Balou staat nu bij de prof en dat lijkt goed. Zelf een tijdelijk projectje van een kennis die de kruisbanden kapot heeft: 8 jarige die eigenlijk alleen zadelmak is en stront verwend in omgang. Maar gaat super. Leuk dier en zo kan ik blijven rijden!

Gefeliciteerd! Wat hebben jullie bijgekocht?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:04

gomir schreef:
Mooie oplossing iorrr!
En gefeliciteerd met de verkoop, hij liet zich goed zien.

Dat vond ik ook, maar is ook gewoon echt een heel fijn veulen! Helemaal het karakter: ik ben echt gek van deze… maar het is en blijft een hengst: fijn dat hij daar ook liet zien hoe fijn hij in het mij is!

Wij hebben nr 27 de Sambucci en m’n broer 17…

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:28

Iorrr gefeliciteerd met de aankoop en verkoop van de veulens .
De prijzen van Starsale vielen mij nog mee, is wel eens slechter geweest.

Benita ik zou de koper eens vragen wat hij of zij in gedachten hadden.

Man lief vandaag op pad geweest voor de foto / videodag voor de veiling ben benieuwd hoe dat gaat ….bij een laag bod gaat hij weer mee naar huis . Zelf even een foto gemaakt thuis na afloop . Contagio X Crown Z 2 maanden precies.Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:09

Zijn jullie veulens allemaal al gechipt? Die van mij is van 25 mei en die gaat er in oktober denk ik vanaf want de merrie lijdt er teveel onder. Ik zit in Drenthe. Behalve de mail dat hij geregistreerd is heb ik nog niks gehoord.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:22

Als jij dezelfde chipper hebt als ik kun je er beter zelf achteraan. Hier altijd alles zelf moeten regelen, sinds deze chipper er is

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:51

Super Lorrr!! Gefeliciteerd

Caro: kwpn? Ik heb ze bij zangersheide en is top geregeld!! Altijd dezelfde man..belt altijd netjes.veel te regelen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:28

Ik heb er 2 uit april al gechipt. Eind mei en eind juni veulen moeten nog.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:46

Revali schreef:
Super Lorrr!! Gefeliciteerd

Caro: kwpn? Ik heb ze bij zangersheide en is top geregeld!! Altijd dezelfde man..belt altijd netjes.veel te regelen

Dat is ook mijn ervaring bij zangersheide. Paspoort is hier al binnen van het veulen (mei).

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:32

B_M_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:23

Wij hebben in het verleden met cohinoor vdl gefokt. Nu zitten we in twijfel of we deze hengst wellicht volgend jaar weer gaan gebruiken. Ik zie dat zijn laatste wedstrijd vorig jaar is geweest. Weet iemand van jullie wat de reden is dat Cohinoor niet meer in de sport loopt?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:10

Idd kwpn. Dezelfde chipper als Iorr. Volgende week komt hij bij de buren en heb aangegeven dat hij die van mee dan mee kan nemen.
Alles van zangersheide is op stal al gechipt. Die waren supersnel

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 19:53

B_M_P_R schreef:
Wij hebben in het verleden met cohinoor vdl gefokt. Nu zitten we in twijfel of we deze hengst wellicht volgend jaar weer gaan gebruiken. Ik zie dat zijn laatste wedstrijd vorig jaar is geweest. Weet iemand van jullie wat de reden is dat Cohinoor niet meer in de sport loopt?

Cohinoor is verkocht naar amerika en loopt daar als hunter