Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:04

Magic lover, fijn dat het er allemaal goed uitzag, welkom op het bankje erbij :D

Decarine, wat raar dat ze direct eruit moet, lijkt me dat het wel vaker gebeurt dat met natuurlijk dekken in de kudde niet alle merries gelijk hengstig zijn. Leuke keuze, Desert, hij is knap uitgegroeid <3

Mirjan, pff jij hebt het ook maar druk met je dames

Janinevv, Gefeliciteerd!!!
Fijn dat je andere merrie schoon is

Nieky, gefeliciteerd met de 3 drachten! Prachtige combi's <3 Mooi dat Abby het zelf aangaf, scheelt weer scannen

Paintlover, jaaa eindelijk! Gefeliciteerd *\o/*

Annash, echt een hele gave combi, prachtige hengst ook

Het zaad voor Silver is toch nog optijd erin gegaan, zelf maar opgehaald bij de terminal, flink wat uurtjes auto gehad maar het eitje zat er gelukkig nog, was zo blij.
Helaas heeft ze niet geovuleerd, ze heeft een 'anovulatory follicle' (sorry weet het NLse woord niet) dus dit eitje gaat niet springen. Helaas helaas, ik ga haar over een paar dagen ophalen en dan blijft ze hier twee weken voor ze weer terug moet naar t station. Had zo gehoopt in 1x raak voor haar, ze vinden het station maar niks.

Voor Ice nog een keer besteld, gelukkig vanmiddag aangekomen. Was nog even spannend want DHL had technische problemen waardoor ze het een dag later dan gepland hadden opgehaald (en de verwachte aankomst voor maandag gepland stond) maar het is toch optijd aangekomen. Hopelijk kan Ice dan morgen eindelijk geinsemineerd.

Maandag ook drachtscan voor Jona en even controle voor Fenja (die laat niets zien terwijl ze vorig jaar na de dekking ineens sterk hengstengedrag ging vertonen en alle hengstige merries ging dekken :+ , maar misschien draagt ze nu een merrieveulen).
Ben best nerveus voor Jona, die trok het bezoekje bij de hengst amper en had een dikke terugval in gedrag, weer haar oude, moeilijke en angstige zelf. Eenmaal thuis was ze direct weer de oude maar zou het zo rot vinden als ze weer terug moet.
Ze is maar 2x gedekt, aangezien de hengstenhouder weg ging naar een wedstrijd en niet meer kon dekken. Dus best spannend.

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:06

Lyona, klinkt als bloedei? Hopelijk raakt ze het snel kwijt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:11

Wat een pech Lyona!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 16:26

Wat een positieve berichten hier!! Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries!! *\o/*

Behalve Lyona, het zit je niet mee dit seizoen! :+:

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:36

Sterre op wachtbankje.
Eli follikel 3.5cm, maar nog geen hengstigheid. Dus woensdag weer scannen.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:46

Miriam succes met Eli, hopelijk woensdag wel hengstig!

Mijn eerste merrie heeft een kloppend hartje op 31 dagen =)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:04

Goed nieuws :D

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:48

Even ego, Jona waarschijnlijk drachtg *\o/* kleine kans dat het een cyste is, is vrij klein namelijk maar waarschijnlijk vruchtje.

Afbeelding
Zo opgelucht, vond het met Jona erg spannend, hoopte zo dat ze niet terug hoefde.
Fenja mooi kloppend hartje. Ups nog een keer hengstig gespoten, nog niets gebeurd namelijk.
Ice weer thuis sinds gisteren, ook zo blij mee. Blijft nog even spannend, blijkbaar heeft ze maar half geoculeerd...
Silver moet nog een cyclus op station blijven

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:52

Mooi dat er toch steeds meer positieve berichten komen en de meeste toch nog drachtig zijn. Succes nog met de laatste merries!

Wij zijn gisteren teruggekomen van een weekje camping, even de zinnen verzet.

Woensdag krijgt Veroon haar 35 dagen scan, hopelijk een kloppend hartje dan. Toch wel even weer een spannend moment.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 12:55

Voorzichtig gefeliciteerd met jona

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 20:24

Paint_lover gefeliciteerd *\o/* al die moeite heeft dus zeker geloond, heel fijn. Veel sterkte ivm de situatie met je lijf :(:)

Deracine knappe Date hoor <3 ik hou van witte hoofdjes. Hopelijk wordt ze vlot hengstig en kan ze gedekt worden.

Annash gefeliciteerd *\o/*

Mirjamalvaro Eli werkt niet mee zo te horen. Hopelijk is ze woensdag hengstig.

Shadowstar Fijn dat er een positieve hartslag scan was

Lyona gefeliciteerd met Jona haar dracht *\o/* fijn dat Fenja ook nog drachtig is. Hopelijk wordt Ups snel hengstig en heeft Ice gepakt. Balen dat Zilver er nog even moet blijven staan.

Muronia blijft idd altijd spannend of alles inorde is bij de 2de scan

Morgen zit saartje op 18 dagen, overmorgen Blue en zondag zitten Sophietje en Loes op 18 dagen. Blue is de 4de poging en de laatste x dus met spoelen met breed spectrum antibiotica. Heel benieuwd of het gepakt heeft maar heb er ergens een hard hoofd in. Bij Loes ben ik ook benieuwd want ze liet zich maar 1x dekken :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:16

Geen hartslag en geen vruchtje vanmorgen meer te vinden |(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:20

wat kak, balen man!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 09:23

Nee joh wat balen !!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:34

Ah nee kevinsky bah daar reken je ook niet echt meer op dan. Wat nu, nog een poging doen?

Nieky 4 merries rond de 18 dagen, duimen dat er geen 1 bedenkt om maar hengstig te worden. Vooral Blue hoop ik voor je nu. Komende week weer scannen?

Hier vanavond 35-dagen (hartslag)-scan. Ik reken mezelf nog niet rijk maar ik hoop van harte dat "het" nog veilig op zijn/haar plekje zit en we een hartje mogen zien kloppen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:16

Kevensky |(

Bah Eli nog steeds geen hengstigheid. Follikel groeit wel mooi door en is nu 4.8cm

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:17

mirjamalvaro schreef:
Kevensky |(

Bah Eli nog steeds geen hengstigheid. Follikel groeit wel mooi door en is nu 4.8cm

Hopelijk vlot het bij jou.
Spannend Muronia!

Hier mijn merrie morgen weer ophalen omdat vandaag niet lukt. Ze is weer klaar met dekken (korte hengstigheid)

Ben benieuwd.. ze is 2 keer gedekt met de andere hengst

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:22

Kevinsky nee joh… wat zuur. Dikke knuffel :(:)

Janinevv hopelijk alsnog gepakt! Ben benieuwd. Het is een mooie hengst :j

Claudia hopelijk een goede scan vandaag! Duim!

Mirjamalvaro wel mooi eitje, nu nog een hengstigheid ..

Nieky mooi aantal! Ben benieuwd of de laatsten zich er nog bij voegen

Hier nogsteeds saai nieuws, wel fanatiek aan het trainen thuis. Minthe weer voor de wagen en met zilver heb ik morgen weer eens les. Dit keer van iemand anders, eerste keer. Ben benieuwd !
Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:10

Ik vind het echt zo enorm zuur voor je Kevinsky, had je zo een sonnie baby gegund. |(

Hopelijk pakt het Janine!

En spannend Muronia. Hopelijk een mooi kloppend hartje.

Nieky je hebt al weer een mooi aantal! Hopelijk de laatste ook!

Ze zien er wel goed uit Kabayo!

Hier vandaag mooi nieuws, 4 merries drachtig (88 dagen, 2 op 20 dagen en 1 op 12 dagen vandaag) en de laatste merrie mooi hengstig en mag ik vrijdag gaan insemineren. *\o/*
Hopelijk zij nu ook mooi drachtig en dan weer klaar voor dit seizoen. <3

12 dagen baby. :):)
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 17:56

Super quir! Hopelijk pakt de laatste ook

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:34

Pff.. het lijkt erop dat Veroon het vruchtje kwijt is. De scanster kon het nergens vinden. Ze vertelde dat aan beide kanten op de eierstok een groot ei zit, wat zou passen bij dracht en de baarmoeder lijkt gewoon drachtig, maar nergens de vrucht te vinden. Ze komt volgende week nog een keer terug. Ik weet het niet.. vorig jaar met Elonia heb ik dit ook gehad en toen zat de vrucht er een week later gewoon netjes. Dat geluk zal ik toch vast niet nog eens hebben.. ik weet het even niet wat ik hiermee moet. Volgende week maar afwachten, maar hier had ik niet op gehoopt zo.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:37

Muronia neeee, ik zal heel hard duimen dat het er nog wel zit. Ik gun het je zo

Kevinsky wat vreselijk. Ga je nog een keer proberen?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 21:44

Muronia schreef:
Pff.. het lijkt erop dat Veroon het vruchtje kwijt is. De scanster kon het nergens vinden. Ze vertelde dat aan beide kanten op de eierstok een groot ei zit, wat zou passen bij dracht en de baarmoeder lijkt gewoon drachtig, maar nergens de vrucht te vinden. Ze komt volgende week nog een keer terug. Ik weet het niet.. vorig jaar met Elonia heb ik dit ook gehad en toen zat de vrucht er een week later gewoon netjes. Dat geluk zal ik toch vast niet nog eens hebben.. ik weet het even niet wat ik hiermee moet. Volgende week maar afwachten, maar hier had ik niet op gehoopt zo.

Pfff neeee dat meen je niet!! Ik ga heeel hard voor je duimen dat ze gewoon niet goed gekeken hebben ;( -O-

Kevisnky; bij jou ook al zulk stom nieuws! Verdikkie wat zuur ;( -O-

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:01

Ik ga voor je duimen muronia… het is je zo gegund!

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 14:24

Kevinsky wat vreselijk jammer.

Muronia hopelijk heb je het geluk ook deze keer aan je kant, je verdient het zeer zeker. Ik duim voor je.

Hier wordt mijn merrie morgen gescand, 16dgn scan en duimen dat het er geen 2 zijn.
Alleen klein probleempje ik ben zondag met spoed opgenomen in het zh en lig daar nog.
Nu is er kleine kans dat ik morgen naar huis mag en er dus hopelijk toch zelf bij kan zijn.
Als jullie toch aan het duimen zijn willen jullie dan ook een duim voor mij draaien?