Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:52

Die eerste foto, zelfs niet nodig om de horizon bij te stellen, hoe bedoel je bergopwaarts 8-) .

AnsoDM

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 14:53

Spookje is echt zo’n knapperd!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 17:21

Vandaag Cielo toch maar de hals en borst geschoren. Hij stond alweer klam van de warmte.

Hij liet het heel braaf doen. Niks schrik gehad.
Afbeelding

Heel blij met hoe hij er nu uit ziet. Duidelijk ronder, ook rondere billen alweer.
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:30

Fijn dat die zo braaf was. Wat een vacht zeg.. die van mij was echt niet zo. Grappig om die verschillen zo te zien!
Vorig jaar heb ik hem wel geschoren want toen kreeg hij er zo’n jeuk van dat die kaal werd.. Leek wel schurft (was het niet). Toen vond hij het ook niet erg maar weet niet wat hij nu zal doen. Zijn oren knippen vindt hij verschrikkelijk . Hopelijk trekt dat bij want vindt die uitstekende plukken niks

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 18:54

Afbeelding

Afbeelding

Hier gaan we de naarling fase in :+ . Ze heeft wel een flinke bos manen voor haar leeftijd vind ik.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:24

Ja dikke vacht heeft Cielo. Geen idee waar dat van komt, moeder is fries (vader springpaard Zangersheide) maar friezen zijn geen koudbloeden en heb zelfs nooit friesveulens gezien met zo'n dikke vacht.

Misschien omdat hij niet zo'n beste gezondheid had gedurende 2 a 3 maanden.

Boven z'n ogen heeft hij ook wat kale plekken, maar hij schuurt ook langs de staldeur.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 19:31

Mijn eerste veulentje (ik heb alleen maar Friezen dus) had wel echt ook een wollie vacht. Maar dat was de eerste zomer. In de winter had ze een mooie wintervacht, maar niets heel extreems.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:14

lonniejj zo leuk om hem te blijven zien! Zo goed gegroeid al, wat een knappe jongen.

Quir wat een mega knap paard! Heel benieuwd hoe hij uit gaat zien als hij uitgegroeid is <3

Art_Ificious wat een vacht ook, inderdaad fijner met dit weer een stukje eraf. Kan inderdaad met iets mindere gezondheid te maken hebben. Hij heeft het in ieder geval niet koud dan in de winter. :j

Thioro vind haar toch wel heel knap. <3 mooie lange benen en die manen inderdaad heel lang voor een jaarling! Heeft die van mij de helft van :')

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:03

Vandaag wat foto's gemaakt met mijn camera, ze is wel fotogeniek. <3
Mijn zusje was ook mee die heeft dan wat foto's van ons samen gemaakt maar ik kan mezelf nu echt niet op foto's zien.. na mijn ongeluk begin dit jaar ben ik echt nog meer aangekomen omdat ik ook 3 maanden niks mocht doen.. zit ook niet helemaal lekker in mijn vel nog steeds, ook met mijn blinde oog.. woensdag een gesprek bij de psycholoog hopelijk gaat me dat ook wat helpen.

Hierbij 2 foto's die ik echt leuk vindt.
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 21:09

Kvikur :knuffel: deze is voor jou.

Je knappe jaarling is wel echt geen naarling he. Ziet er een leuke uit

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 23:39

Dikke knuffel voor jou kvikur :knuffel:
Wat is ze toch leuk <3

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 05:14

Dikke knuffel kvikur :knuffel:
Ze is inderdaad best fotogeniek, wat een mooie fotos !

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:04

Dikke knuffel voor jou!

Ze is heel knap!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 07:52

Knappe dame Kvikur! En stekte.
Ik zal mijn dames ook eens op de foto zetten. Ik vind ze beide best mooi in proportie, geen naarlingenen.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:26

hier helaas even wat minder, van het weekend weer gewest bij haar en schrok toch hoe ze er bij liepen.
navraag gedaan blijkt er dit jaar helemaal geen weide te zijn...

al met al ..... we halen haar terug.... we maken de stal wat net opslag was weer een stal, passen een aantal dingen aan en dan kan ze naar huis komen. we hebben een klein speelmaatje voor haar en kan ze de wei op. het is kiezen of leeftijdgenootjes en geen wei ( waar ze niet mee speelt, en haar vriendin is ook weg uit de opfok ) of thuis met een kleiner maatje en wel wei.

ik ga gewoon weer opzoek naar een plekje waarvan ik weet dat het wel allemaal klopt en wat ik kan vertrouwen want dat is nu wel ff weg
Laatst bijgewerkt door kimwilliam op 22-04-25 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:32

Ze is prachtig Kvukir! Dikke knuffel voor jou en goed dat je hulp zoekt :knuffel:

Deze knappe en lieve meid was zaterdag jarig! *\o/* En vond alles goed :D

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Mijn post kwam tegelijk met die van jou kimwilliam. Balen zo zeg.. Ik snap helemaal dat je de keuze hebt gemaakt om haar naar huis te halen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:46

Kimwilliam da's balen.
Maar mijn jaarling staat ook niet met een leeftijdsgenootje, wel op weide met mijn 4 jarige.
Denk dat de keuze geen leeftijdsgenootje maar wel weide sowieso beter is dan waar ze nu staat.

NikkivdV gefeliciteerd met je officieel jaarling. Leuk als ze alles toelaten

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:47

ja daarom, baal enorma want ze zouden wel de wei opgaan.... anders had ik haar daar nooit in de opfok gezet

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:53

Ja dat snap ik.
Jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik nog wel een plekje kunnen aanbieden bij mij op de weide. Heb 1 HA dus ruimte zat.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 09:56

Art_Ificious schreef:
Ja dat snap ik.
Jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik nog wel een plekje kunnen aanbieden bij mij op de weide. Heb 1 HA dus ruimte zat.

vind het ook niet erg als ze verderweg staat hoor, ben meer opzoek naar een plekje waar ze het goed gaat krijgen en waar ik weer op kan gaan vertrouwen want dat is nu wel aardig beschadigd

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 10:00

Quir wat is je spookje een plaatje he, mooi gefokt, mag je trots op zijn.

Kvikur wat rot dat het niet zo lekker met je gaat. Ik vond je ook heel erg dapper overkomen,logisch dat het toch wel een flinke impact heeft gehad. Hopelijk krabbel je snel weer wat op.

Lonniej goed om te zien dat hij het zo goed doet. Ik ben heel benieuwd hoe hij zich uiteindelijk gaat ontwikkelen. En leuk dat je weer gaat fokken, kunnen we ons volgend voorjaar hopelijk samen verheugen op gezonde veulentjes en mama's.

Thioro ach dat valt toch nog best mee? Ik heb ze echt wel naar-der gezien en inderdaad een flinke bos manen. Daar kunnen die van mij jaloers op zijn.

Art gelijk heb je als ie het zo warm heeft ermee. De ene heeft een dikkere vacht dan de andere. Bij mij had Elonia een hele dikke wintervacht altijd, of ik er nou een deken op legde of niet. Veronia en Syl hebben een veel dunner vachtje. Ik twijfelde afgelopen winter zelfs of ik Syl geen deken op moest doen.

Kimwilliam wat stom dat ze je daarvan niet op de hoogte hebben gebracht en dat je het zo moest ontdekken. Gauw ophalen dan, beter lekker thuis waar je het zelf in de hand hebt. Syl staat ook niet met leeftijdsgenoten. Was wel de bedoeling dat ze met het veulen van dit jaar kon spelen maar dat liep helaas nogal anders, dus nu moet ze zich vermaken met haar mama en oma. En dat gaat ook prima.

NikkivdV gefeliciteerd met je jaarling!! Wij mogen morgen dat feestje gaan vieren, toch leuk he *\o/*

Ik heb gisteren voor het eerst wat grondwerk met Syl gedaan. Meelopen, halthouden, pasje achterwaarts en tussen de pionnetjes door lopen. Eerst met halster om en later zonder,maar dat maakte eigenlijk geen verschil. Ze deed het alsof ze het al jaren zo deed, dat belooft weer iets moois, weer zo'n braaf paardje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:05

Wat balen zeg Kim. Hier hetzelfde een beetje meegemaakt dus snap de teleurstelling. Ik ben zo al geen fan van opfok. Hopelijk vindt je een weitje met wat leeftijdsgenoten!

Hier is gisteren een 3de veulen geintroduceerd aan Milkyway en haar speelkamaraad. Ging best goed, ik had gevreesd dat het veel erger zou zijn.

Wat leuk Muronia die fotos <3

Wat een knappert nikki! Leuk dat ze al die vlaggen en balon toeliet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:44

Ik heb vanmorgen Cielo voor de eerste keer echt uitgebreid zien rollen, inclusief kreuntjes...tot Baron hem ging storen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:05

Dat was dus ook de reden dat ik geen fan ben van opfok. cover staat lekker thuis met een andere jaarling. Helaas nog niet op de wei. Moet even kijken hoe ik dat ga doen want zolang de ander de beugel nog heeft mag die niet op het gras maar denk als ik ze uit elkaar haal de ander de tent afbreekt. Cover heeft gras dus die zal het minder erg vinden maar ja. Nog even een oplossing vinden zonder dat ik skiënd over het terrein ga.
Mijn dames staan al de hele middag op het gras inmiddels dus voel mij wel een beetje schuldig tegenover hem.

Wat leuk om zo bezig te zijn Muronia.
En alvast gefeliciteerd voor morgen!

Nikki jij ook gefeliciteerd!

Cover is vandaag alweer 13 maanden. Niet normaal hoe snel de tijd gaat. Wel grappig om te zien hoe meer ze op een paard gaan lijken. Er komt steeds meer model in.. maar hij blijft een langpootmug :-)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:49

Vanavond even laten grazen.. heerlijk vond hij het!
Afbeelding

En daarna nog even buurten bij moeders.. gelijk dat onderdanige :-)
Afbeelding