Merriekeuring KWPN 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:02

eilander schreef:
Sannah schreef:
En Groningen (vandaag geloof ik), Friesland, Drenthe, Flevoland.....

Dinsdag 19 juli ga ik met mijn merrie naar CK Drenthe. Jammer dat de rubriek zo vroeg is, 8.40 uur al de baan in.....

Ik wou dat ik zo vroeg mocht.
Dakota moet de 21e in Warga pas om 15.40 :(
loop ik daar natuurlij de hele dag met pijn in mijn pens...

Sannah dan ben je er maar vanaf

En Eilander met zulke punten hoef je geen pijn in de buik te hebben, bij de springpaarden nemen ze toch veel meer mee wat ze op de eerste keuring gezien hebben

In Limburg werd 50% van de dressuurmerries niet gepromoveerd, dat is in verhouding veel, is dat het beleid op dit moment????

peetje82

Re: Merriekeuring KWPN 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:03

wat sarabande zegt is waar wb de springers!

Jeetje 50%?!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:06

Citaat:
En Eilander met zulke punten hoef je geen pijn in de buik te hebben, bij de springpaarden nemen ze toch veel meer mee wat ze op de eerste keuring gezien hebben

Voorlopig keur moet te doen zijn ja.
Maar ik hoop natuurlijk op een andere uitnodiging..... :D
En dat gaat kantje boord worden.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:06

Ik vond ze trouwens bij de springpaarden behoorlijk strenger als andere jaren

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:13

eilander schreef:
Citaat:

Voorlopig keur moet te doen zijn ja.
Maar ik hoop natuurlijk op een andere uitnodiging..... :D
En dat gaat kantje boord worden.

Ik hoop dan dat ze niet het cijfer voor haar techniek zwaar laten wegen, ze hebben het nog aardig opgetrokken om der te laten bukken(hoger dan 1.30), alleen deed ze dat niet :o

Eilander met zulke punten moet voorlopig keur geen probleem zijn.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:16

Het is net of ze ze graag zien denk ik dan.
Als er een paard staat wat ze graag mogen dan is het cijfer voor techniek geen probleem.
Staat het paard hun tegen dan zal de techniek een struikelblok zijn.
Volgens mij is het zo simpel.
Ik heb het zelfde met de galop (75 pnt)
Maar laat ze zich straks fantastisch zien dan zullen ze de galop door de vingers zien of andersom.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:22

Ik krijg net de indeling binnen en ik zit inderdaad in de eerste groep, wel als laatste van die groep.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 13:23

De tijden voor de CK Noord-Holland zijn bekend. Ik magf om 14.15. Een mooie tijd!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:04

spannend, alvast veel plezier en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:44

Hier is aanstaande zaterdag de CK.
Een erg drukke dag, van half 9 tot iets over half 6 volle bak! 3 ringen en een ring met pavo cup.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:13

Nog even een berichtje van mijn kant. De DA is geweest voor mijn 3 jarige en het is totaal niet vreemd dat ze zich zo *** liet zien. Heeft meerdere oorzaken en één daarvan is een gescheurde spier :(

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:39

Mosh schreef:
Nog even een berichtje van mijn kant. De DA is geweest voor mijn 3 jarige en het is totaal niet vreemd dat ze zich zo *** liet zien. Heeft meerdere oorzaken en één daarvan is een gescheurde spier :(

Wat vreselijk sneu :(:)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:02

Mosh schreef:

Ik weet niet of het kan, maar misschien kan je proberen met een rapport van je DA de opname teniet te doen, dan ben je tenminste de lage cijfers kwijt, want die blijven altijd staan en ze blijven er altijd rekening mee houden.

Bel anders het KWPN even

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:24

Nou zeg, wat vervelend. Inderdaad, een belletje kan geen kwaad.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:20

He bah Mosh...ik zou ook even bellen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:44

peetje82 schreef:
manueeltje84 schreef:
Belachelijk gewoon:
Want bij mij kwamen ze buiten de baan een korte toelichting geven omdat mijn merrie dan 70 voor exterieur had, dat ik dan een ibop kon rijden.
En dat die 70 voor exterieur zou blijven staan en dat was levens lang geldig zeiden ze nog. (kon alleen maar hoger worden als de merrie verder ontwikkeld was)

Maar goed, wij hebben hier thuis goed overleg gehad en uiteindelijk toch besloten de merrie geen ibop te laten lopen.
Om nu aan zo,n hele poppenkast mee te gaan doen met een 3 jarige dragende merrie. (nee laat maar..)

Wat we evt nog wel willen proberen is (hangt ervan af hoe de merrie haar conditie dan is) haar volgend jaar nog eens voor te stellen met haar veulen aan de voet.

Maar ze moet in de 1ste week van mei veulenen en de keuring is in juni, dus het is even afwachten.
Maar ook nog heel ver weg, dus om me nu daar allemaal al druk over te lopen maken.
Ik heb veel liever dat ze een goed veulen geeft en het goed gaat doen in de sport, dat is me meer waard dan heel dat ster predikaat! ;-)

wrm vind je een IBOP poppenkast en gedoe voor n 3 jaar, vanwege de spanning van n nieuwe omgeving of....
Want als je merrie gewoon netje getraind wordt moet een IBOP toch niet zo'n probleem zijn.

Eilander, pfff das best laatja, was bij ons ook zo. Had geen tijd om buikpijn te hebben omdat ik met 3 beesten heen en weer moest rennen( en vooraf nog snel even mooi maken :o 8-) )

Vanwege de spanning maak ik me geen zorgen, de 3 jarige Tuschinski loopt al best fijn onder het zadel ondanks dat ze net zadelmak is.(ook op vreemd terrein loopt ze aardig braaf haar rondje)
Maar zie het gewoon niet te zitten....
Ze word nu nog even een beetje verder door gereden en dan gaat het diertje lekker tijdig op rust.
Laat ze eerst maar even lekker een veulen krijgen ze is immers pas 3 jaar! :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:45

he mosch wat balen zeg! :(:)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:27

Weet iemand al wat over Dronten??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:46

Niet van de mensen die hier actief zijn. Iemand uit een ander topic had der merrie gister ster, maar die kon wegens andere verplichtingen vandaag niet door voor keur.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:47

ooh das jammer, maar ja, kan volgend jaar ook nog dan!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:07

Weet iemand misschien iets over de merrie Dainty Rose ( voice x kennedy x rubenstein ) . Ik ben deze merrie uit het oog verloren en ben erg benieuwd naar dit paard!

Dankjulliewel allemaal

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:17

lennylenny schreef:
Weet iemand misschien iets over de merrie Dainty Rose ( voice x kennedy x rubenstein ) . Ik ben deze merrie uit het oog verloren en ben erg benieuwd naar dit paard!

Dankjulliewel allemaal

Is het geen idee om een oproepje op opsporing verzocht te plaatsen eventueel met foto erbij?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:33

sarabande schreef:
Weet iemand al wat over Dronten??

Ik weet dat de gene waar wij onze paarden door laten klaar maken 5 vd 6 ster hadden maar meer weet ik niet

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:56

nou wij zijn weer terug uit dronten, vond het tegenvallen.
Hadden wel verwacht dat ze kwa exterieur niet ster zou worden, maar kwa beweging heeft ze meer dan genoeg in huis!
Zie onderstaand filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=1Vm_bAK_dTY

Nou zeg ik niet dat ik een wereldmerrie bezit die op haar sloffen 75 pt voor haar bewegingen gaat halen, maar daar hadden we toch stiekem op gehoopt. Hadden zelf als bemerking dat we haar wat kortgelijnd vonden, komen we daar aan: voldoende lang gelijnd alleen een hele hellende croupe 65 ext. Noujaa okee, daar kunnen we nog mee leven met die punten, commentaar vonden we iet wat vreemd.
Krijgt ze 65 voor haar bewegingen! Kijk haar stap mag wat meer ruimte hebben, maar bij haar draf en galop kregen we als commentaar mist kracht, souplesse en ruimte! En moet meer lichaamsgebruik hebben en ruggebruik. Nou mijn broek zakte nog net niet af.

Zodra ik tijd heb zal ik hier het filmpje van vandaag plaatsen en wat foto's, dan ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ach wij zijn reuze blij met onze merrie, en maken haar nu rustig aan verder zadelmak en beslissen dan pas of we haar nog een ibop willen laten lopen. Baal wel een beetje van haar punten van de bewegingen, vooral omdat ze erg rustig was en mooi ontspannen, maar blijkbaar moet een paard gespannen zijn zodat hij met zn kop omhoog loopt want die scoorden allemaal 75 of hoger.. Ach soms weten ze bij het KWPN zelf nog niet eens wat ze nu wel of niet willen zien :P

Iedereen die nog moet wil ik heel veel succes wensen!

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:09

gr_roos schreef:
lennylenny schreef:

Dankjulliewel allemaal

Is het geen idee om een oproepje op opsporing verzocht te plaatsen eventueel met foto erbij?

Ja zo erg ben ik nou ook weer niet op zoek. Ik denk dat deze merrie naar de keuring is gegaan, vandaar..