Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:40

Nou, die prijzen zeg…. Dat viel echt niet mee. Maar KWPN veiling is nooit zo commercieel geweest. Paarden die er op staan zijn op papier ook niet altijd zo interessant als op andere veilingen.

Change3x

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:45

Staan echt geen slechte veulens tussen daar, altijd wel een paar uit interessante moederlijnen. Net zoals op elke veiling is het maar net wat de gek ervoor geeft. Wat dat betreft vind ik real life veilingen altijd veel interessanter want dan zie je meteen hoe een veulen echt is. Op zo’n filmpje zijn ze vaak al moe van het 20 keer heen en weer lopen. :evaw:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 21:47

Change3x schreef:
Staan echt geen slechte veulens tussen daar, altijd wel een paar uit interessante moederlijnen. Net zoals op elke veiling is het maar net wat de gek ervoor geeft. Wat dat betreft vind ik real life veilingen altijd veel interessanter want dan zie je meteen hoe een veulen echt is. Op zo’n filmpje zijn ze vaak al moe van het 20 keer heen en weer lopen. :evaw:

Ik zag er 2/3 leuke tussen maar ik vind de prijzen erg laag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:07

Ik denk niet dat het alleen maar is wat een gek er voor geeft. Maar ook hoeveel marketing een veiling er omheen doet en wat voor een afzetmarkt ze daarmee weten te bereiken.
Geen idee wat je bij de KWPN veiling nog aan kosten hebt als verkoper, de prijzen zijn ook zonder kosten al erg laag.
De instelprijs kun je als veiling ook wel wat aan doen. Zijn ook al veilingen waar je begint bij 5000. Lijkt me een prima startbedrag als je dekgeld +da kosten en een jaar kosten voor de merrie rekent. Sommige veilingen beginnen ze imo gewoon te laag.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:19

Dan komt het nog steeds neer op wat de gek ervoor geeft. Je kiest er immers zelf voor je veulen bij specifiek deze veiling aan te bieden. Nu zullen er ook genoeg mensen zijn die hun eigen veulen terug kopen als er te weinig geboden is. Ik vind de prijzen daar gemiddeld ook lager dan op andere veilingen terwijl het niet minder goede veulens zijn. Daarin speelt marketing zeker weten een rol en startprijzen ook.

Uiteraard lopen veearts rekeningen enorm uiteen bij het fokken..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:41

Inschrijfgeld is €175 plus je moet naar videodag en er is iets met 4% commissie. Als je alle kosten dekgeld, merrie, veearts enz optelt en kwpn start met €3000 dan vind ik dat erg weinig

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 22:54

Voor een gewoon veulen zijn de kwpn veiling prijzen prima. Maar dan zonder de veiling kosten en commissie. Die er af is wel zonde. Beter gwn verkopen dan.
Hoe beter op papier hoe meer geld.

Anders zouden die prijzen automatisch hoger liggen :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:13

Cioccolato schreef:
Voor een gewoon veulen zijn de kwpn veiling prijzen prima. Maar dan zonder de veiling kosten en commissie. Die er af is wel zonde. Beter gwn verkopen dan.
Hoe beter op papier hoe meer geld.

Anders zouden die prijzen automatisch hoger liggen :+

Dat is wel wat je zou verwachten maar veulen uit merries met veel bewezen sport en predicaten in de lijn worden daar soms ook verkocht voor prijzen dat je denkt, zou bij een andere veiling anders zijn geweest.

Wat ik al zei, online beoordelen is heel moeilijk. Heb daar wel veulens gezien die me vanaf de video totaal niet aanstonden maar in het echt imponerend en bloedje mooi waren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:16

Tja. T kan goed uitpakken of niet. Je zit in de vakantie periode dus kan tegen werken. Sws kunnen veilingen of heel erg in je voordeel werken of niet natuurlijk.
Toch over t algemeen gaan de echt interessante wel mooi weg vind ik.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:13

Mijn zelf gefokte verkochte Dourkhan Hero Z hebben ze nu voor het eerst een aantal keer vrij laten springen. Kan het filmpje niet delen maar wel even een screenshotje van mijn verhaal. Ze zijn er helemaal verliefd op en hij lijkt ook goed te springen dus wij zijn helemaal trotse (en gerustgestelde) fokkers!

Afbeelding

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:31

Heet hij echt Dipsaus? Haha, briljant! Springen ziet er goed uit trouwens.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:35

Dipped In Chocolate Z officieel, maar sinds dag 1 noemen we hem al Dipsaus, zijn nieuwe eigenaren hebben het ook overgenomen. {:}

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 20:25

Geweldige naam

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:27

Ziet er goed uit Change! Fijn dat hij een goede plek gevonden heeft.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 09:17

Hahah geniale (bij)naam Change

De kwpn veuling viel mij ook wat tegen... Een kennis van mij had een veulen erbij hij was ook wel teleurgesteld met het bedrag maar wel tevreden met de koper. Hij heeft hem al naar de koper gebracht.

Maar als iemand nog weet die belang heeft bij een hengstenveulen van Elvis ter Putte ik heb wel een mooie rooie O:) stiekem erg jammer dat het een hengst is. Vind hem echt leuk en ook in de omgang. Merrie volgend jaar maar wel dekken met Elvis.

@Revali: Het is alweer goed :+ ze sprong top op de regionale moesten iets erin komen maar ze sprong zo het 135 weer rond. Hou Deurne in gedachten! even zien of ik dat in mijn planning kan regelen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:49

Lijkt goed Change! Fijn dat hij zo'n goede plek gekregen heeft.

Balen van Zuidwolde Marijke, maar gelukkig was ze zaterdag weer fijn!
Je kunt hem ook houden he ;) Doe je hem 2 jaar ergens in de opfok en dan heb je er hopelijk straks een fijn rijpaard aan.

KWPN veiling lijkt altijd wat achter te blijven in prijs. Enige voordeel is dat je er als verkoper niet zoveel kosten aan hebt en je hebt niet al het gedoe met mensen aan huis.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:48

Afbeelding

Hopelijk brengt deze het wel op, anders gaat ie ook weer mee naar huis :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:11

Mooi ding iorrr, wanneer is die veiling?
Zou je Akarad opnieuw gebruiken en bij wat voor een merrie?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:32

Fijn Marijke!!

Zal duimen Lorrr. Mooi veulen!! Die van ons moet vrijdag op de foto.hoop wel dat ik hem dan kan ophalen bij hengstenhouder vandaan :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:04

@iorr wat een vrolijkerd. Gelijk heb je dat je hem weer meeneemt als de prijs niks is.

Ik word heel blij van mijn veulen. Zo’n blij ei en altijd actie in de wei. Deze week merrie weer scannen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:08

Waar gaat die van jullie naar toe Revali?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:57

MizzMontana schreef:
Mooi ding iorrr, wanneer is die veiling?
Zou je Akarad opnieuw gebruiken en bij wat voor een merrie?

22 augustus in Tolbert: Starsale.
Ja ik ben met beide Akarads heel tevreden. Dit is van deze merrie het beste veulen tot op heden denk ik. Meer lengte dan ze meestal geeft. Makkelijke galop en lekker los in het lijf. Daarbij echt een top karakter. Ik vind het mod echt heel mooi. Enige minpunt voor mij is de kleur: maar heeft wel gave buikvlek.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:57

Revali schreef:
Fijn Marijke!!

Zal duimen Lorrr. Mooi veulen!! Die van ons moet vrijdag op de foto.hoop wel dat ik hem dan kan ophalen bij hengstenhouder vandaan :=

Spannend!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:01

MizzMontana schreef:
Waar gaat die van jullie naar toe Revali?

Paardenveilingonline

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:06

Dankje dames! Inderdaad fijn dat hij goed terecht gekomen is.

Succes met de verkoop van jullie veulens! :D