Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjakka123 schreef:Veiling kom je ook niet zo maar altijd bij/tussen en zitten ook rare 'eisen' aan (oa het advies om je veulen te longeren zodat hij lekker kan draven, moet je ook maar willen).
Ik hoop op een hengstje, maar een mooie merrie mag ook blijven. Moet wel zeggen als ik een echt goed veulen fok, ik als veulen ook wil verkopen. Maar goed, ik fok er eentje en dat is natuurlijk wel anders als je er bijvoorbeeld +6 fokt.
tjakka123 schreef:Veiling kom je ook niet zo maar altijd bij/tussen en zitten ook rare 'eisen' aan (oa het advies om je veulen te longeren zodat hij lekker kan draven, moet je ook maar willen).
Ik hoop op een hengstje, maar een mooie merrie mag ook blijven. Moet wel zeggen als ik een echt goed veulen fok, ik als veulen ook wil verkopen. Maar goed, ik fok er eentje en dat is natuurlijk wel anders als je er bijvoorbeeld +6 fokt.
Libera schreef:Vraagje… mijn veulen heeft diarree. Eet, drinkt en speelt gewoon goed. Maar nu bijt hij overal in (tsja hengstveulentje) en gisteravond zag ik hem de rand van de drinkbak vastpakken alsof hij wilde gaan luchtzuigen…. Hij deed het daarna nog een paar keer.
Iemand hier ervaring mee? Hij is nu 2 maanden oud en merrie was vorige week hengstig gespoten en gedekt.
Libera schreef:Suzanne en carola, dankjewel. Heb hem inderdaad al ontwormd, en hij staat dag en nacht buiten op het gras. Ze komen alleen een uurtje binnen om te eten (vooral voor de merrie die eet dan haar krachtvoer) en dan is er uiteraard (alfalfa) hooi beschikbaar. Moeders laat hem niet mee eten met haar dus denk ook niet dat het daaraan ligt, en zoutblok had ik eerst weer teruggehangen maar nu weer weggehaald zodat ie daar ook niet aan kan zitten.
Op aanraden van veearts nu eerst Probios spuiten gehaald en heb BioSponge besteld maar dat is er na het weekend pas.
Dit is het monster
yvonnepuntnl schreef:Libera schreef:Suzanne en carola, dankjewel. Heb hem inderdaad al ontwormd, en hij staat dag en nacht buiten op het gras. Ze komen alleen een uurtje binnen om te eten (vooral voor de merrie die eet dan haar krachtvoer) en dan is er uiteraard (alfalfa) hooi beschikbaar. Moeders laat hem niet mee eten met haar dus denk ook niet dat het daaraan ligt, en zoutblok had ik eerst weer teruggehangen maar nu weer weggehaald zodat ie daar ook niet aan kan zitten.
Op aanraden van veearts nu eerst Probios spuiten gehaald en heb BioSponge besteld maar dat is er na het weekend pas.
Dit is het monster
Ik denk dat het daar wel aan ligt! Paarden met voernijd zijn vaak ook wat gevoelig op de maag. Zorg dat het veulen ook kan eten als zij eet. Liefst een klein veulen voerbakje, maar anders sowieso ruwvoer dat hij lekker vindt.