Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:51

Super Esje!!

Iemand een tip voor mij voor een niet al te dure concourskast? O:) of wat een praktische optie is? Tot nu toe hou ik mijn zadel ect in de zadelkamer van de trailer die kan op slot. Maar ja ben je elke keer zo aan het heen en weer lopen met je spullen. Wel kist mee voor de andere spullen. Maar ben van plan om misschien toch wel wat vaker op CSI te gaan dus ben nu wel op zoek naar een concourskast oid.

Change3x

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:53

Zijn er hier nog mensen die belang hebben bij een 3 jarige ruin van Dourkhan Hero Z? Is bloedje mooi. Die van mij is helaas echt te scherp en mans voor ons, heeft een eigenaar nodig die daar veel ervaring mee heeft en er elke dag tijd in wil steken. Hij kent verder nog niks omdat hij pas deze maand 3 wordt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:23

Ik heb er genoeg. Maar dan zag ik jouw advertentie net op facebook voorbij komen, want die beschrijving is zo goed als identiek :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:25

gomir schreef:
Ik heb er genoeg. Maar dan zag ik jouw advertentie net op facebook voorbij komen, want die beschrijving is zo goed als identiek :+

Hahaha ja dat is die van mij. :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:07

Marijke ik zou niet weten welke concourskast enigszins voordelig is. Wij hebben nog een oude staan die ooit zelf gemaakt is door een vriend van mij. Heb jij nog een handige vriend of vader die zoiets voor je in elkaar zet? Leuk vooruitzicht we als je vaker een meerdaags ch gaat rijden.
Ik bedoel inderdaad Carrera VDL van Cardento.

Gefeliciteerd met de dracht esje en firegirl.

Hier vanochtend de merrie gescand, er was wel een vruchtblaas te zien maar da zag nog geen kloppend hartje (32 dagen) volgende week weer scannen en dan uitsluitsel of het vruchtje is aangeslagen.

Change jammer dat hij weg moet maar wel goed om die keuze te maken als ik dat zo hoor.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:16

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:58

Hoi allemaal, wie heeft de gouden tip voor onze Indoctro x Corland merrie (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... molga-j-n-) die na 3x insemineren met Ermitage Kalone wederom hengstig bleek vanochtend. We zoeken dus met spoed nog een andere hengst.
Merrie heeft een hele degelijke bouw, voldoende maat en fijn karakter. Niet al haar veulens staan op horsetelex. Bij de vorige eigenaar heeft ze nog 2x een veulen gehad van Don VHP Z en dit jaar een Comme il Faut veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:35

massiemas schreef:
Hoi allemaal, wie heeft de gouden tip voor onze Indoctro x Corland merrie (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... molga-j-n-) die na 3x insemineren met Ermitage Kalone wederom hengstig bleek vanochtend. We zoeken dus met spoed nog een andere hengst.
Merrie heeft een hele degelijke bouw, voldoende maat en fijn karakter. Niet al haar veulens staan op horsetelex. Bij de vorige eigenaar heeft ze nog 2x een veulen gehad van Don VHP Z en dit jaar een Comme il Faut veulen.

[ [url=m/Uc79fg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/maTc4w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan je niet overschakelen op een zoon van Ermitage Kalone?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:57

Comthago een optie als de comme il faut bevalt?
Bevrucht goed, vers beschikbaar en zag gister echt een superfijne merrie van hem op de keuring in Groningen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:17

Comthago is alleen diepvries. Hij richt zich volledig op de sport.
Helaas

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:29

@massiemas is de merrie gecheckt of er een reden is? Cyclus te kort, baarmoeder vuil bijvoorbeeld?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:35

De Dourkhan binnen een paar uur verkocht gisteren. Wel even hartzeer van want was natuurlijk niet de intentie hem te fokken om weer te verkopen. :knuffel:

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 19:36

Dat was grand slam toch Cio?
Gister nog met een van de mannen van VDL staan praten en we hadden voor mijn Up to Date net besloten dat het volgend jaar Comthago werd, omdat hij dan zoals het nu leek ook nog vers beschikbaar zou zijn. Daaruit heb ik afgeleid dat dat dit jaar dan ook zo was.

Ondanks de mixed feelings toch gefeliciteerd Change! Hopelijk ben je straks een hele trotse fokker als hij het goed gaat doen in de sport!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:00

Grand slam ook.
Ik heb 1 ronde mijn merrie gedekt met comthago, niet drachtig dus wou weer bestellen maar werd terug gebeld.. dat is afgelopen weekend. Ik heb weer terug gedekt met Dallas daardoor.
Volgend jaar weer een poging comthago. Of grand slam. Of ik zeg dat gewoon niet en dan blijven ze misschien wel vers :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:07

Zou kunnen tot hij tot 1 juli dan vers beschikbaar was en nu richting eind van het seizoen niet meer bij teruglopend aantal bestellingen, dat gebeurt wel vaker. Of hij was het weekend net op concours.
Intentie voor volgend jaar was iig op dit moment nog wel om hem vers ter beschikking te hebben.

Grand slam verwacht ik niet in het olympiadejaar. Tenzij hij niet geselecteerd wordt natuurlijk, dan kan dat ook zo weer veranderen.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:08

massiemas schreef:

[ [url=m/Uc79fg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/maTc4w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar ook 3x ermitage geprobeerd.3x gust.. toen colorit...1x drachtig en nu mooi hengstenveulen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:15

Van Don’t Touch zeggen ze ook dat hij goed bevrucht. Wel jammer dat het drie keer niet is gelukt.

Gefeliciteerd met de verkoop, en toch ook een beetje sterkte Change. Komt hij op een leuke plek voor de sport?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:21

Ja jammer maar helaas. Gelukkig nog genoeg andere hengsten.
Maar ik hou niet zo van al het gedoe met diepvries. Dallas bevrucht goed en heb er een leuke van lopen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:30

Iemand enig idee wat het inschrijfgeld voor de KWPN kampioenschappen vorig jaar in Valkenswaard was?
Want de accomodatie zou in Exloo dan wel goedkoper zijn, maar volgens mij is het inschrijfgeld (375 euro voor 5-7-jarigen) niet zoveel anders :+ Zit helemaal niet te wachten op verplichte stalling daar, paarden staan daar nog geen half uur vandaan en de amazone hoeft er ook geen hele dagen te zijn i.v.m. beperkt aantal paarden dat daar kan lopen. 4-jarigen halve finale is 54,50 euro, maar als ze ook finale lopen komt daar nog eens 154,50 inclusief verplichte stalling overheen. Terwijl ik mijn 4-jarige hengst nou echt niet zo nodig daar tussen de vreemde paarden in zo'n tentstal wil zetten :+

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:13

Jeetje wat een prijzen voor de kampioenschappen.
Wij hadden vorig jaar willen gaan voor de merrie rubrieken maar het paste niet in de planning ivm doordeweekse dagen.

Fijn dat hij snel verkocht is Change, hoewel het ook erg jammer is.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:24

Change gefeliciteerd met de verkoop, op naar een mooie toekomst voor hem!

Gefeliciteerd met de drachten Esje en Firegirl.

Van Ermitage hoor je dat toch wel iets vaker dat het niet lukt, gewoon geen goede match lijkt mij.
Wel een verschil van type als je met Comme il faut dekt of met Don VHP welke type nakomeling lijkt dan de beste Massiemas?

Morgen start deel 2 van de fokkerij en ga ik mijn Kentucky merrie insemineren met Nabeau DH Z van stal het Netehof.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:10

Firegirl schreef:
@mizzmontana jeetje dat is nog even spannend.

Hebben jullie trouwens de nieuwe fokwaardes gezien?

https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn/kwp ... -database/

Als ik de waardes van mijne zie zou ik een kneus hebben....

Ik vind het 3 x niks. Onze merrie is nu ook een kneus het ingevulde formulier van de stamboekkeuring komt ook niet meer overeen met wat er staat en is ook nergens meer te vinden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:53

Dankjewel dames! Ik vind het heel erg dubbel, hij komt bij een (semi) prof terecht dus is wel in goede handen. Nu alles even laten bezinken.

Wij hebben besloten dit jaar onze merrie leeg te laten na het dood geboren veulen, zaten toch al laat in het seizoen en wilde de merrie ook de kans geven om te herstellen. Volgend jaar weer even verder kijken. :j

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:36

Dank allen voor jullie reacties en het meedenken! We willen inderdaad wel voor vers gaan en het liefst commercieel/bewezen. Wel naar nakomeling van Ermitage gekeken bij Joris maar willen toch een iets oudere hengst.
Zowel de Don als de Comme il faut zijn gekozen door de vorige eigenaar. We hebben haar het najaar drachtig gekocht.
De comme il faut is meer mijn type, wat fijner en chiquer gebouwd. Maar over de Dons waren ze ook wel tevreden weet ik.
Mijn vriend heeft net de keuze gemaakt voor Pegase. Vanmiddag wordt ze geïnsemineerd. De baarmoeder lijkt wel schoon en met de merrie is niks mis volgens de da, dus hopelijk is dit wel een match!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:52

ik dacht nog aan Ultra Start.
Pegase gaat ook wel goed passen en die heeft ook goed zaad.
Wij hebben ook een Pegase gehad en was echt een mini comme il faut.
succes!

Proficiat met de verkoop Change3x!