Balko schreef:Hoe oud is die nu mirjam?
2 jaar
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kathleen_vW schreef:Balko: Gefeliciteerd! Op naar een gezonde For Ferrero volgend jaar! Betreft de maat, hij lijkt inderdaad wat verkleinend te fokken, maar dat hoeft niet alles te zeggen. Wat is de gemiddelde stokmaat in de merrielijn?
simpie94: Gefeliciteerd met je voorlopig keur merrie. Mooi resultaat!
AM_Horses: Fijn dat het beter gaat met de kleine. Weten ze wat de oorzaak is?
tjakka123: Wat ik heb gezien als ik aan het werk was bij Ibop keuringen, dan verwachten ze van een 6 jarigen wel serieus beweging, gedragenheid en balans in alle gangen. Dan is uitbrengen in het Z2 wellicht een betere optie.
mirjamalvaro: Wat een knappe FF![]()
xmarliez: Je merrie ziet er top uit, gave foto ook!
E_D_E: Jij ook gefeliciteerd met de dracht.
Hier toch wel een beetje een dubbel gevoel. Deja mooi drachtig van Livius, alles is goed blijven zitten nadat we er een vruchtje afgeknepen hadden. Maar de Jazz is nog steeds niet drachtig. Ze was wel weer hengstig, dus woensdag weer scannen en dan gaat het toch hard richting de laatste poging. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel een beetje knijp. Heb die merrie niet drachtig gekocht, en ja, dan neem je een risico, maar het zal toch niet dat ze niet drachtig te krijgen is?
Ik ga nu in ieder geval van hengst wisselen. Uiteraard is het ook deze waarvoor ik een hengst van Schockemöhle heb gebruikt, dus alles behalve gunstige gust voorwaarden, maar het is maar zo. Kan er nu weinig meer aan veranderen.
Kathleen_vW schreef:Jeetje, dat is balen! Gaat flink in de papieren lopen. Ik hoor het echt veel om me heen. Waar zou dat toch aan kunnen liggen?
Wat voor combinatie verwacht je nog?
gewoonmarie schreef:Bij ons was Oberlina ook niet drachtig. 2x geprobeerd met Filou. Nu gister geïnsemineerd met red viper. Die schijnt goed te bevruchten.
Vingers crosed.
Nelly nog niet weer hengstig gezien, dus denk dat ze leeg blijft.
misterA schreef:Het einde van het dekseizoen is in zicht. Het was niet makkelijk, zeg maar, het was tobben. Gemiddeld 2 a 3 inseminaties per merrie en 1x per cyclus.
Geen duidelijke lijn per individuele hengst. Maar de redder voor volgend jaar veulenseizoen is echt Extreme. 2x eerder met een andere hengst en dan 1x met Extreme en vrijwel steeds meteen bingo.
Ik had er al 2 drachtig van hem voordat hij naar het v.o. ging.
En ik ben er echt wel blij mee, want het is ook nog eens een hele fijne hengst.
Volgend jaar kan de afstammelingenkeuring van hem bij ons plaatsvinden.
Dus, voor degene die nog wat wil proberen?