[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:14

Oh, ik durf t niet aan anderen te laten knippen, haha. Mijn vriend zou t wel mogen maar die wilt niet meer. Dus ik doe het, haha. Maar anderen blijven van de haren af, ook al ben ik zelf geen meester er in hahaa.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:15

Ik pak gewoon het scheerapparaat en roets die er over _O- zal wel voor en na foto’s maken

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:56

Dat ga ik ook doen deze keer, hij heeft een plee borstel op het moment :')

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:50

@furst veel succes met de keuring en proficiat met de aankoop van abel!

@ruitje Pypsa ziet er inderdaad een super all-rounder uit!

@Sjolvir wat is ventje al een joekel!

Ik heb, qua stokmaat een paard(Kim 1m56)en een pony(Roxana 1m47). Maar in de sport moeten ze beiden voor paard doorgaan want in dressuur en springen mag je als +16 niet meer bij de pony's starten, en dat ben ik spijtig genoeg al eventjes gepasseerd :D

ruitje schreef:
Gefeliciteerd!

Pypsa is qua stokmaat inderdaad pony, startpas is aangevraagd en ze word dinsdag ingemeten :+ .

Ze doet alles netjes, alleen het halsstrekken vind ze nog moeilijk.

Zijn er hier meer die starten eigenlijk? Onder het zadel of voor de kar?

Pypsa is nu zo allround, daar heb ik echt een Fjord voor gekocht <3
:o

Ik rijd met mijn beide merries officiele wedstrijden, vooral dressuur, maar ook af en toe springen, cross en endurance

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roxana heb ik donderdag ook weer geschoren, volledig op de benen na. Kim staat nog niet zo heel lang, dus daar wacht ik nog een paar weken mee.
In de loop van de winter gaan ze waarschijnlijk weer in jachtmodel, zoals vorig jaar;

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

De plee borstel van Loki.
Zijn manen vallen naar opzij, dus hij moet een buzz cut.
Afbeelding
Afbeelding

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Afbeelding

Ik heb gisteren weer een poging gedaan, maar ze blijven nog te lang denk ik? Heb vooral moeite met de breedte van zijn manenkam, moet ze in drie rijen knippen en krijg ze dan niet gelijk..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

Kalea ziet er goed uit toch!

Ik heb nog niet geknipt maar hij heeft wel een nieuw hoofdstel gekregen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ik heb precies hetzelfde en dan heeft hij buiten een vliegen deken op, met hals... Dan is het echt een drama met zulke dikke manen.

Mooi!! Nieuwe dingen zijn altijd goed.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:06

Ik ben gek op het knippen van Udsie’s manen :D Meestal krijgt hij zo’n uitgroei randje en die kan ik er dan mooi afknippen.
Afbeelding
Afbeelding

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

Manen van Udsie zijn mooi!
Zo deed ik het ook altijd, het zwarte wat langer dan het witte. Staat heel netjes vind ik.

Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met manen knippen. Door chronische klachten in mijn armen is het knippen echt te zwaar.
Maar de lange manen vind ik gelukkig ook wel leuk staan.

Bij Kalea zou ik ook het zwarte deel wat langer laten, helemaal als je het toch al in 3 rijen knipt.

Mooi nieuw western hoofdstel!

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Volgende keer eens proberen het zwarte langer te laten dan.

@MarjanB, stiekem zijn jullie ons voorbeeld ;) lekker samen op pad en heel mooi tuig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

:D :D Ben ook heel blij dat ik gewoon zonder zorgen op pad kan met hem!

Vanmorgen ging ie wel even aan de ren maar ik vond t niet heel gek dat ie even niet wist wat hij moest. Zat een jongetje uit de straat in een tentje langs de weg om bloemen te verkopen. Nu staat er al nooit een tentje in dat weiland en nu kwamen er ook nog wiebel beentjes onder vandaan _O-. Dus toen wilde hij toch liever naar huis. Na 10 meter stil gezet en weer richting tentje. Jongetje even gevraagd of ie uit de tent wilde komen en even voor de tent wilde gaan staan. Lang verhaal kort, meneer vond t wel leuk en wilde niet meer bij de tent weg.. t is ook zo’n ei.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:31

@Feelsoprpud, met stokmaat pony moet je in NL onder het zadel ook gewoon tussen de paarden, echter bij het mennen is het ingedeeld op paard/ pony op stokmaat ipv leeftijd menner.
Gave foto's.

MarjanB, heerljik ge als je ze dan ziet denken, ohhh, was dat het...

Maartje7, dat is als het ooit netjes is ook mjin tactiek.

Kalender, weer netjes hoor hier zelfde probleem met water in model borstelen helpt dan ehct.

@wonkeydonkey, oh dit hoeft er niet af af hoor, grofstoffeljik bijknippen, nat maken in model borstelen paar keer dan staat het weer en dan netjes knippen.

Voor het eerst sinds eeuwen gereden... ivoor het eerst in de achtertuin. En voor de gelegenheid bitloos, halster met clipteugels, iets anders had ik niet :+ .
Laatste keer dat ik erop zat was december 2024 minirokje en dat hele jaar denk 10x bos? Eind 2023 was ze kreupel en blessure betekende sportpensioen.
Maar zadel erop en gaan.. wel lekker suf braaf gereden, maar alles en iedereen kent heel bljiven, 1e x rjiden in achtertuin, om tuinhuisje, langs paddockmatten en niet door de hoek met gladdigheid ( bleef weinig plek over).
Op verlanglijstje staat mooi bitloos hoofdstel :+

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Oh Marrie toch, haha. Soms zijn het zulke gekken paarden he. Abel die draait altijd 180 graden en gaat dan stilstaan, zovan "oh het is achter me, dan is het er niet meer"

Leuk dat je weer eens gereden hebt zeg! Knap hoor!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Haha dat verhaal over die tent :')

Wat heerlijk Sjolvir, was je zelf nog gespannen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:02

ruitje schreef:
Haha dat verhaal over die tent :')

Wat heerlijk Sjolvir, was je zelf nog gespannen?

Nee, die v mji kan je na eeuwen zo weer opstappen. Heps is de drukste, maar zal je er niet afgooien of zo.
Anders was ik er niet na zo lang met halstertje op gaan zitten.
Oh dit was changement poging :+ wegens plekgebrek en suffe tempo en al eeuwen neit gedaan werd het kontje boven wissel :') Kon het niet laten, dahvt vraag er 1. Ventje staat achterin mee te gluren.

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:04

Furst schreef:
Ja, mijn merrie gaat gedekt worden. Mijn lieve Tara mag een baby maken, haha. Het zou voor ons de eerste keer zijn dus ik ga wel de cursus van Iris van Gullik aanschaffen over het fokken van een veulen. Wat voor afstamming zit er achter Ursin? En welke hengst ga je kiezen?

Vind deze cursus absoluut geen aanrader. Diverse klinieken verzorgen elk voorjaar een info avond, met dierenartsen en ervaren fokkers, daar heb je denk ik 3x meer aan..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:08

@sjolvir leuke actie foto hihi

Hier druk met Horse-event waar ik twee weken met een stand aanwezig ben. Net voor die drukte 3 dagen met Rixx bij de Cantharel geweest, prachtig weer tot vergelijking van de keer dat wij begin dit jaar gingen..

De heide stond mooi in bloei dus gevraagd of Jettie van Jett Fotografie foto's van ons wilde maken.

Afbeelding

Next op het programma het Fjorden Jubileum, mensen van hier die gaan?

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:48

Mooie foto! :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:26

Ik ga (helaas) niet naar het jubileum. Dag ervoor kom ik terug van een roadtrip door de UK en heb dan wel even genoeg in de auto gezeten.

Keuring heb ik ook helaas moeten missen. De stal waar ik sta had wel mooie uitslagen te pakken dus dat is heel fijn!

Ik loop een beetje achter met posten. Inmiddels is het al even bekend dat Udith gaat verhuizen. Moeilijke keuze, ze heeft 25 jaar op de huidige stal gestaan, maar er zit niks anders op. Gelukkig gaat ze maar een dorpje verder, en komt ze weer in een kudde met paarden waar ze een paar maanden geleden mee stond. Ze zal wel even moeten wennen, maar het is niet het einde van de wereld.

Het veulen hou ik aan, hij blijft nog wel een tijdje op de huidige stal. Ofira ga ik (ook met deels pijn in het hart en deels gun ik haar iemand die beter past ) nu officieel verkopen. Denk pas einde dit jaar omdat het veulen wat achterstand heeft opgebouwd.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:45

mvdbijl schreef:
Furst schreef:
Ja, mijn merrie gaat gedekt worden. Mijn lieve Tara mag een baby maken, haha. Het zou voor ons de eerste keer zijn dus ik ga wel de cursus van Iris van Gullik aanschaffen over het fokken van een veulen. Wat voor afstamming zit er achter Ursin? En welke hengst ga je kiezen?

Vind deze cursus absoluut geen aanrader. Diverse klinieken verzorgen elk voorjaar een info avond, met dierenartsen en ervaren fokkers, daar heb je denk ik 3x meer aan..

Ik kom uit Belgie helaas. Wat vond jij er niet zo goed aan dan?